Nowe trasy w Poznaniu. Gdzie powinien pojechać tramwaj? [GALERIA]

KAEF
Tramwaj na NaramowiceDecyzja o tym, jak miałby jeździć, jeszcze nie zapadła. Tory zostaną wydłużone od Garbar, Wilczaka, albo pętli na Połabskiej. Tramwaje nową trasą dojadą aż do ulicy Czarnucha, do torów kolejowych. Bo w przyszłości mógłby tam powstać dworzec przesiadkowy z pociągów do tramwajów.Ale nie ma co się łudzić. Tramwaj pojedzie na Naromowice, jeśli Unia Europejska dołoży nam pieniędzy. Bez tego nowa trasa mogłaby powstać najwcześniej za kilkanaście lat! Ale jest i dobra wiadomość: w latach 2014-20 wspólnota będzie wspierać głównie komunikację miejską i kolejową. Szansa więc jest!
Poznańskie stowarzyszenia zaapelowały do prezydenta i miejskich radnych o budowę trasy tramwajowej na Naramowice. Zdaniem członków stowarzyszeń, to absolutny priorytet! Ale mieszkańcy nie tylko tej części miasta czekają na nową trasę tramwajową. Komu jeszcze doskwiera jej brak?

Przedstawiciele poznańskich stowarzyszeń przygotowali apel do Prezydenta Miasta i Rady Miasta Poznania. Powód? Narastające problemy komunikacyjne północnej części miasta. Zdaniem działaczy rozwiązaniem kłopotu byłaby linia tramwajowa na Naramowice. "To absolutny priorytet" - mówią zgodnie.

Wideo

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Adam
ja chcę tramwaj do domu, nie musiałbym taxi jeździć
D
Dr NO
Ja bym głupotą trasy do Naramowic nie nazwał. Zauważ, że trasa biegłaby wzdłuż zachodniej nitki ul. Naramowickiej od Wilczaka do Karpiej, na skrzyżowaniu przechodząc w ul. Karpią i dalej do ul. Rubież. Co do remontów tras w śródmieściu - masz rację. Trzeba rewitalizować trasę w ul. Dąbrowskiego niemal na całej długości. Można poważnie zastanowić się nad przeniesieniem jej pod ziemię. Tramwaj wówczas wjeżdżałby do tunelu tuż za przystankiem Most Teatralny, przy Rynku Jeżyckim i Polnej byłyby przystanki podziemnie, jak na trasie na Franowo, a z tunelu wyjeżdżałby za skrzyżowaniem z Żeromskiego.
Jednak jasno trzeba to napisać: czym innym są remonty tras w śródmieściu, a czym innym budowa nowych na przedmieścia. Czy od budowy trasy w Ratajczaka zwiększy się ilość pasażerów? Nie sądzę. Ale po wybudowaniu trasy do Naramowic czy do Tulców - zdecydowanie tak. Dlatego trzeba budować za wszelką cenę nowe linie na peryferie Poznania!
D
Democracy Now
Nikomu nie jest potrzebna trasa na Naramowice, to czysta głupota, tam nie ma miejsca na nią, tam przydałoby się raczej stworzenie drogi 2 pasmowej zamiast jednego w jedną i drugą stronę. Trasa powinna być na Morasko, bo to dziwne, że el studento muszę jechać do pętli Sobieskiego i przesiadać się, to jest porażka. Poza tym powinno się całkowicie wymienić tory na ul. 28 Czerwca oraz na Jeżyce wraz z wybudowaniem tam asfaltowych dróg a nie kocich łbów jak na Jeżycach w okolicach Dąbrowskiego jest.
D
Democracy Now
Nikomu nie jest potrzebna trasa na Naramowice, to czysta głupota, tam nie ma miejsca na nią, tam przydałoby się raczej stworzenie drogi 2 pasmowej zamiast jednego w jedną i drugą stronę. Trasa powinna być na Morasko, bo to dziwne, że el studento muszę jechać do pętli Sobieskiego i przesiadać się, to jest porażka. Poza tym powinno się całkowicie wymienić tory na ul. 28 Czerwca oraz na Jeżyce wraz z wybudowaniem tam asfaltowych dróg a nie kocich łbów jak na Jeżycach w okolicach Dąbrowskiego jest.
D
Dr NO
Po otwarciu PST w 1997 roku właściwie zaprzestano budowy linii tramwajowych na peryferie miasta. Od tego czasu wybudowano linie w śródmieściu (trasa przez most św. Rocha, przedłużenie PST do Dworca Zachodniego) albo dojazd techniczny do zajezdni (Franowo). A pilnie potrzeba nam nowych linii na obrzeże miasta.
W pierwszej kolejności konieczna staje się realizacja trzech tras: 1 - od pętli Wilczak, przez Naramowicką i Karpią do ul. Rubież, 2 - od skrzyżowania Reymonta/Hetmańska, przez Arciszewskiego, Palacza, Promienistą do os. Kopernika, 3 - od pętli Franowo, przez Szczepankowo i Spławie do Tulców.
W drugiej kolejności powinny powstać kolejne trzy trasy: 1 - od pętli Ogrody wzdłuż południowej jezdni ul. Dąbrowskiego do skrzyżowania Dąbrowskiego/Lutycka na Woli, 2 - od pętli Zawady przez ul. Zawady do Dworca Wschodniego PKP, 3 - od pętli Dębiec przez ul. 28 Czerwca 1956 do tzw. Klina Dębieckiego na Dębinie.
Zauważcie, że budowa tych linii poprawiłaby znacząco dojazd z peryferii do śródmieścia, a także zmniejszyłaby konieczność poruszania się samochodem mieszkańców przedmieść. Warto też pomyśleć o budowie parkingów park+ride oraz dworców autobusowych przy nowych pętlach. Te sześć linii tramwajowych zmieniłoby całkowicie komunikację w mieście! Ech, warto czasem pomarzyć....
E
Eukaliptusik
...trzeba się było osiedlić na jeszcze większym za...piu :) chcieliscie miec tanie mieszkanie,to wybraliscie niską cenę kosztem udogodnień, choćby w postaci parków czy komunikacji miejskiej. Ja mieszkam na Winogradach i to w takim ich miejscu,ze do dyspozycji mam 2 linie tramwajowe,ktore mnie dowiozą do najwazniejszych miejsc i 9 linii autobusowych,kt.dowioza mnie juz doslownie wszedzie. Sa to linie 4,10 oraz: 69,71,72,74,78,82,85,91,234 dodam,ze do przystankow mam max.200m :))))
o
obserwator
Zgłosić projekt na nowe centrum handlowe to będzie nowa linia tramwajowa.Na Naramowice tramwaj powinni budować deweloperzy którzy tylko kasę zbijają, a nie inwestują w infrastrukturę.
P
Pyrek
od pętli Pestki trasę równoległą do torów kolejowych i na końcu pętlę przy ul. Rubież. Wszystkie inne koncepcje będą za drogie.
B
Biletowy
Co to za pomysł z tą bimbą w Ratajczaka ? A czemu nie w Półwiejską ? Też by się skrócił przejazd na Wildę. Poza tym tam kiedyś jeździł tramwaj. Wtedy ruch pieszy przenieść w Ratajczaka i też będzie logicznie jak z tramwajem.
W
Witek
Miasta satelity powinny mieć połączenie tramwajowe z Poznaniem, tak jak Pabianice czy Zgierz mają od dawna połączenie tramwajowe z Łodzią. A Lusowo... jest poza konkurencją !
s
smyk
j.w
p
posen
grobelas przystanku nie zrobił dla mieszkańców folwarcznej za browarem, bo NIE, a miałby budować linię do PGR naramowice buahahah
m
monika
No ja skoro mieszkam na Smochowicach to wskazuję trasę na to osiedle. Na mapkach z mpk widać, iż linia tramwajowa jest rozwinięta maksymalnie do granic Poznania po stronie południowej, północnej, wschodniej, tylko nie zachodniej. Ale na serio to może i bus na wystarczy ale zróbcie nam porządny dworzec busowo-tramwajowy! To skandal, że to wszystko znajduje się w rozdzielnych miejscach na Ogrodach. Wiele razy wysiadając z tramwaju widziałam jak po drugiej stronie ulicy ucieka mi autobus (następny za 30 min!). Nie mówiąc już o tym, że busy pozamiejscowe, np. do Tarnowa Pdg. są oddalone o dobre 300m od zwykłych busów i tramwajów!
Przy okazji niegdyś wysłałam zapytanie do mpk czy jeden z busów jadących Dąbrowskiego nie mógłby dojeżdżać do centrum, tak by można łatwo i szybko dotrzeć choć do dworca. Odpowieź - nie, bo chodzi o to by się przesiadać w punktach przesiadkowych, łatwo dostępnych. Nie wiem jak Ogrody można nazwac łatwym punktem przesiadkowym. No i ile razy ja mam się przesiadać, zwłaszcza teraz podczas remontu. 17 i 2 jadą przez most teatralny, tymczasem pieszo do dworca z tych miejsc jest dobry kilometr! I to po placu budowy! Dlaczego 2 nie została puszczona ul. Przybyszewskiego do Grunwaldzkiej aż na most dworcowy? Nawet przed remontem mieszkańcy Jeżyc musieli maszerować dobre 600-700m z Kaponiery na Dworzec. Dlaczego Jeżyce są dyskryminowane jeśli chodzi o komunikację w tym mieście?!
B
Błażej
A ja chcę żeby na ul. Dziewińskiej jeździły autobusy MPK
g
gdghdglhgdjhgdj
Przecież wiadomo, że nie ma na to kasy i tak szybko nie będzie!!!!!!!!!!!
Równie dobrze można by było pytać ludzi którędy mają przebiegać linie poznańskiego metra!
Dodaj ogłoszenie