Nowe trasy tramwajowe w Poznaniu. Urzędnicy opowiedzieli o planach

Marcin Idczak
Urzędnicy przedstawili planowane inwestycje komunikacyjne do 2025 roku Polskapresse
Nacisk na budowę nowych linii tramwajowych oraz wydzielonych bus pasów. To priorytety transportowe w Poznaniu do 2025 roku.

Miejscy urzędnicy odpowiedzialni za komunikację przedstawili w czwartek poznaniakom założenia transportowe dla aglomeracji poznańskiej do 2025 roku.

Odbyło się to podczas konsultacji społecznych w Urzędzie Miasta. Przyszło na nie kilkadziesiąt osób.

Zgodnie z prognozami, w kolejnych latach najwięcej osób będzie dojeżdżało w stronę centrum z Rataj, Piątkowa oraz os. Kopernika. Jednak nowe linie tramwajowe mają powstać w pierwszej kolejności w śródmieściu (ul. Ratajczaka, 3 maja) oraz z Ogrodów do al. Polskiej i z Arciszewskiego do Grunwaldzkiej. Możliwe, że także na Naramowice. W tym przypadku rozważane jest także stworzenie BRT, czyli wydzielonych pasów dla autobusów.

Inne inwestycje, jak tramwaj na os. Kopernika mogą rozpocząć się przed 2025 rokiem, ale raczej nie zostaną ukończone w ciągu najbliższych 11 lat.

– Dobrze, że władze zdecydowały się przeprowadzić konsultacje. Mam nadzieję, że podobne spotkania będą kontynuowane w przypadku przystępowania do kolejnych, ważnych dla mieszkańców inwestycji – stwierdza Kamil Żmijewski ze stowarzyszenia Inwestycje do Poznania. Wśród nich wymienia tramwaj na Naramowice, czy os. Kopernika. Założenie planu dostępne są na www.poznan.pl/konsultujemy.

WIDZIAŁEŚ COŚ CIEKAWEGO? ZNASZ INTERESUJĄCĄ HISTORIĘ? MASZ ORYGINALNE ZDJĘCIA?
NAPISZ DO NAS NA ADRES [email protected]!

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
karoola
Oś. Kopernika ma dobrze rozwiniętą komunikacje miejska np. z Arciszewskiego na grunwald jedzie się autobusem niecałe 15 min to po co wydawać pieniądze na budowę nowej lini tramwajowej. Ja sama mieszkam w tej okolicy i nie chciałabym kolejnego niezbędnego hałasu!! Niech zrobią za te pieniądze coś co bardziej się przyda np. wyremontują dziurawe jak ser szwajcarski ulice i chodniki !!!
K
Król Maciuś I
Jest dobrze to muszą, muszą wydawać pieniądze publiczne na nowe trasy i inne gówno.
Ja wam mówię, że jak już wybudują to połowa będzie jeździła pusta.
To mówiłem ja Król Maciuś!
A
Andrzej
Wszystkich chętnych do zapoznania się z projektem proszę o przesłanie maila na adres [email protected], z podaniem własnego adresu maila. Chętnie podeślę szczegóły projektu! Zobaczą Państwo, że wcale nie taki diabeł straszny. A okres zwrotu z inwestycji wynosi około 5 lat (w przypadku dofinansowania z UE na poziomie 85%) lub około 10 lat (w przypadku dofinansowania na poziomie 70%).
F
Ferdek
nie obawiajcie się - zaraz jakąś kiełbasę wyborczą dla Naramowic też wymyślą.

Kiełbasa, browary i inne towary
narodzie kochany, ja Tobie dam
opiekę lekarską i rentę wysoką
tylko mnie wybierz na prezydenta.
b
bamber
Po co tu komu tramwaj, tą cześć powinno oddzielić się od Poznania i nadać prawa wiejskie. Wszystko co tu budują i tak zgnije w przeciągu 10-ciu lat. bo teren jest podmokły
G
Galileo
Tramwaju na Naramowice nie będzie bo opisano tę inwestycję jedynie w trybie przypuszczającym podczas gdy inne linie tramwajowe, np. na Ratajczaka są podane jako pewne. Szkoda, że lokalne władze tak po macoszemu traktują Naramowice, które już teraz po prostu się duszą. Na północ od Lechickiej cały czas postępują inwestycje budowlane więc łatwo zauważyć, że tam jest pilna potrzeba wprowadzenia nowych rozwiązań komunikacyjnych.
G
Gość
mialam zaszczyt jako poznanianka zobaczyc wnetrza na placu kolegiackim,wiekszego bezguscia nie widzialam,budynek na zewnatrz prezentuje sie okazale ale w srodku przebywac sie nie da ,WIELKI KICZ,JAKI TO STYL ?
t
tmi
Szybkie połączenie tramwajem dla Naramowic jest niezbędne, ale nawet w podstawowej formie jest dla miasta w tej chwili ledwo osiągalne. Warunkiem sukcesu jest:
+ sprzedaż części majątku miasta
+ zdobycie dużego dofinansowania UE
+ ewentualne obniżenie innych wydatków, np. na estakadę katowicką

Mówienie o mini-metrze na tę chwilę jest - o ironio - bujaniem w obłokach.

Podobnie ładny obrazek trasy tramwajowej na os. Kopernika przy tym tekście to karmienie marzeń naiwnych tysięcy poznaniaków, marzeń i potrzeb, które wcale nie są dla Grobelnego ważne.

Pieniądze - zamiast na funkcjonowanie miasta - poszły na wiadukty-widma, termy, przerośnięty wobec potrzeb stadion oraz inne wydatki, które codziennego komfortu poznaniaków ani gospodarki miasta nie poprawią.
Dodaj ogłoszenie