Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Operator parkingów z wysoką karą od UOKiK. Firma łamała ustawę o prawach konsumenta

Gabriela Puczyłowska
Gabriela Puczyłowska
UOKiK nałożył na APCOA Parking Polska karę w wysokości ponad 820 tysięcy złotych za łamanie procedury reklamacyjnej.
UOKiK nałożył na APCOA Parking Polska karę w wysokości ponad 820 tysięcy złotych za łamanie procedury reklamacyjnej. Przemyslaw Swiderski
Prezes UOKiK nałożył na APCOA Parking Polska karę w wysokości ponad 820 tysięcy złotych. Jak poinformowano w komunikacie spółka ograniczała konsumentom sposoby składania reklamacji, dopuszczając tylko dwa rodzaje zgłoszeń oraz informowała, że termin w jakim rozpatrzy reklamacje może być dłuższy niż 30 dni - jest to sprzeczne z ustawą o prawach konsumenta - informował UOKiK

APCOA Parking Polska ograniczała konsumentom sposoby składania reklamacji, dopuszczając tylko dwa rodzaje zgłoszeń: poprzez formularz na stronie internetowej lub listownie na adres siedziby. Tymczasem powinna uwzględniać także te składane w innej formie, np. mailowo czy osobiście - jak informował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Firma łamała również procedurę reklamacyjną

Spółka informowała, że termin, w jakim rozpatrzy reklamacje, może być dłuższy niż 30 dni. Jest to sprzeczne z prawami konsumenta.

- Firma nie może samodzielnie wydłużyć czasu udzielonego na reklamacje

- podkreśla UOKiK. Zgodnie z prawem, jeśli po upływie 30 dni od dokonania zgłoszenia przedsiębiorca nie udzieli odpowiedzi, reklamacja zostaje uznana. Firma nie przestrzegała tego zapisu.

UOKiK podaje, że część konsumentów, którzy złożyli reklamację na „wezwanie do wniesienia opłaty dodatkowej” za korzystanie z parkingów APCOA, dowiedziało się, że jeśli nie zapłacą wskazanej kwoty, poniosą koszty windykacji i postępowania egzekucyjnego. Twierdzenie spółki brzmiało kategorycznie i wskazywało na nieuchronność tych zdarzeń. Tymczasem APCOA musiałaby najpierw skierować sprawę na drogę postępowania sądowego, a dopiero w dalszej kolejności - do organu egzekucyjnego, np. komornika.

- Procedura reklamacyjna nie może ograniczać uprawnień konsumentów. To oni, a nie przedsiębiorca, powinni mieć możliwość wyboru preferowanego sposobu składania reklamacji. Co więcej, informacje przekazywane przez spółkę powinny być prawdziwe i kompletne. Gdyby konsumenci nie zostali wprowadzeni w błąd, mogliby zdecydować o zasadności dalszego dochodzenia swoich praw czy podjęcia obrony przed sądem

– mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Decyzja jest nieprawomocna. Po uprawomocnieniu firma będzie musiała zapłacić ponad 820 tys. zł kary.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Obserwuj nas także na Google News

5 lutego 2003 roku na drodze numer 2, między Swarzędzem a Paczkowem, we mgle utknęło około 300 samochodów, z których ponad setka rozbiła się. Zobacz zdjęcia -->

Karambol stulecia pod Poznaniem. Między Swarzędzem a Paczkow...

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski