- Powiększenie trzech pierwszych liter odwołuje się do uniwersalnego skrótu nazwy miasta, który funkcjonuje na świecie - tłumaczy Łukasz Goździor, szef Biura Promocji Miasta. - Znamy go między innymi z lotnisk. Gwiazdka działa jak odnośnik, symbol poznańskiego know-how (z ang. wiedzieć jak), czyli poznańskiej skuteczności. Odnosimy sukcesy we wszystkich działaniach, które podejmujemy. To siła miasta.
Nie wiadomo, jak na logo i hasło zareagują poznaniacy. - Jest na plus - ocenił młody mieszkaniec, obserwując wczorajszy pokaz. - Ale moja mama nie wymówi tego hasła.
Znak firmowy marki Poznań i hasło będzie towarzyszyć kampanii promocyjnej miasta. Reklamy pojawią się w prasie, telewizji i internecie. Przygotowano spot reklamowy, który od poniedziałku emitowany będzie np. w TVN czy TVN 24, prezentujące marki związane z Poznaniem. Wśród nich jest m.in. Allegro, Astra, VW, Nivea, Kompania Piwowarska, Stary Browar, ale także Festiwal Malta czy pomnik Poznańskiego Czerwca'56. Firmy te częściowo finansują kampanię miasta.
Nowa strategia promocyjna podkreśla, że jesteśmy miastem specjalistów i sukcesu. Poznań nie chce być już kojarzony tylko z koziołkami i pyrami. - To miasto wielowymiarowe i nowoczesne - mówi prezydent Ryszard Grobelny. - Chcemy być postrzegani, jako miasto, które wie, jak osiągnąć sukces.
Prezydent wierzy w skuteczność nowej kampanii promocyjnej. - Jeżeli będzie konsekwentnie prowadzona, to przyniesie sukces - uważa Grobelny.
Spoty reklamujące Poznań pojawią się nie tylko w ogólnopolskich mediach, ale także za granicą. Natomiast instalacja logo miasta z pl. Wolności zostanie przeniesiona. - Może na Maltę? Zobaczymy - dodaje Goździor.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?