Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Odbiór listów poleconych elektronicznie, bez wychodzenia z domu. Zobacz, jak skorzystać z nowej usługi

ICH
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne. Pixabay
Ministerstwo Cyfryzacji razem z Pocztą Polską przygotowało nową e-usługę. Dzięki niej nie trzeba iść na pocztę, by odebrać list polecony. Korespondencja dotrze do nas w wersji elektronicznej. Zobacz, jak aktywować nową usługę krok po kroku.

Na portalu gov.pl Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło nową e-usługę. Dzięki niej możemy odbierać listy polecone przez internet, bez wychodzenia z domu i czekania na listonosza.

- To projekt, nad wdrożeniem którego pracowaliśmy od dawna. Obecna sytuacja przyspieszyła tylko jego realizację - mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - To kolejny dowód na to, że w czasie, w jakim się znaleźliśmy - cyfryzacja jest naszym sprzymierzeńcem. To także kolejny powód, dla którego warto założyć profil zaufany - dodaje szef MC.

Zobacz też: Poczta Polska domaga się danych osobowych od samorządów

Jednak nie wszystkie pisma dotrą do nas drogą elektroniczną. Elektronicznie możemy dostać tylko korespondencję, czyli na przykład list z urzędu gminy, spółdzielni lub wspólnoty mieszkaniowej.

To oznacza, że tą drogą nie dotrą do nas pisma z sądów, prokuratur, organów ścigania, czy komorników sądowych. Po nie nadal trzeba udać się na pocztę.

Sprawdź też:

Jak założyć eSkrzynkę?

Po pierwsze musimy założyć profil zaufany. Jeśli nasz bank oferuje taką możliwość możemy to zrobić za pośrednictwem bankowości internetowej.

Możemy też skorzystać z filmiku instruktażowego przygotowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji:

Gdy założymy już profil zaufany, należy wejść na portal gov.pl. Logujemy się do konta „Mój GOV” (prawy górny róg strony) i wybieramy e-usługę „Załóż eSkrzynkę – odbieraj listy polecone”. Klikamy przycisk „Załóż e-skrzynkę”.

Po wykonaniu opisanych powyżej czynności wypełniamy formularz, w którym musimy podać: adres e-mail, numer telefonu, adres swojego zameldowania (na pobyt stały). Na końcu akceptujemy regulamin.

Zobacz też: Listonosze już nie zostawiają awizo

Ostatnim krokiem jest sprawdzenie naszej skrzynki mailowej. To na podany adres poczty elektronicznej dostaniemy dane do pierwszego logowania do eSkrzynki.

Usługa jest w pełni bezpłatna.

Sprawdź też:

Co znajdziemy w eSkrzynce?

W praktyce będzie wyglądać to następująco:

W eSkrzynce znajdziemy zeskanowaną kopertę oraz jej zawartość. Dodatkowo, po miesiącu od zeskanowania przesyłka trafi do nas w swojej oryginalnej, papierowej formie (bez awizo, nie trzeba będzie iść po nią na pocztę).

Usługa w obecnej formule to rozwiązanie na czas pandemii i wychodzenia z najostrzejszych obostrzeń. Będzie dostępna do 30 września 2020 r.

Zobacz też:

Czy pocztą można wysłać wszystko? Przeglądając galerię 10 najdziwniejszych rzeczy, jakie znaleziono w paczkach, można mieć wrażenie, że tak.  Zobacz, co ludzie wysłali pocztą ----->

10 najdziwniejszych rzeczy, jakie ludzie wysłali pocztą

Sprawdź też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski