Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Osiem lat remontów na wielkopolskich torach

Robert Domżał
Osiem lat remontów na wielkopolskich torach
Osiem lat remontów na wielkopolskich torach Waldemar Wylegalski
Pociągi będą jeszcze szybsze i bezpieczniejsze. Ale by tak się stało, konieczne są remonty. Do roku 2023 na remonty torów i przejazdów kolejowych w całym kraju kolejarze wydadzą 67 mld zł.

Wśród inwestycji, jakie znalazły się w przyjętym właśnie Krajowym Programie Kolejowym, 25 dotyczy Wielkopolski.

Dla mieszkańców Rawicza oznacza to budowę wiaduktów kolejowych w ulicach Piłsudskiego i Świętojańskiej. W Lesznie wiadukt powstanie w ul. Wilkowickiej. W Kościanie staną dwa obiekty tego typu. Jeden w ul. Młyńskiej, a drugi w ul. Gostyńskiej. Kolejny wiadukt kolejarze postawią w ciągu drogi nr 5 w miejscowości Klonówiec.

Z krajobrazu Konina szlabany znikną na ulicach Okólnik i Torowej. Dodatkowo powstanie wiadukt drogowy łączący ul. Ignacego Paderewskiego z ul. Wyzwolenia.

Najbliższe lata, to jak zapowiadają kolejarze, również zakończenie modernizacji linii kolejowej Czempiń – Poznań. Poznaniacy z utęsknieniem czekają na zakończenie budowy wiaduktu kolejowego w ul. Czechosłowackiej. A mieszkańcy Mosiny cierpliwie znoszą utrudnienia spowodowane trwającą budową tunelu pod linią kolejową. Na tej samej linii, czyli Poznań - Czempiń, dokończony ma być wiadukt drogowy w Łęczycy.

Pieniądze z KPK sprawią, że skróci się czas jazdy z Poznania do Szczecina. Z tej trasy zniknie aż 12 przejazdów. Kolejne 44 zostaną zmodernizowane. Ma to się stać w ciągu najbliższych sześciu lat.

Do kwietnia 2019 roku unowocześniona zostanie trasa Poznań – Piła. Dzisiaj są odcinki, na których pociągi jadą 40 km/h, a podróż trwa prawie 2 godziny. Po remoncie do Piły pojedzie się z prędkością do 120 km/h, a to oznacza, że pasażer zyska nawet pół godziny. Na tej też trasie pojawią się nowe przystanki. Będą to Poznań Podolany, Osiedle Grzybowe i Złotkowo. Zmodernizowanych będzie 76 przejazdów.

Ekipy remontowe pojawią się też na torach miedzy Poznaniem Franowem, Zielińcem a Kiekrzem. Odnowione zostaną linie o które dopominali się mieszkańcy, to jest Ostrów Wielkopolski – Leszno – Głogów i Oleśnica – Krotoszyn – Jarocin – Września – Gniezno.

Zobacz, co wyprawiają piesi i kierowcy na przejazdach kolejowych!

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A/x-news

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski