Zarząd Transportu Miejskiego podliczył swoją sprzedaż do października. Wynika, że większym popytem cieszą się bilety o okresie ważności między 120 a 150 dni oraz między 210 a 365 dni. Powodem może być to, że im na więcej dni wykupi się przejazdy tym relatywnie mniej się płaci za sieciówkę.
Spada za to liczba sprzedawanych biletów jednorazowych. W październiku 2012 pasażerowie nabyli ich ponad 3,6 milionów sztuk, a w tym samym miesiącu bieżącego roku już 2,1 miliona.
ZOBACZ TEŻ: System PEKA: Z badań wynika, że poznaniacy są zadowoleni z PEKI
– Należy jednak pamiętać, że system PEKA premiuje korzystanie z biletu typu tPortmonetka w zastępstwie tradycyjnych papierowych - zaznacza Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM.
Przejazdy na ich podstawie są znacznie tańsze. Dlatego wciąż rośnie liczba doładowań tPortmonetki. W czerwcu było ich około 8 tysięcy (na kwotę 250 tysięcy złotych), a w październiku już 110 tysięcy (za ponad 2,2 miliona złotych).
Łącznie w październiku na konta ZTM trafiło 19 440 167,71 złotych tytułem sprzedanych biletów (o 9 procent więcej niż a analogicznym okresie ubiegłego roku).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?