Od marca zmiana organizacji ruchu na trasie kolejowej z Poznania do Szczecina. Po remoncie czas przejazdu skróci się o 40 minut

Norbert Kowalski
Norbert Kowalski
Od marca pociągi pojadą objazdem na tymczasowym torze między Tczewem a Kostrzynem
Od marca pociągi pojadą objazdem na tymczasowym torze między Tczewem a Kostrzynem Archiwum
W przyszłym roku ma zakończyć się remont trasy kolejowej z Poznania do Szczecina, dzięki czemu przejazd między tymi dwoma miastami skróci się nawet o 40 minut. Na razie jednak pasażerowie muszą liczyć się z utrudnieniami na tej trasie. Od marca pociągi będą bowiem kursowały tymczasowym torem niedaleko Krzyża Wielkopolskiego.

W okolicy Krzyża Wielkopolskiego pociągi pojadą ponad 400-metrowym tymczasowym objazdem na nasypie ziemnym wzdłuż modernizowanej linii kolejowej Poznań - Szczecin. Wykorzystana będzie konstrukcja stalowa nad torami między Tczewem a Kostrzynem. Takie rozwiązanie umożliwi sprawną przebudowę wiaduktu kolejowego na trasie Poznań Główny - Szczecin Główny. Nowa, mocniejsza przeprawa z oddzielnymi konstrukcjami dla każdego toru, na lata zapewni bezpieczne przejazdy pociągów

- mówi Radosław Śledziński, rzecznik wielkopolskiego oddziału PKP Polskich Linii Kolejowych.

Sprawdź też:

Dzięki kolejowemu bajpasowi zapewnione będą podróże między Wielkopolską a Pomorzem Zachodnim bez konieczności przesiadek do zastępczej komunikacji autobusowej.

Po zakończeniu prac remontowych znacząco skróci się czas przejazdu, a pociągi będą mogły jechać do 160 km na godzinę. - Po uzyskaniu wymaganych pozwoleń podróż między Poznaniem a Szczecinem zajmie poniżej 2 godzin - mówi Radosław Śledziński.

Wypadki na przejazdach kolejowych w Polsce - zobacz te nagra...

Do tej pory PKP PLK oddały do użytku wyremontowane perony i stacje w Poznaniu (Wola), Rokietnicy, Szamotułach, Choszcznie, Reptowie i Szczecinie (Zdunowie).

Przebudowane perony są przystosowane do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem się. Na antypoślizgowej nawierzchni osobom niewidzącym i niedowidzącym pomagają ścieżki naprowadzające z wypukłą fakturą. Komfort podróży zwiększają wiaty, ławki, jasne oświetlenie. W podobnym standardzie, na całej trasie, przebudowane zostaną perony w 32 miejscowościach

- mówi Radosław Śledziński.

Zobacz też:

Tak jeszcze kilka lat temu wyglądał dworzec Poznań Główny. Z...

Protest pielęgniarek. Wysoka średnia wieku i niskie płace

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie