Nowy peron kolejowy na linii do Wolsztyna. Ułatwi dostęp do pociągów

Paweł Antuchowski
Paweł Antuchowski
Przystanek kolejowy Adamowo jest zlokalizowany we wsi sąsiadującej z Wolsztynem.
Przystanek kolejowy Adamowo jest zlokalizowany we wsi sąsiadującej z Wolsztynem. PKP PLK
Nowy peron we wsi Adamowo niedaleko Wolsztyna umożliwi wygodniejsze korzystanie z kolei przez mieszkańców szybko rozwijającej się części gminy. Pasażerowie będą mogli z niego skorzystać od 11 czerwca.

Nowy peron na linii do Poznania

Peron, a wraz z nim nowy przystanek kolejowy zostały wybudowane w ramach remontu linii kolejowej z Wolsztyna do Drzymałowa. Został on wyposażony we wszelkie udogodnienia dla pasażerów.

- Peron o długości 120 metrów zapewni lepszy dostęp do kolei dla mieszkańców szybko rozwijającej się części gminy. Został wyposażony między innymi w wiaty, ławki, gabloty z rozkładem jazdy, podjazd dla osób z niepełnosprawnościami, czy ścieżki naprowadzające dla niewidomych i słabowidzących

- wymienia Radosław Śledziński z PKP PLK.

Budowa nowego peronu jest częścią remontu linii kolejowej z Wolsztyna do Drzymałowa, która łączy go ze stolica Wielkopolski. Rozpoczął się on w maju 2021 roku. W marcu tego roku na linię powróciły pociągi, a zakończenie prac jest planowane w październiku.

Koniec remontu w październiku

Zakres projektu obejmował przebudowę 17,8 km linii kolejowej, rewitalizację peronów i przejść podziemnych na stacjach Wolsztyn oraz Grodzisk Wielkopolski, modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i radiołączności na stacji Wolsztyn, zabudowę systemu dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoringu wizyjnego, a także budowę nowego przystanku dla pasażerów w Adamowie.

- W marcu mogliśmy uruchomić rozkład jazdy pociągów w pełnym wymiarze. Oznaczało to 14,5 pary pociągów w dni robocze, 11 par w sobotę i 9,5 pary w niedziele

– stwierdził Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego.

Obserwuj nas także na Google News

Cała inwestycja warta jest ponad 141 mln zł, z czego 88 mln pochodzi ze środków unijnych i realizowana jest w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020. Remont jest kontynuacją modernizacji linii 357 realizowanej w ramach WRPO na lata 2007 – 2013. Wartość zrealizowanych prac w latach 2011-2014 wyniosła niemal 115 mln zł, z tego ok. 72 mln dofinansowane zostało z funduszy unijnych.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Chociaż oddany do użytku w maju 2012 r. nowy budynek dworca PKP w Poznaniu jest w ogniu krytyki - za niefunkcjonalność i wygląd, warto przypomnieć, jak wyglądał Poznań Główny, gdy pasażerowie mieli tutaj do dyspozycji tylko stary budynek. Zobacz zdjęcia starego dworca PKP sprzed kilku lat ----->

Tak kilkanaście lat temu wyglądał dworzec Poznań Główny. Oto...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie