Piotr i Paweł ostatecznie przejęty przez SPAR Group. Umowa została sfinalizowana. Sklepy stopniowo zaczną zmieniać logotypy

Czytaj dalej
Fot. Pawel F. Matysiak
Monika Kaczyńska

Piotr i Paweł ostatecznie przejęty przez SPAR Group. Umowa została sfinalizowana. Sklepy stopniowo zaczną zmieniać logotypy

Monika Kaczyńska

Została sfinalizowana umowa przejęcia udziałów Grupy Piotr i Paweł przez SPAR Group. Jak zapowiada nowy właściciel, sklepy Piotr i Paweł działające od 1990 roku stopniowo będą zmieniały szyld na Wasz Sklep SPAR. Sieć planuje także rozwój. Holenderski gigant uruchomi centrum dystrybucyjne i chce, by do końca przyszłego roku pod marką SPAR działało 150 sklepów w całej Polsce.

Sieć Piotr i Paweł powstała w Poznaniu jako przedsiębiorstwo rodziny Wosiów. Pierwszym sklepem pod marką Piotr i Paweł były otwarte w 1990 roku delikatesy przy ulicy Głogowskiej. W 2016 roku sieć liczyła 136 placówek w całym kraju. Były to przede wszystkim supermarkety. W 2017 roku firma popadła w kłopoty. W 2018 roku przejął ją TFI Capital Partners. Podjęto próbę ratowania marki. Mimo postępowania sanacyjnego, zamykania nierentownych sklepów i sprzedaży kolejnych, ostatecznie w maju zapadła decyzja o sprzedaży 100 proc. udziałów SPAR Group. Obecnie ta umowa została ostatecznie sfinalizowana.

Czytaj też: UOKiK zgodził się na sprzedaż "Piotra i Pawła"

Jak zapowiada holenderski gigant, SPAR planuje w Polsce szerszą ekspansję niż tylko przejęcie Piotra i Pawła.

- Intensywnie pracujemy nad budową sieci detalicznej SPAR w Polsce, a finalizacja umowy przejęcia udziałów w Grupie Piotr i Paweł to ważny etap dla współpracujących z nami detalistów

- mówi Tomasz Syller, dyrektor zarządzający, członek zarządu WASZ SKLEP SPAR. - Dofinansowaliśmy sieć, aby mogła wykonać założenia postępowania sanacyjnego i przygotowujemy rebranding sklepów. Naszym celem jest, by sieć SPAR osiągnęła w Polsce ponad 150 sklepów do końca 2020 roku – podkreśla.

Dotychczas podpisano lub odnowiono kontrakty z prawie 300 dostawcami. Zgodnie z planem, w systemie logistycznym będzie wkrótce dostępne ponad 6500 produktów od prawie 500 dostawców.

SPAR GROUP uruchomi w Polsce nowoczesne centrum dystrybucyjne. Prowadzone są już warsztaty z zespołem logistycznym oraz analiza potencjalnych lokalizacji. Nowe centrum logistyczne będzie uzupełnieniem i rozszerzeniem możliwości logistycznych wynikających z dotychczasowej infrastruktury Grupy Piotr i Paweł.

Zobacz też: "Piotr i Paweł" znika z rynku, zobacz jak sieć rozwijała się przez lata

Dotychczasowi partnerzy "Piotra i Pawła" mają możliwość podpisania nowych umów współpracy wedle standardów obowiązujących w sieci zarządzanej przez Wasz Sklep SPAR.

Jak zapewnia sieć, umowy te są korzystne, dostosowują formaty prowadzenia sklepów do konkretnego zapotrzebowanie partnera. Kolejne wymieniane korzyści to asortyment, promocje dla klientów, czy wdrożenie najnowocześniejszych standardów pracy w zakresie operacyjnym, marketingowym, jak i produktowym, a także pewność terminowych dostaw produktów z magazynów centralnych sieci.

Monika Kaczyńska

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.