Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ostrów Wielkopolski: Absurd na torach. Pociągi wożą powietrze zamiast pasażerów...

Marek Weiss
Obecnie, po zmianie rozkładu, trudniej z Ostrowa dojechać pociągiem do Łodzi Kaliskiej
Obecnie, po zmianie rozkładu, trudniej z Ostrowa dojechać pociągiem do Łodzi Kaliskiej Marek Weiss
Czyżby kolej wpadła na pomysł, że bardziej opłaca się przewozić powietrze niż pasażerów? Takie pytanie mogą sobie zadawać osoby podróżujące w godzinach porannych z Ostrowa w kierunku Kalisza i dalej Łodzi.

Chodzi o kurs, który do niedawna rozpoczynał się właśnie w Ostrowie. Po ostatniej zmianie rozkładu (w czerwcu), kurs rusza z Kalisza. Kolej tłumaczyła to niską frekwencją na odcinku między dwoma największymi miastami naszego regionu. Wszystko to byłoby logiczne, gdyby nie fakt, że po zmianie pociąg i tak pokonuje odległość z Ostrowa. Jednak dopiero w Kaliszu można do niego wsiąść.

Puste przebiegi sposobem na oszczędności - kolej stosuje bardzo dziwne praktyki

- Przecież to jawne marnotrawstwo. Nawet gdyby trzeba było przewozić pięciu ludzi, to chyba lepsze to niż całkowicie puste przebiegi - mówi nasz ostrowski czytelnik, który był bardzo zdumiony, gdy przekonał się naocznie o dziwnych kolejowych praktykach.

Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych potwierdza taką sytuację. Tłumaczy to względami technologicznymi.
- Nie jest to jakaś sytuacja wyjątkowa. Powodów może być wiele. Od konieczności czyszczenia wagonów na specjalnych stanowiskach w Ostrowie, poprzez ich podmianę, aż po kwestie związane z naprawami czy bezpieczeństwem przewozów. Pusty przejazd do Kalisza może odbywać się codziennie, ale nie musi - mówi Norbert Wełyczko, naczelnik Działu Marketingu Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

Pociąg jedzie z Ostrowa, ale wsiąść do niego można dopiero w Kaliszu

O tym, aby kurs do Łodzi rozpoczynał się w Kaliszu zdecydował organizator przewozów, czyli Urząd Marszałkowski. Skoro jednak pociąg i tak tamtędy jeździ, czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby zabieranie nawet tych nielicznych pasażerów?

- Jest to niemożliwe. Aby pociąg był dostępny dla podróżnych, musiałby mieć status handlowy. Wiązałoby się to z zapewnieniem obsługi oraz finansowaniem kursu. Musiałby być kierownik pociągu i stały rozkład jazdy. To z kolei generowałoby koszty - wyjaśnia Norbert Wełyczko.

Dodajmy, że identyczna sytuacja dotyczy powrotnego, wieczornego kursu z Łodzi Kaliskiej. Po zmianie kończy on dla pasażerów swój bieg, nie jak dawnej w Ostrowie, ale w Kaliszu. Jedynie w weekendy obowiązuje poprzedni, dogodniejszy dla ostrowian, układ.

WIDZIAŁEŚ COŚ CIEKAWEGO? ZNASZ INTERESUJĄCĄ HISTORIĘ? MASZ ORYGINALNE ZDJĘCIA?
NAPISZ DO NAS NA ADRES [email protected]!

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski