- Mamy w nieco starszej obudowie, ale nowe samochody. Przede wszystkim jednak, to samochody sprawdzone, bezpieczne, tanie i ekologiczne. Koszt jednego pojazdu to 155.000 zł netto, czyli za pięć autobusów zapłaciliśmy 775.000 zł - powiedział Mariusz Wdowczyk, prezes KPT. - Za te pieniądze nie kupilibyśmy ani jednego autobusu nowego.
Scanie zastąpiły te najbardziej wysłużone pojazdy kaliskiego przewoźnika, które miały po 20 lat. Spalają też o 10 litrów paliwa mniej niż te wycofane.
Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe pieniądze na autobusy pozyskało z własnych oszczędności i z dotacji Miasta Kalisza, które zapłaciło za pierwszą ratę zakupu. Na autobusach są reklamy, dzięki którym pojazdy zarabiają na swoją ratę.
Już zupełnie nowy tabor w Kaliszu ma pojawić się, kiedy zostaną rozstrzygnięte wnioski z projektów unijnych.
- Cały czas liczymy na pozytywne rozstrzygnięcia projektów. Jeden już złożyliśmy, drugi w ramach środków na Zintegrowane Inwestycje Terytorialne będziemy składać, więc myślę, że wtedy będziemy mogli się poszczycić także bardzo nowoczesnymi autobusami hybrydowymi, ale na to jeszcze musimy poczekać - stwierdził wiceprezydent Piotr Kościelny.
Autobusy po kaliskich ulicach mają jeździć co najmniej 10 lat. Tabor KLA liczy 64 autobusy. Samochody te przewożą miesięcznie blisko 700 tys. pasażerów i obsługują 26 linii autobusowych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?