Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

OBUT 2016: PRZYRODA [ODPOWIEDZI, ARKUSZ]

KS, AB, KAEF
OBUT 2016: PRZYRODA [ODPOWIEDZI, ARKUSZ]
OBUT 2016: PRZYRODA [ODPOWIEDZI, ARKUSZ] Przemysław Świderski
OBUT 2016: PRZYRODA [ODPOWIEDZI, ARKUSZ] - czyli sprawdzian trzecioklasisty. Jeśli zdawaliście dzisiaj ten egzamin (lub Wasze dzieci), to z nami sprawdzicie, jakie powinny być prawidłowe odpowiedzi!

OBUT 2016: PRZYRODA [ODPOWIEDZI, ARKUSZ]

We wtorek uczniowie klas trzecich zdawali OBUT 2016, czyli sprawdzian kompetencji. Ma on pokazać, czy nauczyciele początkowych klas wybrali odpowiedni sposób nauczania.

We wtorek uczniowie zdawali matematykę oraz przyrodę. Odpowiedzi do tej drugiej znajdziecie tutaj, tej pierwszej - szukajcie w linku poniżej.

Sprawdź:

OBUT 2016 ma sprawdzić, czy uczniowie wystarczająco opanowali materiał, który przypada na pierwsze trzy lata nauki w szkole podstawowej.

OBUT 2016: PRZYRODA - ODPOWIEDZI:
Przykładowe odpowiedzi przygotowali nauczyciele i mogą się nieco różnić od tych z klucza odpowiedzi.

OBUT PRZYRODA TEST P1

Zadanie 1.

Zadanie 2.

Zadanie 3.

Zadanie 4.

Zadanie 5.

Zadanie 6-7.

Zadanie 8.

Przykładowe odpowiedzi jakie mógł udzielić uczeń (według klucza Instytutu Badań Edukacyjnych, organizatora diagnozy):

  • Chodnik miał dalej temperaturę poniżej zera, był zimny.
  • Na ziemi dalej było na minusie.
  • Chodnik miał prawie zero stopni.
  • Temperatura chodnika po tych dniach była na minusie.
  • Przy ziemi był mróz.
  • Ponieważ deszcz zamarzł na zimnym chodniku.
  • Chodnik był zimny.
  • Ziemia jeszcze się nie ociepliła.
  • Chodnik był zimny i była tam woda.
  • Była temperatura poniżej zera / było zimno.
  • Bo wcześniej przez trzy dni było mroźno / zimno

.

Zadanie 9.

Zadanie 10.

Zadanie 11-12.

KOMENTARZ NAUCZYCIELA DO ZADANIA:
Jeżeli uczeń ma zaznaczyć odpowiedź TYLKO na podstawie tekstu, wtedy najbardziej pasuje odpowiedź B (innych informacji trzecioklasista w tym tekście nie znajdzie). Natomiast jeśli ma użyć także wiedzy własnej to prawidłowa odpowiedź będzie A, ponieważ jeżeli doszło do kontaktu z barszczem Sosnowskiego, należy niezwłocznie przemyć skórę wodą z mydłem i unikać ekspozycji na słońce co najmniej przez 48 godzin.

OFICJALNY KOMENTARZ DO ZADANIA, KTÓRY OTRZYMALIŚMY OD INSTYTUTU BADAŃ EDUKACYJNYCH, ORGANIZATORA DIAGNOZY
Dla poprawnego rozwiązania tego zadania nie miał wpływu fakt, że dzieci mogły nie posiadać informacji własnych na temat barszczu Sosnowskiego. Tekst wprowadzający do zadania jest wystarczający do udzielania odpowiedzi na zadane pytanie. Zadanie miało na celu, poza sprawdzeniem umiejętności analizowania tekstu sprawdzić, czy uczniowie w sytuacjach zagrożenia zdrowia potrafią z wyprzedzeniem minimalizować przyczyny objawów, poprzez eliminację tych przyczyn, nie zaś likwidowanie samych objawów.

Analiza dystraktorów podanych w zadaniu przedstawia się następująco:

  • przemyć jak najszybciej skórę wodą z mydłem i osłonić ją przed słońcem. (uczeń podejmuje z wyprzedzeniem logiczne działania w postaci próby usunięcia soku, który mógł nie wchłonąć się jeszcze w skórę oraz minimalizuje czynnik - światło słoneczne - wpływający na pojawienie się poparzeń, o którego działaniu jest informacja w tekście).
  • nic nie robić i poczekać, czy wystąpi zaczerwienienie skóry lub pęcherze. (uczeń bagatelizuje odroczone działanie barszczu Sosnowskiego, o którym jest mowa w tekście)
  • wziąć środek przeciwbólowy i posmarować rękę kremem przeciw oparzeniom. (uczeń podejmuje próby leczenia objawowego zanim pojawią się objawy: ból i pieczenie)
  • jak najszybciej przyłożyć kompres z lodem i zadzwonić po pogotowie. (uczeń podejmuje próby leczenia objawowego zanim pojawią się objawy oraz działa nieadekwatnie do zaistniałego zagrożenia)

Zadanie 13.

Zadanie 14.

Zadanie 15.

Na następnej stronie znajdziesz TEST P2.

PRZYRODA TEST P2

Zadanie 1.

Zadanie 2.

Zadanie 3.

Zadanie 4.

Zadanie 5.

Zadanie 6-7.

Zadanie 8.

Przykładowe odpowiedzi jakie mógł udzielić uczeń (według klucza Instytutu Badań Edukacyjnych, organizatora diagnozy):

  • Chodnik miał dalej temperaturę poniżej zera, był zimny.
  • Na ziemi dalej było na minusie.
  • Chodnik miał prawie zero stopni.
  • Temperatura chodnika po tych dniach była na minusie.
  • Przy ziemi był mróz.
  • Ponieważ deszcz zamarzł na zimnym chodniku.
  • Chodnik był zimny.
  • Ziemia jeszcze się nie ociepliła.
  • Chodnik był zimny i była tam woda.
  • Była temperatura poniżej zera / było zimno.
  • Bo wcześniej przez trzy dni było mroźno / zimno

.

Zadanie 9.

Zadanie 10.

Zadanie 11-12.

KOMENTARZ NAUCZYCIELA DO ZADANIA:
Jeżeli uczeń ma zaznaczyć odpowiedź TYLKO na podstawie tekstu, wtedy najbardziej pasuje odpowiedź C (innych informacji trzecioklasista w tym tekście nie znajdzie). Natomiast jeśli ma użyć także wiedzy własnej to prawidłowa odpowiedź będzie B, ponieważ jeżeli doszło do kontaktu z barszczem Sosnowskiego, należy niezwłocznie przemyć skórę wodą z mydłem i unikać ekspozycji na słońce co najmniej przez 48 godzin.

OFICJALNY KOMENTARZ DO ZADANIA, KTÓRY OTRZYMALIŚMY OD INSTYTUTU BADAŃ EDUKACYJNYCH, ORGANIZATORA DIAGNOZY
Dla poprawnego rozwiązania tego zadania nie miał wpływu fakt, że dzieci mogły nie posiadać informacji własnych na temat barszczu Sosnowskiego. Tekst wprowadzający do zadania jest wystarczający do udzielania odpowiedzi na zadane pytanie. Zadanie miało na celu, poza sprawdzeniem umiejętności analizowania tekstu sprawdzić, czy uczniowie w sytuacjach zagrożenia zdrowia potrafią z wyprzedzeniem minimalizować przyczyny objawów, poprzez eliminację tych przyczyn, nie zaś likwidowanie samych objawów.

Analiza dystraktorów podanych w zadaniu przedstawia się następująco:

  • przemyć jak najszybciej skórę wodą z mydłem i osłonić ją przed słońcem. (uczeń podejmuje z wyprzedzeniem logiczne działania w postaci próby usunięcia soku, który mógł nie wchłonąć się jeszcze w skórę oraz minimalizuje czynnik - światło słoneczne - wpływający na pojawienie się poparzeń, o którego działaniu jest informacja w tekście).
  • nic nie robić i poczekać, czy wystąpi zaczerwienienie skóry lub pęcherze. (uczeń bagatelizuje odroczone działanie barszczu Sosnowskiego, o którym jest mowa w tekście)
  • wziąć środek przeciwbólowy i posmarować rękę kremem przeciw oparzeniom. (uczeń podejmuje próby leczenia objawowego zanim pojawią się objawy: ból i pieczenie)
  • jak najszybciej przyłożyć kompres z lodem i zadzwonić po pogotowie. (uczeń podejmuje próby leczenia objawowego zanim pojawią się objawy oraz działa nieadekwatnie do zaistniałego zagrożenia)

Zadanie 13.

Zadanie 14.

Zadanie 15.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski