Odszkodowania za opóźnione loty sięgają już 15 mln zł. Sprawdź czy ci przysługuje!

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Najnowsze dane wskazują, że za pierwsze 3 tygodnie wakacji 2017 prawo do odszkodowania, średnio w wysokości 278 euro, ma już ponad 12,5 tys podróżujących z polskich lotnisk.
Najnowsze dane wskazują, że za pierwsze 3 tygodnie wakacji 2017 prawo do odszkodowania, średnio w wysokości 278 euro, ma już ponad 12,5 tys podróżujących z polskich lotnisk. Andrzej Banaś
Pasażerom podróżującym z polskich lotnisk w pierwszych 3 tygodniach wakacji należy się już ponad 3,5 mln euro odszkodowań za problematyczne loty. Tymczasem zaledwie 1 proc. pasażerów zna swoje prawa i korzysta z nich.

Najnowsze dane wskazują, że za pierwsze 3 tygodnie wakacji 2017 prawo do odszkodowania, średnio w wysokości 278 euro, ma już ponad 12,5 tys podróżujących z polskich lotnisk. Odnotowano łącznie 142 przypadki opóźnień powyżej 3 godzin, odwołań lotu lub overbookingu, za które zgodnie z prawe, europejskim przysługuje rekompensata.

Dla porównania, w okresie wakacji 2016 AirHelp odnotował 351 problematycznych lotów z Polski i do Polski, za które ponad 27,5 tys pasażerom należy się odszkodowanie o łącznej wartości ponad 7,8 mln euro. Co ciekawe większość pasażerów może jeszcze wnioskować o należne im od linii lotniczych pieniądze za niezgodne z planem loty, zarówno te z wakacji 2016 jak i 2015, ponieważ zgodnie z europejskim prawem na złożenie wniosku mamy zazwyczaj 3 lata.

– Szczyt sezonu wakacyjnego zwiększa ryzyko problematycznego lotu. Podczas ubiegłorocznych wakacji niechlubny rekord odnotowano 16 sierpnia. W tym dniu opóźnionych było 88 lotów z Polski i do Polski, 7 odwołano, w 19 przypadkach dla podróżnych zabrakło miejsc na pokładzie. Od początku tegorocznych wakacji odnotowaliśmy już łącznie 142 loty, za które podróżni powinni ubiegać się o odszkodowanie- mówii Natalia Gębska, Country Manager w AirHelp.


Ruchliwe lato na lotniskach

1 sierpnia 2016 r. był w Polsce rekordowy – tego dnia z polskich lotnisk wyruszyło najwięcej pasażerów, z samego Okęcia wystartowało 215 samolotów z ponad 21 tys osób na pokładzie.

– Wzmożony ruch na polskich lotniskach, który w ubiegłym roku osiągnął kumulację 1 sierpnia, to zapewne efekt wakacji. W sierpniu 2016 roku zatłoczone były też lotniska w najpopularniejszych miejscach letniego odpoczynku, rekord w Grecji padł 5 sierpnia, w Hiszpanii 7 sierpnia, a w Portugalii 15 sierpnia – mówi Gębska.

Rosnący ruch na niebie nie zawsze idzie w parze ze wzrostem przepustowości lotnisk, co skutkuje czasem niemiłymi dla pasażerów opóźnieniami. Dlatego warto wiedzieć jakie prawa im przysługują, by w uzasadnionym przypadku wnioskować o odszkodowanie lub o należny posiłek czy nocleg.

Z szacunków AirHelp wynika, że zaledwie 1 proc. polskich pasażerów walczy o należne odszkodowanie za opóźniony czy odwołany lot. Zgodnie z prawem europejskim w przypadku opóźnienia lotu pow. 3 godzin na lotnisku docelowym, a także odwołania kursu lub nie wpuszczenia na pokład z powodu overbookingu przysługuje nam nawet do 600 euro.

OBEJRZYJ WIDEO:
Pisowska reforma sprawiedliwości potęguje lęk polskich wśród przedsiębiorców.

Wideo

Materiał oryginalny: Odszkodowania za opóźnione loty sięgają już 15 mln zł. Sprawdź czy ci przysługuje! - Strefa Biznesu

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
Oski

Moją sprawą zajęło się Claim Flights, profesjonalna obsługa, polecam

M
Mania

Niedawno załatwiłam odszkodowanie z pomocą Claim Flights, jest to międzynarodowa firma, złożyłam wniosek w 3 minuty na ich stronie, resztą zajęli się ich prawnicy. Koszty poniosłam dopiero po uzyskaniu odszkodowania, nie biorą dużo

F
Forest

Przez prawie rok nie zrobili nic w mojej sprawie, a później nie wiedzieli jak wybrnąć, gdy uchwałą sądu przedawnienie roszczeń następować miało po roku czasu. Całe szczęście podjąłem szybką decyzję i przekazałem sprawę innej firmie. 2 miesiące razem z przelewem na moje konto zajęło Fly&I. 2 miesiące, powtarzam!

J
Jacek

Od roku oczekuje na odszkodowanie przez kancelarie prawniczą pytanie ile osobom udało się uzyskać odszkodowanie za opóżniony lot!!

Dodaj ogłoszenie