Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy peron kolejowy na linii do Wolsztyna. Ułatwi dostęp do pociągów

Paweł Antuchowski
Paweł Antuchowski
Przystanek kolejowy Adamowo jest zlokalizowany we wsi sąsiadującej z Wolsztynem.
Przystanek kolejowy Adamowo jest zlokalizowany we wsi sąsiadującej z Wolsztynem. PKP PLK
Nowy peron we wsi Adamowo niedaleko Wolsztyna umożliwi wygodniejsze korzystanie z kolei przez mieszkańców szybko rozwijającej się części gminy. Pasażerowie będą mogli z niego skorzystać od 11 czerwca.

Nowy peron na linii do Poznania

Peron, a wraz z nim nowy przystanek kolejowy zostały wybudowane w ramach remontu linii kolejowej z Wolsztyna do Drzymałowa. Został on wyposażony we wszelkie udogodnienia dla pasażerów.

- Peron o długości 120 metrów zapewni lepszy dostęp do kolei dla mieszkańców szybko rozwijającej się części gminy. Został wyposażony między innymi w wiaty, ławki, gabloty z rozkładem jazdy, podjazd dla osób z niepełnosprawnościami, czy ścieżki naprowadzające dla niewidomych i słabowidzących

- wymienia Radosław Śledziński z PKP PLK.

Budowa nowego peronu jest częścią remontu linii kolejowej z Wolsztyna do Drzymałowa, która łączy go ze stolica Wielkopolski. Rozpoczął się on w maju 2021 roku. W marcu tego roku na linię powróciły pociągi, a zakończenie prac jest planowane w październiku.

Koniec remontu w październiku

Zakres projektu obejmował przebudowę 17,8 km linii kolejowej, rewitalizację peronów i przejść podziemnych na stacjach Wolsztyn oraz Grodzisk Wielkopolski, modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i radiołączności na stacji Wolsztyn, zabudowę systemu dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoringu wizyjnego, a także budowę nowego przystanku dla pasażerów w Adamowie.

- W marcu mogliśmy uruchomić rozkład jazdy pociągów w pełnym wymiarze. Oznaczało to 14,5 pary pociągów w dni robocze, 11 par w sobotę i 9,5 pary w niedziele

– stwierdził Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego.

Obserwuj nas także na Google News

Cała inwestycja warta jest ponad 141 mln zł, z czego 88 mln pochodzi ze środków unijnych i realizowana jest w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020. Remont jest kontynuacją modernizacji linii 357 realizowanej w ramach WRPO na lata 2007 – 2013. Wartość zrealizowanych prac w latach 2011-2014 wyniosła niemal 115 mln zł, z tego ok. 72 mln dofinansowane zostało z funduszy unijnych.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Stary budynek dworca został zamknięty dla obsługi biletowej 25 października 2013 roku, w dniu otwarcia galerii handlowej Poznań City Center przy nowym dworcu.Zobacz zdjęcia starego dworca PKP sprzed lat ----->

Tak kiedyś wyglądał dworzec Poznań Główny. Został zamknięty ...

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski