Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Otwarcie kolejnego odcinka drogi ekspresowej S5. Z Wielkopolski można już dojechać do Żnina [ZDJĘCIA]

Mikołaj Woźniak
Mikołaj Woźniak
Droga S5 od poniedziałku, 23 grudnia nie kończy się już na węźle Mieleszyn, ale prowadzi dalej, aż do Żnina, gdzie łączy się z istniejącą drogą krajową nr 5.
Droga S5 od poniedziałku, 23 grudnia nie kończy się już na węźle Mieleszyn, ale prowadzi dalej, aż do Żnina, gdzie łączy się z istniejącą drogą krajową nr 5. GDDKiA
Chociaż droga ekspresowa S5 w Wielkopolsce jest już gotowa i można wygodnie dojechać np. z Poznania do Wrocławia, to w kierunku Bydgoszczy, a dalej Gdańska, trasa nadal powstaje. Właśnie zrobiono kolejny krok ku połączeniu tych czterech miast. S5 nie kończy się już wraz z granicą województw: wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego, a prowadzi około 25 km dalej - do Żnina.

Po otwarciu w połowie grudnia brakujących fragmentów drogi ekspresowej S5 w Wielkopolsce, mieszkańcy zyskali wygodne połączenie z Wrocławiem. Trasę Poznań - Wrocław można dzięki nowej trasie pokonać w półtorej godziny. Podróżując na północ kraju, sytuacja kierowców nie jest jednak równie dobra. W założeniu S5 ma połączyć Wrocław, Poznań, Bydgoszcz, a dalej dzięki doprowadzeniu ruchu na autostradę A1 - Gdańsk. Na to jednak przyjdzie poczekać.

Czytaj więcej: Droga ekspresowa S5 oficjalnie otwarta. Z Poznania do Wrocławia w półtorej godziny! Zobacz najnowsze zdjęcia S5

Sprawdź też:

Otwarcie kolejnego odcinka S5

Dobre informacje napłynęły w poniedziałek, 23 grudnia z województwa kujawsko-pomorskiego. Otwarty został kolejny fragment S5, bezpośrednio dochodzący do granicy województwa wielkopolskiego. Do tej pory "eska" kończyła się na węźle Mieleszyn, kilka kilometrów za Gnieznem. W poniedziałek w pełni udostępniono kierowcom liczący 25 km długości fragment do węzła Żnin Północ i Jaroszewa.

Dzięki temu, że udało się otworzyć drogę do tego właśnie węzła, kierowcy zyskali bezpośrednie połączenie z drogą krajową nr 5, która musi im posłużyć do udostępnienia kolejnych odcinków trasy ekspresowej.

Wszystko wskazuje jednak na to, że niedługo korzystanie z niej na odcinku Żnin - Szubin może przestać być konieczne. Jak informuje GDDKiA: "od węzła Żnin Północ w kierunku Szubina trwają intensywne prace na trasie głównej, co pozwoli niebawem na przełożenie ruchu w obu kierunkach z drogi krajowej nr 5 na jedną jezdnię drogi ekspresowej".

Na otwartym w poniedziałek odcinku w sąsiednim województwie, możemy wjechać i zjechać z S5 na węzłach: Lubcz, Rogowo, Biskupin, Żnin Zachód i Żnin Północ. Dwa Miejsca Obsługi Podróżnych zlokalizowano w okolicach Żnina.

Bydgoszcz będzie więc "coraz bliżej" kierowców z Wielkopolski. W tym roku GDDKiA zamierza udostępnić jeszcze jeden fragment S5 w województwie kujawsko-pomorskim, czyli północną część obwodnicy Bydgoszczy o długości 8,5 km. Tyle że pozostałe jej fragmenty nadal są w budowie.

Kiedy połączenie z Gdańskiem?

Na pięciu pozostałych odcinkach S5 w sąsiednim województwie, zaawansowanie prac na początku grudnia wahało się od 23 do 60 procent. Bydgoska GDDKiA miała na trzech odcinkach podobne problemy z włoskimi wykonawcami, co poznański oddział na odcinku Poznań - Wronczyn. Umowa z firmą Impresa Pizzarotti została zerwana i trzeba było rozpisać nowe przetargi.

Sprawdź też:

We wszystkich trzech zostały już otwarte koperty, ale wyraźnie widać, że oczekiwania finansowe i budżet GDDKiA rozminęły się z propozycjami wykonawców. Dla odcinka Szubin Północ - Bydgoszcz Błonie przeznaczono budżet liczący około 300 mln zł. Oferty? Od 359 do 556 mln zł.

Na odcinek Nowe Marzy - Świecie Południe, GDDKiA chce przeznaczyć 421 mln zł, ale oferty wahają się od 566 do 808 mln zł. Trzeci odcinek pozostawiony przez Włochów, to Świecie Południe - Bydgoszcz Północ. Budżet wynosi ok. 448 mln zł, a oferty zakładają koszt od 583 do 798 mln zł.

Zobacz najnowsze zdjęcia z otwartego odcinka S5 do Żnina:

Droga S5 od poniedziałku, 23 grudnia nie kończy się już na węźle Mieleszyn, ale prowadzi dalej, aż do Żnina, gdzie łączy się z istniejącą drogą krajową nr 5.

Otwarcie kolejnego odcinka drogi ekspresowej S5. Z Wielkopol...

Zobacz też:

Codziennie w całej Polsce kradzionych jest 37 aut. Najwięcej samochodów ginie w Warszawie i okolicach, następnie w województwie śląskim i na Dolnym Śląsku. Na czwartym miejscu znalazł się Poznań i okolice. W 2018 roku łupem złodziei padły tutaj 1233 samochody (zarówno osobówki, jak i ciężarówki oraz dostawczaki). Wiemy, które marki i modele giną w Poznaniu najczęściej! Przejdź dalej i sprawdź --->

15 najczęściej kradzionych aut w Poznaniu i okolicach. Te mo...

Sprawdź też:

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski