Oszuści podszywają się pod serwis Netflix. Uważaj na maile i nie klikaj w linki!

BAZA
Jako nadawca podany jest Netflix a wiadomość zaczyna się słowami: "Nie udało nam się autoryzować płatności za kolejny cykl rozliczeniowy abonamentu". Łatwo można się nabrać i kliknąć w podanego niżej linka. To bardzo kosztowny błąd, gdyż maile są wysyłane przez oszustów, podszywających się popularny serwis. Czytaj dalej -->Pixabay
Jako nadawca podany jest Netflix, a wiadomość zaczyna się słowami: "Nie udało nam się autoryzować płatności za kolejny cykl rozliczeniowy abonamentu". Łatwo można się nabrać i kliknąć w podanego niżej linka. To bardzo kosztowny błąd, gdyż maile są wysyłane przez oszustów, podszywających się popularny serwis.

Złodzieje mają nową metodę. Tym razem wysyłają maile, wyglądające jak informacja o zawieszeniu konta w serwisie Netflix. Oczywiście jest też link, ale kliknięciem w niego nie rozwiążecie swoich problemów, lecz przysporzycie sobie nowych. Przekierowuje on bowiem na stronę udającą logowanie do serwisu Netflix. Jeśli podacie swoje dane, to trafią one prosto do oszustów.

Netflix już wie o nowej metodzie złodziei.

- Ten problem jest nam znany. Proszę zignorować tego maila, już pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu - zapewnia obsługa klienta.

Zobacz też: Darmowy Netflix na czas koronawirusa? Nie daj się nabrać, to zwykłe oszustwo!

Liczba subskrybentów Netfliksa w Polsce szacowana jest na ponad 800 tys. Oszuści wysyłający maile do wszystkich osób z bazy adresowej, w której posiadanie weszli, mają więc spore szanse, że trafią do użytkowników popularnego serwisu. Część z nich zapewne kliknie w link i postąpi zgodnie z instrukcjami. Aby nie dać się nabrać, warto sprawdzić, z jakiego adresu wysłano wiadomość. Jeśli jest on inny niż info@mailer.netflix.com, to powinna zapalić się lampka ostrzegawcza.

Jeżeli dostaliście maila i nie jesteście pewni jego autentyczności, to nie należy klikać w podanego w niej linka, ale zalogować się do serwisu tak, jak robicie to zazwyczaj. Wówczas można sprawdzić, czy rzeczywiście pojawiły się jakieś problemy lub przez chat skontaktować się z konsultantem, który w ciągu kilku minut zweryfikuje, czy z płatnościami i kontem wszystko jest w porządku.

Sprawdź też:

Sprawdź też:

500+. Będzie zmiana okresu rozliczeniowego

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie