Na portalu gov.pl Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło nową e-usługę. Dzięki niej możemy odbierać listy polecone przez internet, bez wychodzenia z domu i czekania na listonosza.
- To projekt, nad wdrożeniem którego pracowaliśmy od dawna. Obecna sytuacja przyspieszyła tylko jego realizację - mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - To kolejny dowód na to, że w czasie, w jakim się znaleźliśmy - cyfryzacja jest naszym sprzymierzeńcem. To także kolejny powód, dla którego warto założyć profil zaufany - dodaje szef MC.
Zobacz też: Poczta Polska domaga się danych osobowych od samorządów
Jednak nie wszystkie pisma dotrą do nas drogą elektroniczną. Elektronicznie możemy dostać tylko korespondencję, czyli na przykład list z urzędu gminy, spółdzielni lub wspólnoty mieszkaniowej.
To oznacza, że tą drogą nie dotrą do nas pisma z sądów, prokuratur, organów ścigania, czy komorników sądowych. Po nie nadal trzeba udać się na pocztę.
Sprawdź też:
Jak założyć eSkrzynkę?
Po pierwsze musimy założyć profil zaufany. Jeśli nasz bank oferuje taką możliwość możemy to zrobić za pośrednictwem bankowości internetowej.
Możemy też skorzystać z filmiku instruktażowego przygotowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji:
Gdy założymy już profil zaufany, należy wejść na portal gov.pl. Logujemy się do konta „Mój GOV” (prawy górny róg strony) i wybieramy e-usługę „Załóż eSkrzynkę – odbieraj listy polecone”. Klikamy przycisk „Załóż e-skrzynkę”.
Po wykonaniu opisanych powyżej czynności wypełniamy formularz, w którym musimy podać: adres e-mail, numer telefonu, adres swojego zameldowania (na pobyt stały). Na końcu akceptujemy regulamin.
Zobacz też: Listonosze już nie zostawiają awizo
Ostatnim krokiem jest sprawdzenie naszej skrzynki mailowej. To na podany adres poczty elektronicznej dostaniemy dane do pierwszego logowania do eSkrzynki.
Usługa jest w pełni bezpłatna.
Sprawdź też:
Co znajdziemy w eSkrzynce?
W praktyce będzie wyglądać to następująco:
W eSkrzynce znajdziemy zeskanowaną kopertę oraz jej zawartość. Dodatkowo, po miesiącu od zeskanowania przesyłka trafi do nas w swojej oryginalnej, papierowej formie (bez awizo, nie trzeba będzie iść po nią na pocztę).
Usługa w obecnej formule to rozwiązanie na czas pandemii i wychodzenia z najostrzejszych obostrzeń. Będzie dostępna do 30 września 2020 r.
Zobacz też:
10 najdziwniejszych rzeczy, jakie ludzie wysłali pocztą
Sprawdź też:
- Oszuści i naciągacze poszukiwani przez wielkopolską policję. Rozpoznajesz ich?
- Sto najpopularniejszych nazwisk w Polsce [LISTA]
- 12 zawodów mężczyzn, które najbardziej odstraszają kobiety
- Tych produktów nigdy nie zamrażaj!
- Tak ludzka głupota pomaga koronawirusowi. 10 przykładów
- Nauczyciel płakał, jak poprawiał [ZDJĘCIA Z KLASÓWEK]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Szwecja wyprowadza wojsko na ulice. "Żaden kraj w Europie nie jest w takiej sytuacji"
- Jaka będzie jesień? Sprawdź w naszym quizie, czy znasz jesienne przysłowia
- Jesienny trening mózgu dla bystrzaków. Czy rozwiążesz 12 zagadek? QUIZ
- Lista imion zakazanych w Polsce! Urzędnik nie pozwoli ci tak nazwać dziecka!