Od czerwca do września Stary Rynek będzie coolturalny

    Od czerwca do września Stary Rynek będzie coolturalny

    Przemysław Terlecki

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    W ramach cyklu Coolturalny Stary Rynek odbył się w ubiegłym roku koncert Swingująca Starówka

    W ramach cyklu Coolturalny Stary Rynek odbył się w ubiegłym roku koncert Swingująca Starówka ©Maciej Urbanowski

    Po raz drugi startuje konkurs Coolturalny Stary Rynek. W ramach akcji poznaniacy mogą zgłaszać pomysły na kulturalne wydarzenia, które będą realizowane w historycznym centrum miasta. Organizatorem projektu jest Estrada Poznańska.
    W ramach cyklu Coolturalny Stary Rynek odbył się w ubiegłym roku koncert Swingująca Starówka

    W ramach cyklu Coolturalny Stary Rynek odbył się w ubiegłym roku koncert Swingująca Starówka ©Maciej Urbanowski

    Głównym celem konkursu jest ożywienie Starego Miasta. Dzięki programowi przez całe lato na rynku będą odbywały się wydarzenia muzyczne, taneczne czy spotkania z literatami. Co więcej, na ulicy Jana Baptysty Quadro ustawiona zostanie mała scena.

    Tomasz Karczewski, dyrektor Estrady, liczy też, że akcja zintegruje staromiejskich przedsiębiorców. - Ważna jest dla nas także integracja środowiska restauratorów i właścicieli firm ze Starego Rynku. Liczymy, że w tym roku przebiegnie ona lepiej niż podczas pierwszej edycji - podkreśla T. Karczewski.

    Pomysły wybrane przez komisję projektową będą realizowane od czerwca do września. Zeszłoroczna edycja wyłoniła pięciu zwycięzców. Organizatorzy przewidują, że oddźwięk w tym roku będzie bardzo podobny.

    Jak mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania, władze miasta widzą w akcji pomysł na odmianę oblicza Starego Rynku. Chcą ściągać na rynek ludzi, którzy będą „w przyjazny i pozytywny sposób spędzać wolny czas”.

    - Traktujemy ten konkurs jako jedno z narzędzi, żeby zmieniać przestrzeń Starego Rynku. Chcemy docenić tych przedsiębiorców i właścicieli, którzy w tej przestrzeni prowadzą działalność pozytywnie wpisującą się w rynek. Projekt ma zachęcić ich do tego, by wyszli poza cele wyłącznie komercyjne i realizowali także działania o charakterze kulturalnym - mówi M. Wiśniewski.

    Na zgłoszenia konkursowe Estrada Poznańska będzie czekała od 6 kwietnia do 13 maja. Ogłoszenie zwycięskich ofert nastąpi 20 maja. Na realizację najlepszych projektów miasto przeznaczy 120 tys. złotych.

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (3)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Hmm...

    Ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Czyli pewnie granie koncertów za tzw. kiełbasę i piwo?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A może dalej w Stare Miasto

    monki (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Może ktoś pomyśli o Starym Mieście nie tylko z perspektywy Starego Rynku?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ponyślano

    gfk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Od tego jest program Centrum Warte Poznania :)

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo