Uciążliwy przejazd kolejowy w Lesznie. Jest zamykany na dłużej niż inne?
Przejazd kolejowy na Święciechowskiej obok Akwawitu zamykany jest wielokrotnie w ciągu dnia. Najczęściej w trakcie największego ruchu samochodów, czyli rano, gdy mieszkańcy jadą do pracy i wiozą dzieci do szkół. Wiele osób z Zatorza o tym wie i omija to miejsce w tym czasie, by nie utknąć w korku. Większym problemem stają się zamknięcia przejazdu w późniejszych godzinach, zwłaszcza po południu.
Czytaj też: Tajemniczy pałac w Wielkopolsce na sprzedaż. Pojawia się w nim Czarna Dama? Zobacz to niezwykłe miejsce!
- Po 14.00 regularnie zaczynają się tu korki. W ubiegłym tygodniu około 15.00 korek stał od tego przejazdu przez rondo Zatorze aż na wiadukcie i to do samego podjazdu od strony skrzyżowania z Krasińskiego
– mówi nam jeden z kierowców. Faktycznie przejazd jest zamykany coraz częściej, bo zwiększa się ruch kolejowy na tej linii, głównie towarowy. Problemem okazuje się też często sam czas zamknięcia szlabanów.
- Na Dożynkowej czy 1 Maja to jest moment. Krótko przed pociągiem są zamykane i krótko po jego przejeździe idą w górę. Na Święciechowskiej po zamknięciu na pociąg czekamy czasem ładnych kilka minut. Początkowo myślałem, że to jakaś awaria
– przyznaje mieszkaniec Zatorza.
Kolej zapewnia, że wszystkie urządzenia są sprawne.
- Obsługują je zdalnie pracownicy kolei. Dla zapewnienia bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ruchu przed wjazdem pociągów na przejazd z wyprzedzeniem konieczne jest uruchomienie urządzeń przejazdowych. Natomiast przed otwarciem zapór niezbędne jest potwierdzenie, że pociąg znajduje się poza obrębem przejazdu – działanie przejazdów określają przepisy
– tłumaczy Radosław Śledziński z PKP.
Przejazd PKP w Lesznie problematyczny od lat. Będzie jeszcze gorzej
O problemie Zatorza związanym z torowiskami wiadomo od lat. Dojazd do centrum utrudniają dwa szlaki kolejowe i dwa przejazdy. Ten przy Słowiańskiej i Dworcowej jest niedostępny dla kierowców. Mimo, że PKP zainwestowało w jego remont duże pieniądze w 2020 roku, mogą tam przechodzić tylko piesi. Powodem jest paradoksalnie bliskość drugiego z przejazdów – na Święciechowskiej. To tym faktem miasto i PKP tłumaczyły odmowę otwarcia przejazdu dla samochodów z Zatorza na Słowiańską i Tamę Kolejową.
Kierowcy muszą się przygotować, że będzie jeszcze gorzej. Kolej na następne lata planuje modernizację linii przecinającej właśnie Święciechowska dla potrzeb pociągów towarowych. Po tej modernizacji ruch pociągów w tym miejscu jeszcze się zwiększy.
Wiadukt na Święciechowskiej? Marzenia nie do zrealizowania
Ten problem sygnalizowała też radna z Zatorza. Aleksandra Petrus - Schmidt wspominała o konieczności rozmów miasta z koleją przy okazji planowanej przebudowy ulicy Święciechowskiej.
- Skoro kolej ma plany modernizacyjne i miasto także pracuje nad koncepcją przebudowy ulicy to warto zgłosić postulat bezkolizyjnego przejazdu dla samochodów w tym miejscu. Teraz jest na to najlepszy czas
– przekonywała radna Petrus - Schmidt.
Obserwuj nas także na Google News
Miasto zapewnia, że prowadzi rozmowy z koleją na temat konieczności remontu przejazdu w czasie modernizacji samej ulicy Święciechowskiej. Mogłoby się to stać w 2024 roku. Nic jednak nie wskazuje na jakiekolwiek szanse budowy tu wiaduktu. Wydaje się to mało realne ze względu na gęstość zabudowy i krótki odcinek od przejazdu do Ronda Zatorza. Podobnie wyglądałby problem związany z tunelem. To mogłoby być jeszcze trudniejsze z uwagi na sąsiedztwo zakładu spirytusowego Akwawit i infrastrukturę podziemną.
PKP zapewnia, że nie jest w stanie skrócić czasu blokowania przejazdu dla samochodów na przejeździe przy Święciechowskiej.
- Czas zamknięcia rogatek jest uzależniony także od liczby przejeżdżających pociągów na liniach dwutorowych lub z większą liczbą torów. W momencie mijania się pociągów w obrębie przejazdu, może występować dłuższe zamknięcie. Niekiedy na zwiększenie czasu zamknięcia rogatek wpływają też niewłaściwe zachowania kierowców, którzy próbują przejechać pod zamykającymi się rogatkami i zatrzymują się między zamkniętymi zaporami
– dodaje Radosław Śledziński z PKP.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?