Nowy dworzec w Poznaniu: Jak dojechać i zaparkować? Sprawdź! [INFOGRAFIKA]

Robert Domżał, Marcin Idczak
Dojazd do nowego dworca
Dojazd do nowego dworca infografika - Dorota Kalińska Łuczak
Jeszcze przez trzy tygodnie będzie trwał komunikacyjny horror dla osób, które samochodami dojeżdżają do Dworca Głównego PKP. Na 25 października planowane jest otwarcie Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego, a tym samym nowych dojazdów do dworca.

To wówczas główne trasy będą prowadziły z ul. Królowej Jadwigi, Głogowskiej i Roosevelta do Matyi. Ta została już poszerzona o dodatkowe pasy ruchu, umożliwiające skręcanie w stronę dworca.

25 października będzie nowa organizacja ruchu - powstały nowe drogi, przystanki i parkingi

Z niej nowymi drogami (jeszcze nie mają nazw), wzdłuż obecnie wykańczanego obiektu, kierowcy dojadą do dwóch parkingów, które umiejscowiono już w bardziej komercyjnej części obiektu czy Poznań City Center.

- Większy z nich przeznaczony będzie na 1000 samochodów, mniejszy na 500 - zapowiada Piotr Terlecki ze spółki TriGranit, która buduje ZCK.

Ten pierwszy znajdować się ma nad torami kolejowymi. By do niego się dostać, trzeba będzie przejechać wzdłuż budynku i na jego końcu rampą wjechać na jedną z wyższych kondygnacji. Mniejszy ma znajdować się kilkadziesiąt metrów bliżej ul. Matyi. Parkowanie do 15 minut ma być bezpłatne. To czas, by wysadzić lub zabrać pasażerów, którzy korzystają z pociągów lub też rodzinę z zakupami.

Za godzinę postoju w dzień trzeba będzie zapłacić 3 złote, natomiast nocna taryfa ma być o 2 złote niższa. Nowością będzie karta elektroniczna (opłata za jej zgubienie została wyceniona na 50 złotych), którą przy wjeździe na parking - zamiast biletu papierowego - otrzymają kierowcy .

Natomiast osoby dojeżdżające tramwajami na nowy dworzec będą miały do swojej dyspozycji nowe przystanki tramwajowe. Budowane są na wysokości biurowca Delta. Z nich pasażerowie przejściami podziemnymi przejdą w stronę nowego dworca.

Nadal będzie można wysiąść na "starym" przystanku na ul. Roosevelta i przejść przez przejście dla pieszych, a potem schodami na ul. Dworcową. Na początku kursować mają te same tramwaje, co dotychczas, czyli 2, 6, 10, 12, 17, 18, 23. Trasy zmienią się po oddaniu do użytku wyremontowanego mostu Teatralnego (listopad) oraz części Kaponiery (grudzień).

Jednak jak wyjaśnia Bartosz Trzebiatowski z Zarządu Transportu Miejskiego, sytuacja na torach jest monitorowana na bieżąco. A to oznacza, że w razie tłoku na szynach lub w samych pojazdach, będzie można w tym rejonie Poznania dokonać zmian w ruchu tramwajowym. Jeszcze nie wiadomo, jakie linie będą kursowały po torowiskach po zakończeniu remontu Kaponiery i mostu Teatralnego.

Nie zmieni się natomiast organizacja ruchu przy starym budynku dworca. Przy samym wejściu stworzono trzy pasy ruchu. Ten najbliższy wejścia przeznaczony jest dla samochodów osobowych. Na tym odcinku obowiązuje zakaz parkowania.

- Jednak można zatrzymać pojazd do minuty, tak by osoby udające się do budynku dworca mogły wysiąść z auta i wypakować bagaże - wyjaśnia Dorota Wesołowska, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich. Ten pas oddzielony jest wysepką od buspasa oraz drogi dla zawracających samochodów. Na niej nie wolno już nawet się zatrzymywać.

- Takie rozwiązanie zlikwidowało wiele problemów ze źle zaparkowanymi pojazdami - stwierdza Włodzimierz Selerski ze Straży Ochrony Kolei.

Nadal będzie można zostawiać samochody na płatnym parkingu (wyspie) na końcu ul. Dworcowej. Za pół godziny trzeba zapłacić 3 zł, godzina to wydatek 6 zł, a cała doba kosztuje już 60 zł.

Kolejny jest przy Dworcu Zachodnim, jednak tam trudno znaleźć wolne miejsce. Samochód można zostawić również wzdłuż ul. Głogowskiej lub Dworcowej, gdzie są miejsca w strefie.

Nowy dworzec - miał być na Euro

Budowę nowego dworca kolejowego w Poznaniu planowano na Euro 2012.
Okazało się, że prace trzeba było podzielić na dwa etapy. W pierwszym z nich, jeszcze przed mistrzostwami, stworzono sam budynek dworca. Natomiast w tym miesiącu oddana do użytku zostanie dalsza część kompleksu wraz z parkingami, drogami dojazdowymi i galerią handlową. Nie ma jeszcze między innymi kładki, która połączy ul. Głogowską z parkingiem, nie odnowiono części peronów.

WIDZIAŁEŚ COŚ CIEKAWEGO? ZNASZ INTERESUJĄCĄ HISTORIĘ? MASZ ORYGINALNE ZDJĘCIA?
NAPISZ DO NAS NA ADRES WYDAWCA@GLOS.COM!

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

FLESZ: Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
Podróżnik

Dworzec beznadziejny, jeden wielki chaos, pociągi podstawiane na przypadkowe perony. Płatne, śmierdzące toalety. Perełką są automaty parkingowe, które skutecznie wprowadzają w błąd, tak żeby nie odebrać biletu wyjazdowego. Duplikat biletu kosztuje 50 złotych. Cały ten dworzec wraz z galerią, i parkingiem to koszmar nastawiony na zarabianie pieniędzy. Koszmar!!!

P
Poliidiota

Warszawa - "Złote Tarasy" Kraków "Galeria Krakowska" itd
Poznań - "CITY CENTER" ha,ha,ha.
A w środku jeszcze bardziej "światowo" - "UPSTAIRS..." Itd
A na elewacji jakiś dziwny napis "POZNAŃ GŁÓWNY" z dziwnymi n i o
(kreski poziome nad tymi literami)
POZNAN IDIOTS CENTER!!!

W
Weronika

Ten nowy dworzec zbudowano tak, jakby były tylko trzy perony ! Taki dworzec przydałby się na pewno w Kłodzku (tam też są trzy perony) ! Będą go poprawiać wiele lat - jakieś kładki o długości pół kilometra, jakieś przejścia...Ale za to plazmę kupimy sobie w promocji razem z rajstopami.

W
Weronika

Ten nowy dworzec zbudowano tak, jakby były tylko trzy perony ! Taki dworzec przydałby się na pewno w Kłodzku (tam też są trzy perony) ! Będą go poprawiać wiele lat - jakieś kładki o długości pół kilometra, jakieś przejścia...Ale za to plazmę kupimy sobie w promocji razem z rajstopami.

P
Podróżny

Ten dworzec wywołuje ból serca u każdego kto myślał, że w mieście takim jak Poznań powinien powstać dworzec perełka. Przecież to miasto, które ma być przykładem szeroko rozumianej porządności. W doskonałej lokalizacji postawiono chatkę na kurzej łapce z dobudowanym olbrzymim parkingiem i galerią handlową . To coś co mieni się być dworcem nie ma nawet poczekalni dla podróżnych. Schody ruchome tylko w jedną stronę. Wewnąrz chaotycznie poustawiane budki z rogalikami, reklamy i automaty biletowe. Wszystko to stwarza wrażenie ogólnego bałaganu. To nie jest dworzec na miarę Poznania. To przystanek kolejowy na bocznej linii w mieście powiatowym.

w
www

zapomnieli !!!!

D
Dojazd do dworca?

Cała ta budowla to wielki dom towarowy, gdzie dodano "dworzec kolejowy", aby wykorzystać lokalizację miejsca. Dojazd do tego "dworca" został rtak zaplanowany, aby koniecznie odwiedzic dom towarowy. Ludzie, obudźcie się - przecież robią nas w konia. Żeby jeszcze ten "dworzec" był funkcjonalny, a to przecież kompromitacja i dowód nieudolności architektonicznej.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3