Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Od wtorku utrudnienia na ulicy Garbary w Poznaniu. Rozpoczynają się prace związane z wprowadzeniem buspasów

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
Buspas  pomiędzy przystankiem Małe Garbary a ulicą Szyperską (w stronę Cytadeli) będzie miał formę śluzy dla autobusów i rowerów do jazdy na wprost z pasa służącego pozostałym pojazdom do skrętu w prawo w  Szyperską
Buspas pomiędzy przystankiem Małe Garbary a ulicą Szyperską (w stronę Cytadeli) będzie miał formę śluzy dla autobusów i rowerów do jazdy na wprost z pasa służącego pozostałym pojazdom do skrętu w prawo w Szyperską Waldemar Wylegalski
Na Garbarach należy liczyć się z poważnymi utrudnieniami. Powód? We wtorek po porannym szczycie komunikacyjnym rozpoczną się prace drogowe związane z usuwaniem istniejącego oznakowania na jezdni na odcinku od dworca Garbary do skrzyżowania z ul. Grochowe Łąki. Zostaną tutaj wyznaczone buspasy oraz zmniejszy się liczba pasów ruchu dla samochodów.

Chcąc uniknąć paraliżu komunikacyjnego w tej części Poznania, roboty nie będą prowadzone w godz. 7-9. Uruchomienie buspasa ma nastąpić w sobotę.

Pas dla autobusów powstanie od przystanku autobusowego przy dworcu PKP na Garbarach do przystanku Grochowe Łąki w kierunku centrum miasta. Kolejny buspas przewidziano pomiędzy przystankiem Małe Garbary a ulicą Szyperską (w stronę Cytadeli), który będzie miał formę śluzy dla autobusów i rowerów do jazdy na wprost z pasa służącego pozostałym pojazdom do skrętu w prawo w ul. Szyperską.

Za Szyperską ulica Garbary w kierunku Cytadeli będzie miała jeden pas ruchu, wzdłuż którego zostanie poprowadzony pas dla rowerzystów. Ul. Garbary na odcinku od przystanku przy dworcu PKP do Północnej będzie miała trzy pasy ruchu, zamiast obecnych czterech (są bardzo wąskie).

Czytaj też: Poznań: Będą zmiany na Garbarach. Miasto zapowiada wydłużenie buspasa na ulicy Garbary. Powstanie także trzeci pas na Jana Pawła II

- Aby pasażer wybrał komunikację miejską, musi ona być atrakcyjna, czyli niezawodna, punktualna i dostępna. Buspas na ul. Garbary poprawi punktualność i bezpieczeństwo – uważa Jan Gosiewski, dyrektor ZTM.

Przypomnijmy, że trzy lata temu na ul. Garbary powstał buspas od ul. Długiej w stronę ul. Krakowskiej, a w czerwcu tego roku od skrzyżowania ul. Estkowskiego i Małych Garbar do ul. Długiej.

- Dokończenie buspasa na ulicy Garbary od dworca Garbary do istniejącego odcinka jest uzasadnione obserwacjami z codziennego ruchu – twierdzi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta. I dodaje, że takie rozwiązania mają zachęcić kierowców do korzystania z komunikacji miejskiej. - Im więcej osób ją wybierze, tym mniejsze będą korki.

Jednocześnie postanowiono zlikwidować buspas na ul. Mieszka I oraz czasowo zawiesić buspasy na Stoińskiego i Wiechowicza, aby zobaczyć, jak to wpłynie na jazdę autobusów. - To pokazuje, że w Poznaniu nie podchodzimy sztywno do idei tworzenia buspasów. Wręcz przeciwnie. Mają być tylko tam, gdzie wspierają szybszy przejazd transportem publicznym – twierdzi Wiśniewski.

Z buspasa mogą także korzystać taksówki, pojazdy elektryczne, motocykle i rowery.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski