reklama

Nowoczesne lokomotywy już w Poznaniu. Będzie ich jeszcze więcej

Norbert KowalskiZaktualizowano 
Nowoczesne lokomotywy już w Poznaniu. Będzie ich jeszcze więcej<br>Nowoczesne lokomotywy dotarły do Poznania
Nowoczesne lokomotywy już w Poznaniu. Będzie ich jeszcze więcejNowoczesne lokomotywy dotarły do Poznania PKP Cargo
Pierwsze trzy z piętnastu nowoczesnych lokomotyw Vectron, którymi PKP Cargo będzie obsługiwać połączenia międzynarodowe, dotarły już do Poznania. Poznański oddział PKP Cargo obsługujący połączenia międzynarodowe pociągów towarowych doczekał się nowych lokomotyw. I to nie byle jakich, bo chodzi o pojazdy Vectron. Maszyny dotarły w poniedziałek wieczorem do Poznania.

– Zanim Vectrony dotarły do Poznania, z Monachium przyjechały do Frankfurtu nad Odrą. Stąd polscy maszyniści poprowadzili je do stolicy Wielkopolski. W trakcie przejazdu przeprowadzono jednocześnie pierwsze testy nowych pojazdów w Polsce – mówi Michał Wyciślik z biura komunikacji PKP Cargo.

Do końca stycznia lokomotywy zostaną formalnie odebrane przez PKP Cargo. Do tego czasu nadal będą jednak przechodziły kolejne testy w zajezdni na Franowie. W najbliższych tygodniach  PKP rozpocznie również szkolenia maszynistów i osób odpowiedzialnych za analizę danych rejestrowanych na lokomotywie.

– Rozpoczną się także czynności związane z montażem systemów obserwacji szlaku oraz pozycjonowania lokomotyw za pomocą GPS – wyjaśnia Michał Wyciślik.

I dodaje: – W Vectronach wprowadzono nową kolorystykę, która nawiązuje do ujednoliconej identyfikacji wizualnej całej grupy PKP Cargo. Bazowym kolorem jest szary z białym logo i pojedynczymi czerwonymi elementami.

Nowe lokomotywy mają wyruszyć na trasę już w lutym. Wtedy też do PKP Cargo trafią kolejne trzy takie same pojazdy. Z kolei ostatnie ze wszystkich 15 maszyn zostaną dostarczone do końca pierwszego półrocza 2017 roku.

Dotychczas PKP Cargo posiadało tylko jedną własną tzw. lokomotywę wielosystemową, a resztę dzierżawiło. Jednak jak przekonuje Michał Wyciślik, obecnie najkorzystniejszą opcją był zakup kolejnych pojazdów.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

k
kibol

Balcerowicz i jego nastepcy wszystko sprzedali i teraz musimy kupować lokomotywy od "niemca" zamiast z Wrocławia,Chrzanowa czy Poznania.Ot POlszewicka polityka.

m
maszynista IC

Trzeba kupować za granicą, bo ani Pesa, ani Newag nie mają dopuszczonych do ruchu w Europie lokomotyw wielosystemowych - właśiwie to dopiero prototypy.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3