O. Rydzyk celuje w 500 tys. abonentów

Tomasz DominiakZaktualizowano 
Michał Rogala/POLSKA
Już jutro rusza nowa sieć telefonii komórkowej. Nie będzie jej jednak towarzyszyć agresywna kampania reklamowa i zmasowana akcja pozyskania jak największej liczby klientów. Nie ma takiej potrzeby, bowiem data debiutu przypada dokładnie na główne uroczystości XVIII Pielgrzymki Rodziny Radia Maryja na Jasną Górę, które odbywać się będą w ten weekend.

- Wybraliśmy tę datę specjalnie, bo jest to takie święto jedności rodziny Radia Maryja - powiedział na falach radia w tym tygodniu Włodzimierz Plewczyński, dyrektor sprzedaży spółki CenterNetu. To właśnie kontrolowana przez znanego biznesmena Romana Karkosika firma CenterNet zabrała się do robienia telefonii komórkowej dla wiernych odbiorców mediów ojca Rydzyka.

Na łamach "Naszego Dziennika", Telewizji Trwam oraz Radia Maryja od kilkunastu dni umiejętnie podsycana jest atmosfera wokół nowego przedsięwzięcia, które uzupełni ofertę medialnego koncernu z Torunia. WRodzinie, bo tak będzie się nazywać sieć najbardziej znanego redemptorysty w kraju, ma kusić niską ceną za minutę rozmowy wynoszącą tylko 19 groszy wewnątrz sieci. To taniej niż u dotychczasowego lidera Biedronki, która ma 25 groszy. Biedronka pobiera tę stawkę również za łączenia z zewnętrznym operatorem, za to w wRodzinie opłata wynosi już 29 groszy.

W wRodzinie za darmo będzie można natomiast zadzwonić do Radia Maryja i na antenę Telewizji Trwam. Rozmowy wewnątrz sieci docelowo też mają być za darmo. - Wszystko zależy od tego, w jakim tempie nam, jako firmie, uda się rozbudować sieć nadajników. Kiedy będzie ona wystarczająco duża, będziemy mogli oferować połączenia za darmo - mówi w kontrolowanym przez o. Rydzyka "Naszym Dzienniku" Włodzimierz Plewczyński z CenterNet. Obniżka cen nie będzie jednak łatwa do przeprowadzenia, bowiem część zysków CenterNet musi przelewać na konto fundacji Lux Veritatis, która stanowi finansowe ramię koncernu ojca Rydzyka. WRodzinie ma ambitne plany biznesowe, bo chce zdobyć aż 0,5 mln klientów. W sprzedaży będą przeznaczone specjalnie dla osób starszych modele telefonów - proste w obsłudze i z dużymi przyciskami. Pod koniec roku ma natomiast pojawić się oferta na abonament.

Zdaniem ekspertów, inwestycja firmy z zewnątrz w imperium medialne toruńskiego redemptorysty jest ryzykowna. - Grupa klientów, o którą zabiega nowa sieć, jest bardzo jednorodna i lojalna, jednak ze względu na stosunkowo niewielkie dochody może być trudno osiągnąć szybki zysk z tej inwestycji - ocenia Tomasz Kulisiewicz, analityk rynku telekomunikacyjnego. Jego zdaniem z tego powodu średnie wpływy z jednego abonenta mogą być niskie i cały biznes zamiast zysku, może przynosić straty. - Trzeba też pamiętać, że spółka CenterNet będzie musiała ponieść koszt budowy sieci radiowej w całym kraju rzędu kilku miliardów złotych - podkreśla Kulisiewicz.

CenterNet na razie korzysta z nadajników Ery, jak wirtualni operatorzy w rodzaju Carrefour czy Mobilking. Jednak jako tradycyjny operator, jak właśnie Era, Plus czy Play, firma musi też zbudować własną infrastrukturę, a to koszt minimum 2 mld zł. Ale sieć nadajników ma służyć nie tylko słuchaczom rozgłośni ojca Rydzyka.
CenterNet chce w ciągu najbliższych kilku lat zdobyć łącznie 2,5 mln klientom dzięki kolejnym projektom z zakresu telefonii komórkowej. Pracuje nad siecią dla zapalonych wędkarzy, która ma być robiona we współpracy z portalem www.rybobranie.pl. Drugim pomysłem Karkosika jest uruchomienie w największych miastach sieci pod marką Extreme dla osób aktywnych fizycznie. Produkt miał ruszyć już w zeszłym roku, ale znany miliarder z Torunia postanowił najpierw zrobić biznes z ojcem Rydzykiem.

Niszowe produkty dla wybranych grup to dzisiaj praktycznie jedyny sposób na osiągnięcie sukcesu w branży telekomunikacyjnej, bo rynek jest już nasycony. W Polsce jest już więcej aktywnych kart SIM niż mieszkańców. Część osób ma co prawda po dwa, a czasem nawet trzy telefony, z czego jeden zazwyczaj jest firmowy. Taką tendencję zauważyli też producenci telefonów, którzy coraz częściej w ofercie mają aparaty mieszczące dwie karty SIM. Takie urządzenie łączy w sobie telefon służbowy i osobisty albo prywatny i na kartę z tanimi rozmowami.

Grupa odbiorców mediów ojca Rydzyka zazwyczaj jednak nie ma ani jednego telefonu komórkowego, bo po prostu nigdy dotąd z nich nie korzystała. Może ich jednak skusić świadomość, że kupując zestaw startowy i doładowując konto, będą wspierać swoją ulubioną rozgłośnię. A jak pokazały zbiórki funduszy, np. na ratowanie stoczni, wystarczy jedno słowo ojca dyrektora na antenie, aby słuchacze zaczęli wpłacać pieniądze. I podobnie może być z zestawami startowymi wRodzinie. Stąd też Roman Karkosik nie stoi na straconej pozycji.

Konkurencja jak na razie nie obawia się nowego gracza. Sieciom wirtualnym raczej nie zagrozi, a na tradycyjnych operatorów jest po prostu za mały. Jedynie PTC, operator sieci Era, od 1 lipca wprowadził nową usługę, która nawet nazwą przypomina ofertę ojca Rydzyka. Era Sieć Rodzinna umożliwia obdarowanie wybranych osób możliwością prowadzenia rozmów bez opłat. Działa to na zasadzie sponsorowania przez jednego abonenta maksymalnie do sześciu innych osób, z których każda otrzymuje 2000 minut na rozmowy wewnątrz Sieci Rodzinnej. O jej wielkości decyduje sponsor, wysyłając zaproszenia do uczestników, którzy po jego zaakceptowaniu otrzymają pakiet minut. Miesięczny koszt dla sponsora sieci dwuosobowej to tylko 15 złotych, a poszerzenie jej o kolejny numer zwiększa abonament o 10 zł do maksymalnie 55 zł za sześciu uczestników.
Współpraca Magda Olczak

polecane: Afera Amber Gold - liczby, które szokują

Wideo

Materiał oryginalny: O. Rydzyk celuje w 500 tys. abonentów - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

z
zdziwiony

Ja się dziwię, że dziś tak mało są popularne poglądy o.Rydzyka, bo pamiętam jak w PRL-u i partyjni i ubowcy cichaczem zawierali śluby kościelne i jeździli na msze tam gdzie ich nikt nie znał. Wtedy takie poglądy były powszechne. Teraz dla ogłupionych zachodnia "poprawnością" jest "trendy" pluć nas o.Rydzyka i religię. Mamy małe szanse aby przetrwać jako naród. I o to chodzi.

z
zdziwiony

Ja się dziwię, że dziś tak mało są popularne poglądy o.Rydzyka, bo pamiętam jak w PRL-u i partyjni i ubowcy cichaczem zawierali śluby kościelne i jeździli na msze tam gdzie ich nikt nie znał. Wtedy takie poglądy były powszechne. Teraz dla ogłupionych zachodnia "poprawnością" jest "trendy" pluć nas o.Rydzyka i religię. Mamy małe szanse aby przetrwać jako naród. I o to chodzi.

a
ateista

Wielki wodz swoich wiernych,pokazuje co mozna zrobic,jak duzo ,poprzez gloszenie prawdy!Politycy powinni brac przyklad

W
Widukind

ja złość Solorzowi .Walterowi , Michnikowi itd. wezme tel. od Ojca Rydzyka. A ze Spokojnym całkowicie się zgadzam.

N
Niniol

Wprawdzie Centernet mówi tylko o 0,5 mln klientów, ale przecież na przykład tacy "Sami Swoi" Polkomtela mają ponad 1 mln klientów (a target dość podobny).

s
spokojny

Przykład Rydzyka pokazuje, że to co prywatne jest bardziej efektywne niż państwowe. Zwykły, szeregowy ksiądz zakasał rękawy i stworzył radio, telewizję, prasę i wyższą uczelnię z warunkami o jakich nieraz mogą pomarzyć studenci innych uniwersytetów w Polsce i potrafi korzystać z dotacji unijnych czego brakuje państwowym urzędnikom. Oczywiście łatwo jest go krytykować ale gdyby takich ludzi z pasją było w Polsce więcej nasz kraj wyglądałby inaczej, lepiej. I nie chodzi mi o to, że wszyscy mają podzielać poglądy Rydzyka, każdy ma prawo mieć swoje ale mówię o tym, że efekty osiąga się konkretną działalnością a nie biadoleniem i krytykanctwem.

To co prywatne jest bardziej efektywne niż państwowe.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3