Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pacjenci decydują się stracić "tylko" pieniądze

Marta Żbikowska
Marta Żbikowska.
Marta Żbikowska.
Słyszałam kiedyś od pracownicy centrum likwidacji szkód pewnego towarzystwa ubezpieczeniowego, że na wszystkie wnioski o wypłatę odszkodowania musi wydawać negatywną odpowiedź.

Czytaj komentowany artykuł: Aptekarze zawieszają protest

Ubezpieczyciel wykonał bowiem badania i stwierdził, że tylko 80 proc. klientów napisze odwołanie. Na pierwsze odwołanie też w większości przypadków odpowiedź miała być negatywna, bo tylko połowa zdecyduje się na dalsze domaganie się pieniędzy.

Mam wrażenie, że rząd zastosował podobną metodę. Refundacja leków? Ależ proszę bardzo, ale… I tu zaczynają się schody. Aby otrzymać taką refundację, należy spełnić tyle wymagań, że część pacjentów nie doczeka nagrody w postaci tańszego leku. Zawsze może okazać się, że pieczątka na recepcie krzywa, a to brak numeru PESEL, a to jakiejś cyferki brakuje.

Pół biedy, jeśli pacjent zdecyduje się na stuprocentową opłatę za lek, na który mu przysługuje zniżka. Straci tylko pieniądze. Gorzej, jeśli nie stać go na taki gest i zrezygnuje zupełnie z zakupu leku. Wtedy, wbrew pozorom, koszt może być o wiele większy.

Chcesz skontaktować się z autorem komentarza? [email protected].

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski