Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy pomysł na promocję: konsorcjum marki Poznań

Bogna Kisiel
Powstaje konsorcjum marki Poznań. Do tego projektu zaproszono znane nie tylko w Polsce firmy, poznańskie uczelnie, instytuty naukowe, instytucje kultury czy organizacje pozarządowe. - To one świadczą, jaką marką jest Poznań - twierdzi Łukasz Goździor, szef biura promocji miasta.

Współpraca będzie polegać na wspólnych przedsięwzięciach promocyjnych i marketingowych. Ich symbolem będzie logotyp "Made in Poznań", który może znaleźć się np. na metce ubrań, wyprodukowanych w Poznaniu.

Czytaj także:
Poznań jest wart dobrej promocji
Biało-niebieskie tramwaje - pomysł na promocję Poznania

Ponad 20 marek zadeklarowało przystąpienie do konsorcjum marki Poznań. Z czterema innymi toczą się jeszcze negocjacje. Pełna lista instytucji, firm, uczelni czy organizacji, które są wizytówkami miasta i zadeklarowały współpracę zostanie ogłoszona podczas uroczystej gali. Ta odbędzie się jesienią, we wrześniu lub październiku.

- Konsorcjum marki Poznań to pionierski na skalę Polski krok naprzód w dziedzinie promocji miast - twierdzi Ryszard Grobelny, prezydent Poznania. - Nie poprzestajemy na prezentowaniu turystycznych walorów miasta, ale chcemy pokazać Poznań przez pryzmat innowacyjnych, silnych marek, które będąc silnie związane z Poznaniem, osiągnęły ogólnopolski sukces. Konsorcjum to nowatorskie, kompleksowe podejście do zasobów miasta, mające na celu rozwijanie olbrzymiego wizerunkowego potencjału, jaki jest z nimi związany.

Korzyści mają być obopólne. Z jednej strony miasto w swoich kampaniach będzie promowało członków konsorcjum (m.in. ma powstać portal internetowy im poświęcony), z drugiej strony ich osiągnięcia, sukcesy przyniosą także splendor miastu. Formy współpracy będą różne w zależności od specyfiki danej firmy czy instytucji. Mogą to być np. metki na produktach z napisem "Made in Poznań", ale nie tylko.

- Prowadzimy kampanię "Akademicki Poznań". W jej ramach realizowany jest m.in. projekt "Poznań przyciąga najlepszych". Chcemy, by marki przyłączyły się do niego, dając nagrody. Miasto w zamian oferuje nagłośnienie tej akcji - mówi Łukasz Goździor, szef biura promocji miasta. I dodaje: - Chodzi o to, żeby te marki kojarzyły się z Poznaniem i Poznań kojarzył się z tymi markami.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski