Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pieniądze: Szukamy kredytów, nie lokat

MON
Polacy coraz chętniej biorą kredyty
Polacy coraz chętniej biorą kredyty Piotr Jasiczek
Polacy coraz częściej szukają informacji o produktach finansowych w internecie.

Polacy coraz częściej szukają informacji na temat produktów finansowych w internecie. Jak wynika z danych portalu Finansowysupermarket.pl najczęściej są to produkty kredytowe - w większości kredyty konsumpcyjne, rzadziej kredyty hipoteczne.

[b]CZYTAJ RÓWNIEŻ:
BZ WBK i Kredyt Bank połączą się
Kredyt hipoteczny od A do Z
Bierzemy kredyty
Kredyty konsumenckie po zmianach
[/b]

73,5 proc. internautów pyta o kredyty, wśród osób zainteresowanych pożyczeniem pieniędzy coraz więcej użytkowników szuka kredytu z instytucji pozabankowych oraz tzw. "chwilówek", czyli kredytów na niską kwotę, krótki okres spłaty oraz minimum formalności. Często nie zdając sobie sprawy z wysokiego oprocentowania. Przy wyborze kredytu gotówkowego najważniejszą kwestią jest wysokość raty. Według tego kryterium klienci najczęściej poszukiwali ofert.

Poszukujący kredytu hipotecznego stanowili 16,5 proc. wszystkich poszukujących rozwiązań finansowych. Najczęściej byli zainteresowani kredytem "Rodzina na swoim" . O ile w przypadku kredytów gotówkowych klienci wybierali spośród 5 najlepszych ofert, o tyle w przypadku kredytów hipotecznych porównywali ich więcej - aż 15.

Znacząco mniejsze było zainteresowanie poszukiwaniem kont osobistych, produktów oszczędnościowych i kart kredytowych.

Ofertę tych pierwszych porównywało 4,1 proc. odwiedzających portal. Zaledwie 2,7 proc. poszukiwało ofert oszczędnościowych, 2 proc. było zainteresowanych ofertami kart kredytowych. Stosunkowo niewielkie zainteresowanie zwłaszcza produktami oszczędnościowymi i kartami można tłumaczyć tym, że większość banków ma stosunkowo szeroką ofertę tego typu dla swoich klientów, posiadających w banku rachunek.

Nie dziwi, że największą grupę internautów zainteresowanych porównaniami produktów finansowych stanowią osoby w wieku 30-44 lat, niewiele mniej znajduje się w wieku poniżej 30 lat, czyli na początku swojej drogi z niezależnością finansową. Najmniejsza ilość użytkowników znajduje się w wieku powyżej 45 lat, może to wynikać z przyzwyczajenia do jednego banku, użytkownicy są w mniejszym stopniu skłonni do zmian, a przez to zainteresowani porównaniami produktów. W tej grupie także łatwiej znaleźć osoby, które nie korzystają na co dzień z internetu. Tym niemniej osoby, które skończyły 45 lat stanowią 23, 5 proc. poszukujących informacji o produktach finansowych w internecie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski