reklama

Opti Taxi - nowa konkurencja dla taksówek w Poznaniu, ale czy uczciwa?

Błażej Dąbkowski
Podobnie jak w przypadku Ubera poznańscy taksówkarze postanowili sprawdzić, czy nowy podmiot ma stosowne zezwolenia na przewóz pasażerów. Poznańskie Stowarzyszenie Taksówkarzy
Poznańskim taksówkarzom po Uberze wyrosła kolejna konkurencja - jak twierdzą - nieuczciwa. W piątek wraz z policją oraz wojewódzkim inspektoratem transportu drogowego po raz pierwszy skontrolowano kierowców Opti Taxi.

Taksówkarze z niecierpliwością czekają na wejście pod obrady Sejmu projektu ustawy o transporcie, która zobliguje kierowców jeżdżących dla aplikacji przewozowych (w tym Ubera) do posiadania takich samych licencji jak oni. W tym czasie w stolicy Wielkopolski zaczęła jednak działać kolejna firma - Opti Taxi, którą taksówkarze oraz korporacje uznają za nieuczciwą konkurencję.

– Sama nazwa firmy wskazuje, że mamy do czynienia z taksówkami, ale tak nie jest – mówi Artur Schneider ze Stowarzyszenia Zawodowego Poznańskich Taksówkarzy. – Opti Taxi, która korzysta z aplikacji działa na naszym terenie od około dwóch miesięcy, ale w tym czasie nie zauważyliśmy jej floty na postojach – dodaje.

Podobnie jak w przypadku Ubera poznańscy taksówkarze postanowili sprawdzić, czy nowy podmiot ma stosowne zezwolenia na przewóz pasażerów. W piątek po raz pierwszy odbyła się kontrola kierowców Opti Taxi, którą kierował wojewódzki inspektorat transportu drogowego w Poznaniu, a wspomagały ją policja oraz urzędnicy z wydziału działalności gospodarczej i rolnictwa urzędu miasta. Taksówkarze wcielili się w rolę klientów.

Jak wypadła kontrola? Dlaczego kierowców OptiTaxi nie można zmusić prawnie do jazdy na takich samych zasadach jak korporacje taksówkarskie? Tego dowiesz się artykułu w serwisie Plus:

Taksówkarzom w Poznaniu rośnie konkurencja. Nieuczciwa?

Protest europejskich taksówkarzy przeciwko Uberowi - zobacz wideo:

Źródło:
RUPTLY

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 32

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Gość

Dziwne zachowanie .OPTI czy UBER czy TAXI klient wybiera.Panowie z Taxi zamknąć swój interes i zatrudnić się gdzie indziej może w OPTI albo u rolnika jako no według kwalifikacji.Na tym polega kapitalizm lepsze tańsze wygrywa.

2019-03-04T18:01:50 01:00, qju:

zamówiłem opti 4 x za kazdym razem kierowca byl na czas cena znana z gory i ani grosza wiecej, normalna korporacja cena na trasie dom lotnisko x2 , takze dzieki bardzo szkoda mi was złotówy , pompujcie frajerow elo

Jestem zaaaa,

q
qju

O
Oszukana

Podobnie jak wczesniejszy przedmowca, rowniez zamowilam kurs dzien wczesniej, rano otrzymalam wiadomosc jakie auto podjedzie na umowioną godzinę,natomiast poł godziny przed przyjazdem kierowcy otrzymalam wiadomosc,ze nie mają kierowcy w pobliżu mojego adresu i przepraszają, ale ja jechalam na lotnisko. Masakra nie polecam.

O
Oszukany

OptiTaxi nie mozna ufac - zamowilem kurs na kolejny dzien i pol godziny przed wyslali smsa ze nie maja kierowcow.

Gość

Niestety wszyscy wiedzą że złotówy to oszuści niestety nigdy nie wiesz ile zapłacisz a w optitaxi masz cenę ustaloną z góry często niższą, wiec o czym tu mowa.

S
Sylwek

mnie obchodzi żeby taksówka mnie na miejsce zawiozła i po tanich kosztach więc nie przeszkadza mi czy to będzie opti czy inna firma. Taksówkarze oszukują więc ich ominjam raz zaufałem to mnie podliczył równo i jeszcze groził. Dziękuję bardzo , postoję.

M
Marcin

opti taxi to zwykli oszuści, a nie jak próbują się nazywać profesjonaliści.Zamowiłem z dwudniowym wyprzedzeniem mini busa na powrót z wesela dla 6 osób. zapewniono mnie na 100% że auto przyjedzie. Niestety o umówionej godzinie (3rano) zostaliśmy wystawieni do wiatru.Jedyne co potrafili powiedzieć teleoperatorzy to się rozłączyć. Nikt nie poinformował że działają na zasadzie ubera. Nikt też nie przeprosił

Natalia

W OPTITAXi zadbali o pozycjonowanie strony i konkurencyjne ceny, jednak o jakoś usługi nikt się już nie zatroszczył. Moja przygodą z tą firmą wygląda w skrócie tak: wybieraliśmy się na urlop, taksówka miała nas zawieźć w nocy na dworzec autobusowy. Auto zamówione kilka godzin wcześniej, przyszło potwierdzenie z nr tel. kierowcy, wychodzimy przed blok i czekamy, kierowcy nie ma, dzwonimy do niego- oczywiście nie odbiera, do dyspozytorni dodzwoniliśmy się dopiero za którymś razem, pani bezradnie rozkłada ręce i kompletnie nie wie co zrobić. Ewentualne skargi kazano nam zgłaszać do kierownika ( to akurat jest bardzo logiczne), problem w tym,że gdy próbowaliśmy się do niego dodzwonić nikt nie chciał nas do niego przełączyć, a ostatecznie przestano odbierać od nas telefony.

M
Milena

może i tylko w nazwie taxi ale cena bez konkurencyjna. Nie sądzę by ktoś zwracał uwagę czy to taxi z nazwą czy bez tylko wybierze tam gdzie taniej

t
tola33

A mnie nie obchodzi nazwa ani czy ktoś ma licencję i jak ostatnio porównywałam to w opti taxi przejazd wyszedł taniej. Jeśli kierowca ma prawo jazdy to mi wystarczy, to znaczy że umie jeździć a od znalezienia ulicy jest google maps czy gps więc licencje czy egzaminy z topografii są niepotrzebne

l
lulek

kto będzie chciał to taksą pojedzie a inni z opti. Nie wiem mi nie robi różnicy czy jadę obklejoną taksówką czy nie oby tanio było

K
Kamil

w Warszawie jak bywam to z opti taxi jeżdżę. jak w Poznaniu to wejdzie to będę się cieszył. Zwykli taksówkarze wyłudzają kasę. Ile się czyta że np. obcokrajowców oszukali i miliony monet za przejazd sobie zażyczyli. A tak jak konkurencja będzie to może obniżą cenniki

Natka

a ja nie jesten przeciwna takim korporacjom przynajmniej ucieraą nosa taksówkarzom, którzy za kilometr chcą nie wieadomo ile i jak turysta przyjedzie do miasta, który nie zna topografii miasto to go okantują. A tu masz podany koszt od razu i grosza wiecej nie dokładasz

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.