reklama

Pierwszy tego typu polski samochód elektryczny do rallycrossu

AIPZaktualizowano 
Choć samochód jest jeszcze dopracowywany i na szybie widać naklejkę „prototyp”, E-RX1 jeździ i to już całkiem nieźle– twierdzi Kuzaj. Elimen
Marka Elimen, zaprezentowała prototyp pierwszego polskiego elektrycznego auta wyczynowego. Elimen E-RX1 jest samochodem przeznaczonym do rallycrossu. Jego prototyp już jeździ.

Nad rozwojem E-XR1 czuwa zespół złożony z techników i technologów motoryzacji, specjalizujących się w konstruowaniu napędów elektrycznych i systemów szybkiego ładowania, a także utytułowany kierowca rajdowy – Leszek Kuzaj. Czterokrotny zwycięzca Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski jest czynnie zaangażowany w rozwój projektu. Jazdy testowe z jego udziałem odbyły się ostatnio na Torze Modlin.

Przeczytaj także:

- Choć samochód jest jeszcze dopracowywany i na szybie widać naklejkę „prototyp”, E-RX1 jeździ i to już całkiem nieźle. Oczywiście cały czas kalibrujemy jego ustawienia - od geometrii po balans. Niewątpliwie jednak będzie to pełnokrwisty, wyczynowy samochód – twierdzi Leszek Kuzaj, cytowany w materiale prasowym.

Auto zyskało też uznanie Johna Taylora – legendy światowego rallycrossu, pierwszego mistrza Europy w tej dyscyplinie, który na początku lipca przyleciał do Modlina na prezentację Elimena. Samochód został pokazany na tamtejszym torze wyścigowym.
 Projekty związane z elektrycznymi pojazdami są dla nas ważne i przyszłościowe. Mają też bardzo duży potencjał wzrostu – zauważa Łukasz Blichewicz, Prezes Zarządu. – Staramy się je czynnie wspierać, aby pokazać, że są nie tylko pożyteczne, lecz także bardzo opłacalne z biznesowego punktu widzenia – dodaje.

Dane techniczne prototypu Elimen E-RX1:

  • moc maksymalna >300 KM
  • przyspieszenie 0-100 km/h < 4 sek.
  • maks. moment obrotowy silnika = 350 Nm
  • maks. moment obrotowy przenoszony na koła – 3000 Nm
  • maks. prędkość > 160 km/h
  • masa własna – 1150 kg
  • zasięg pojazdu  dwa pełne wyścigi rallycross, ponad 150 km w jeździe miejskiej
  • czas ładowania baterii – ok. 30 min. (bez problemu można więc naładować ją między kolejnymi rundami wyścigów)

Obejrzyj wideo:

60 Sekund Biznesu: Odchodzimy od piw najtańszych. Stawiamy na piwa premium i super premium

Wideo

Materiał oryginalny: Pierwszy tego typu polski samochód elektryczny do rallycrossu - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3