OBUT 2016: PRZYRODA [ODPOWIEDZI, ARKUSZ]

    OBUT 2016: PRZYRODA [ODPOWIEDZI, ARKUSZ]

    KS, AB, KAEF

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    OBUT 2016: PRZYRODA [ODPOWIEDZI, ARKUSZ]
    1/18
    przejdź do galerii

    OBUT 2016: PRZYRODA [ODPOWIEDZI, ARKUSZ]

    OBUT 2016: PRZYRODA [ODPOWIEDZI, ARKUSZ] - czyli sprawdzian trzecioklasisty. Jeśli zdawaliście dzisiaj ten egzamin (lub Wasze dzieci), to z nami sprawdzicie, jakie powinny być prawidłowe odpowiedzi!

    OBUT 2016: PRZYRODA [ODPOWIEDZI, ARKUSZ]


    We wtorek uczniowie klas trzecich zdawali OBUT 2016, czyli sprawdzian kompetencji. Ma on pokazać, czy nauczyciele początkowych klas wybrali odpowiedni sposób nauczania.

    We wtorek uczniowie zdawali matematykę oraz przyrodę. Odpowiedzi do tej drugiej znajdziecie tutaj, tej pierwszej - szukajcie w linku poniżej.

    Sprawdź: Sprawdź też inne przedmioty z tegorocznego sprawdzianu trzecioklasistów: OBUT 2016 na gloswielkopolski.pl


    OBUT 2016 ma sprawdzić, czy uczniowie wystarczająco opanowali materiał, który przypada na pierwsze trzy lata nauki w szkole podstawowej.

    OBUT 2016: PRZYRODA - ODPOWIEDZI:
    Przykładowe odpowiedzi przygotowali nauczyciele i mogą się nieco różnić od tych z klucza odpowiedzi.

    OBUT PRZYRODA TEST P1

    Zadanie 1.


    Zadanie 2.


    Zadanie 3.


    1 3 4 5 ... 12 »

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (18)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nie było

    dziwny (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    ja pisałam ten test i z tego co pamiętam nie uczyłam sie o prędkości ani o barszczu sosnowskiego!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    szczęściara

    shario (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    miałaś szczęście

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    pseudotest!!!!!!!!

    animals (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    nie wiem co miał sprawdzić taki pseudotest - wyobraźcie sobie, że niektóre zadania z przyrody i matematyki były identyczne dla klasy trzeciej i piątej! widocznie mamy za dużo pseudoekspertów i...rozwiń całość

    nie wiem co miał sprawdzić taki pseudotest - wyobraźcie sobie, że niektóre zadania z przyrody i matematyki były identyczne dla klasy trzeciej i piątej! widocznie mamy za dużo pseudoekspertów i muszą coś robić - a że wpuszczają w maliny nauczycieli , rodziców i dzieci, to już nikogo nie obchodzi! Gratulacje!!!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Porazka

    Rodzic (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Test był jedną wielką porażka. To jest skandal ......

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kropka

    Antonina (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    Nauczyciel klas I-III mądrzy się i cytuje fragment który był zawarty w materiałach na stronie IBE. Cytuje Ma on na celu raczej zbadanie ...jak dzieci myślą, jak radzą sobie w znanych, ale i w...rozwiń całość

    Nauczyciel klas I-III mądrzy się i cytuje fragment który był zawarty w materiałach na stronie IBE. Cytuje Ma on na celu raczej zbadanie ...jak dzieci myślą, jak radzą sobie w znanych, ale i w nowych sytuacjach. Zadania są celowo tak zaplanowane, żeby wykraczały poza to, co dzieci ćwiczyły na lekcjach, ale jednocześnie tak, by uczniowie mogli poradzić sobie z problemem „na piechotę”.

    To jakby te dzieci dostały na sprawdzianie tekst do przeczytania i na podstawie tego tekstu miały by odpowiedzieć na kilka sensownych pytań to nie będą myślały. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie o to mi chodziło

    nauczyciel I-III (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    żeby usprawiedliwiać twórców tego testu, bo jak napisałam wcześniej nie jestem jego zwolenniczką. Chciałam tylko wyjaśnić, że skoro już dzieci muszą pisać ten test warto wytłumaczyć im, że to nie...rozwiń całość

    żeby usprawiedliwiać twórców tego testu, bo jak napisałam wcześniej nie jestem jego zwolenniczką. Chciałam tylko wyjaśnić, że skoro już dzieci muszą pisać ten test warto wytłumaczyć im, że to nie jest jakiś wiążący sprawdzian, który będzie miał znaczenie na kolejnym etapie edukacji. W ogóle nie wiem kto wymyślił podobne badanie i w jakim celu. Czemu to ma służyć. Może warto podejść w ten sposób, że to rodzaj np. jakiegoś wyzwania albo zadań dodatkowych żeby się nie stresowały wynikami - skoro tak jak napisałam powyżej JUŻ MUSZĄ PISAĆ TEN TEST. I nie wymądrzam się, bo moi uczniowie też pisali sprawdzian i nie ja o tym zdecydowałam lecz mój dyrektor, choć umowa dwa miesiące temu była inna. Znając te testy sprzed lat wiedziałam, że będzie coś bezsensownego, więc chciałam ich przygotować i wytłumaczyć, że nie są one wiążące w żaden sposób. I po to tutaj napisałam, żeby powiedzieć rodzicom, aby uspokoili swoje dzieci jeśli nie poszło im dobrze na tym teście. Nie miałam zamiaru się wymądrzać....zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kto wymyslił te testy!!!

    Nauczyciel I-III (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    moim zdaniem te testy so dla klas IV a nie dla klas III jeden mój najlepszy uczeń dobrze zrobil tylko 7 zadań!!!
    to nie so testy dla klas III to jakaś paranoja

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To badanie nie sprawdza umiejętności dzieci

    nauczyciel I-III (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    Chciałabym uspokoić rodziców, którzy oburzają się na ten test. Proszę państwa ten test nie sprawdza tak naprawdę wiedzy i umiejętności dzieci po trzeciej klasie szkoły podstawowej. Ma on na celu...rozwiń całość

    Chciałabym uspokoić rodziców, którzy oburzają się na ten test. Proszę państwa ten test nie sprawdza tak naprawdę wiedzy i umiejętności dzieci po trzeciej klasie szkoły podstawowej. Ma on na celu raczej zbadanie tu cytuję "...jak dzieci myślą, jak radzą sobie w znanych, ale i w nowych sytuacjach. Zadania są celowo tak zaplanowane, żeby wykraczały poza to, co dzieci
    ćwiczyły na lekcjach, ale jednocześnie tak, by uczniowie mogli poradzić sobie z problemem „na piechotę”. Przyznam szczerze, że też oburzałam się na ten test w ubiegłych latach a w tym roku postanowiłam się nie stresować wynikami i o to też poprosiłam dzieci, żeby nie traktowały tego testu jako sprawdzianu lecz rodzaj konkursu. Proszę nie brać mojej opinii jako pochwały dla IBE, bo osobiście jestem mu przeciwna. Test jest dobrowolny ale tak naprawdę o przystąpieniu w większości placówek decyduje dyrektor (ja dowiedziałam się na kilka dni przed testem). Także głowa do góry i nie przejmujcie się zbytnio wynikami.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kropka

    Antonina (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 6

    Już dziś wiem że w mojej szkole sprawdziany z IBE nie będą przeprowadzane. To jest porażka ekspertów a nie dzieci i nauczycieli którzy realizują podstawę programową. Proszę eksperta który zadał...rozwiń całość

    Już dziś wiem że w mojej szkole sprawdziany z IBE nie będą przeprowadzane. To jest porażka ekspertów a nie dzieci i nauczycieli którzy realizują podstawę programową. Proszę eksperta który zadał sobie trud i ułożył test dla dzieci w klasie III, aby wskazał mi podręcznik i materiały ćwiczeniowe z których korzystał. Skąd dziecko ma znać barszcz Sosnowskiego, czy nie bliższa jest mu pokrzywa którą nie raz się poparzyło. O barszczu wiem wiele bo doświadczyłam poparzenia, ale nie przypuszczałam że mam dzieciom w swojej klasie zrobić wykład jak długo leczyłam i że to ścierwo u nas w Polsce wzięło się z Ukrainy. Gratuluję ekspertów w Instytucie Badań Edukacyjnychzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Gratulacje

    banderas (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Serdecznie gratuluję Państwu ilości żółci wylanej na dobrowolne badanie. Następnym razem sugeruję najpierw zapoznać się z oficjalnymi informacjami, zamiast sprawdzać nieautoryzowane (i w wielu...rozwiń całość

    Serdecznie gratuluję Państwu ilości żółci wylanej na dobrowolne badanie. Następnym razem sugeruję najpierw zapoznać się z oficjalnymi informacjami, zamiast sprawdzać nieautoryzowane (i w wielu wypadkach błędne) informacje opublikowane w gazetach.

    Jeśli mają Państwo zastrzeżenia co do przebiegu bądź organizacji badania, radziłbym skonsultować to z odpowiedzialnymi za przygotowanie go metodykami, a nie własnym, rozpasanym ego.

    Z uszanowaniem,
    Antoniozwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    trzecioteścik

    janina (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    Brak słów na to co robi się z małych dzieci. A jeszcze nikt nie dopisał ,że oprócz 7 zadań jednakowych z przyrody, które miały trzecie i piąte klasy to powtórzyły się też dwa zadania identyczne z...rozwiń całość

    Brak słów na to co robi się z małych dzieci. A jeszcze nikt nie dopisał ,że oprócz 7 zadań jednakowych z przyrody, które miały trzecie i piąte klasy to powtórzyły się też dwa zadania identyczne z matematyki. Gratuluję pomysłów organizatorom. Jak długo będziecie jeszcze gnoić nie tylko dzieci, ale i nauczycieli.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zad 5

    Anka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    Trzeba opisać szklanki - bez tego się nie uda - tak napisała moja córka :-).

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo