reklama

Pieszo szybciej niż komunikacją miejską. Gdzie?

Michał Jurek
Opóźnienia w ruchu są tak duże, że ten dystans da się szybciej pokonać pieszo Waldemar Wylegalski
Mieszkańcy alarmują, że przejazd tramwajem ul. Dąbrowskiego na odcinku od Kochanowskiego do rynku Jeżyckiego zajmuje nawet 20 minut.

Samochody blokujące ruch tramwajowy na ulicy Dąbrowskiego powodują, że podróż,zamiast trwać kilka minut, wydłuża się do kilkunastu. Taka sytuacja powoduje ogromną frustrację wśród pasażerów, którzy twierdzą, że przyczyną jest zła organizacja ruchu. Okazuje się, że dystans między Kochanowskiego a rynkiem Jeżyckim szybciej pokonuje się na własnych nogach niż tramwajem.

- Często jeżdżę tramwajem w kierunku Ogrodów i za każdym razem jest to samo. Samochody wjeżdżają przed tramwaj, dlatego ten odcinek jest pokonywany w ciągu 10,15, a czasami nawet 20 minut. Ludziom zawsze się gdzieś spieszy, dlatego ich zdenerwowanie jest uzasadnione - mówi pan Bartłomiej, jedna z osób, która interweniowała w tej sprawie w naszej redakcji. - Nie jestem przeciwnikiem samochodów. Natomiast oczekuję, że w tym rejonie zostanie wprowadzona inna organizacja ruchu.

Podobnego zdania jest Maciej Pielach, mieszkaniec Jeżyc. Nie posiada on samochodu, dlatego korzysta z komunikacji publicznej, do której bardzo mocno przekonują obecne władze Poznania.

- Na tym odcinku jedzie się bardzo długo, ale ja już się przyzwyczaiłem. Nie zmienia to jednak faktu, że kierowcy utrudniają przejazd. Dwa miesiące temu grzecznie zwróciłem kierowcy uwagę, że jeździ nieprawidłowo. Odparł, że będzie jeździł tak, jak mu się podoba. Jeśli wszyscy kierowcy tak myślą, to będzie trudno poprawić tę sytuację - dodaje pan Maciej.

- Jeśli jest ładna pogoda, to z chęcią się przespaceruję. Problem pojawi się w momencie, gdy zacznie padać deszcz lub śnieg. Wtedy korzystam z tramwaju, ale staram się to robić rzadko, bo po prostu szkoda psuć sobie nerwów - to opinia kolejnego mieszkańca tej dzielnicy Krzysztofa Oseckiego.

Co na to MPK? Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Poznaniu zdaję sobie sprawę, że jest to poważny problem. Już od kilku lat apeluje w tej sprawie, ale nadal bez efektu.

- Kwestię ul. Dąbrowskiego podnosimy od niepamiętnych czasów na komisjach bezpieczeństwa, w których regularnie bierzemy udział. Potrzeba tam rozwiązań bardziej radykalnych. Wymalowanie pasów nie rozwiązuje problemu, ponieważ ulica jest za wąska. Projekty przebudowy już były, ale zostały odrzucane, głównie z powodu dużych nakładów finansowych - wyjaśnia Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowy MPK.

Czy jest więc szansa na poprawę tej sytuacji? - Istnieje problem z poruszaniem się tramwajów na ul. Dąbrowskiego. Mam jednak nadzieję, że zostanie to jak najszybciej rozwiązane. Były prowadzone rozmowy z radą osiedla Jeżyce na ten temat. Obecnie nie ma mowy o przebudowie całej ulicy, ale jest szansa, aby polepszyć płynność przejazdu. W jaki dokładnie sposób? To jeszcze trudno powiedzieć, ponieważ trwają na ten temat konsultacje społeczne - mówi Łukasz Mikuła, radny Platformy Obywatelskiej.

Z kolei Włodzimierz Nowak, aktywista miejski, jest zdania, że najlepszym rozwiązaniem będzie zmniejszenie natężenie ruchu przez bramkę przejazdową, która byłyby zsynchronizowana z nadjeżdżającym tramwajem.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 11

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

W
Włodzimierz Nowak

I Jeżycami zajmuję się od dłuższego czasu. M.in wypowiadałem się tu, a także przez lata zabiegałem o wydzielenie torowiska tramwajowego na Ogrodach przed Żeromskiego, gdzie jest na to miejsce. Gorszym miejscem jest odcinek Rynek-Mickiewicza, ale w stronę centrum to łatwe, gorzej z wyswobodzeniem tramwaju z korków w stronę Ogrodów.
A samochodem? Cóż... Dopóki tak wielu mieszkańców będzie trzymało samochody pod domami, to będzie ciasno i trudno się jeździło. Na Jeżycach przypada na 1000 mieszkańców ok. 350 samochodów osobowych. Tymczasem w śródmieściach Hanoweru, Frankfurtu, czy Monachium jest to 200-250 samochodów osobowych, a duża część mieszkańców parkuje swoje samochody zamiast pod domami po prostu kilka przystanków w stronę peryferii, gdzie jest luźniej.

h
hetman

Roweru w mieście nie przebije nic !!!

m
mag

nie zamknie, między torowiskami każe wyznaczyć scieżkę rowerową

G
Gość

ZNOWU ŚWIATŁA NA DĄBROWSKIEGO-Kraszewskiego włączone?!

czyli korek od złośliwych zdm

bo na dodatek sa wadliwie ustawione !

złośliwe władze tworząc sztuczne korki udawadniają, że mają w d**ie także pasażerów mpk

t
tymczasowy

Aby podpatrzeć , jak duża i nowoczesna aglomeracja radzi sobie z ruchem pojazdów.
Alternatywne dwu lub trzypasmowe ciągi komunikacyjne w ścisłym centrum , strefy 30 wprowadzone naprawdę dla bocznych i spokojniejszych fragmentów dzielnic lub tylko pojedyńsczych ulic.
Brak nadmiernej ilości szykan drogowych skierowanych we właścicieli aut.
Stałe korekty wspomnianych ciągów komunikacyjnych prowadzone na zasadzie : " wybieraj szybkie arterie aby omijać "
Doskonale funkcjoujący Berliner Ring , który odciąża w wysokim stopniu ruch w centrum miasta ( na zasadzie , iż tranzyt do miasta nie wjeżdża).
Naprawdę, Panie i Panowie - szukajmy rozwiązań ( nie zawsze aż tak drogich ) w przykładowym Berlinie a nie w Głoskowie Górnym Gmina Malina.....

T
Tomasz

Wydzielone torowisko z bus i taxi pasem aż się prosi na Dąbrowskiego. Auta niech stoją dalej w korkach, bo i tak już w tych korkach stoją. Dobrze, że mamy tak wspaniałego prezydenta, który inwestuje w komunikację zbiorową. Pozdrawiam

M
Mirosław

Bukowska buspasy, Grunwaldzka Wydzielone torowisko, Kraszewskiego zamknięta, no to ruch się przeniósł na Dąbrowskiego - ale i z tym jj sobie poradzi, zamknie dla ruchu Dąbrowskiego !

D
DW

Mądrala Włodzimierz Nowak bierze się za Jeżyce. Znaczy się będzie jeszcze większa masakra.

M
Metro

ale blokują też siebie nawzajem. Stąd mamy korki.

G
Gość

dodać należy, że tramwaj który zatrzymuje sie przy rynku Jeżyckim, jadąc do centrum
blokuje samochody -> wiec ma przed sobą WOLNE
wiec to tramwaj stanowi swoistą " bramkę "
a potem mając WOLNE toczy sie bo MPK wprowadziło Ograniczenie Prędkości tramwajów na omawianym odcinku ...
Z uwagi na Fatalny stan torów

G
Gość

MPK wprowadziło Ograniczenie Prędkości tramwajów na omawianym odcinku ...

Z uwagi na Fatalny stan torów - to pan reporter zapomniał odnotować ?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3