PKN Orlen stawia na polskich dostawców

Partnerem cyklu jest PKN Orlen
PKN Orlen rozszerza współpracę z polskimi dostawcami i zachęca Polaków do świadomego wybierania produktów rodzimych firm. Koncern wystartował z kampanią #WspieramyPolskę, w ramach której specjalna, 21-metrowa ciężarówka odwiedzi 50 miejsc w całym kraju. Uczestnicy tych wydarzeń będą mogli skosztować znakomitych produktów regionalnych i spotkać się z popularnymi sportowcami należącymi do Orlen Team i Grupy Sportowej Orlen.

- Jesteśmy mocno ukierunkowani na wspieranie polskich przedsiębiorstw, bo to one napędzają naszą gospodarkę, dają jej silny impuls do rozwoju. PKN Orlen, który już od kilku lat współpracuje z polskimi producentami, teraz tę współpracę jeszcze bardziej zacieśnia. To przykład nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego – mówił podczas ubiegłotygodniowej konferencji prasowej Jacek Sasin, Wicepremier i Minister Aktywów Państwowych.

- Kampanią #WspieramyPolskę PKN Orlen chce wzmacniać postawy konsumenckie. To ważne, zwłaszcza teraz, gdy z powodu pandemii koronawirusa ponownie musimy wejść na ścieżkę gospodarczego wzrostu. Mam satysfakcję, że na PKN Orlen Polacy zawsze mogą liczyć. Ostatnie kilkanaście tygodni pokazało ogromne zaangażowanie firmy w walkę z koronawirusem i skutkami pandemii – podkreślił.

Jacek Sasin wyjaśniał również, jak ważne dla krajowej gospodarki są małe i średnie polskie firmy. – Tworzą one w kraju nowe miejsca pracy, tutaj płacą podatki i inwestują w rozwój. Doceniajmy producentów, którzy wykorzystują rodzimy kapitał. Wybierając ich produkty, zatrzymujemy zyski w Polsce i powiększamy polskie PKB – mówił Wicepremier.

PKN Orlen podkreśla swoją polskość

PKN Orlen już od kilku lat bardzo mocno angażuje się w działania związane z patriotyzmem gospodarczym. Jak podkreślają przedstawiciele koncernu, narodowi czempioni szczególnie muszą dbać o rozwój własnego rynku.

PKN Orlen współpracuje już z ponad 170 polskimi przedsiębiorcami, których produkty stanowią aż 85% oferty na ok. 1,8 tys. stacjach w kraju.

Również na zagranicznych stacjach koncernu do asortymentu systematycznie wprowadzane są polskie produkty.

  • Blisko 30 proc. sprzedaży pozapaliwowej w Czechach i na Słowacji,
  • 20% na Litwie stanowią produkty wytworzone w Polsce.
  • Z rodzimymi produktami PKN Orlen wkracza też na niemiecki rynek.
  • 75% całej sprzedaży płynu do spryskiwaczy stanowi produkt Orlen Oil. W ofercie na niemieckich stacjach znaleźć też można lody i soki od polskich producentów.

- Pandemia koronawirusa spowodowała, że bardzo szybko musieliśmy przestawić się na produkcję asortymentu, który będzie miał zbyt w tym nadzwyczajnym czasie – mówił Dominik Kosuń, Dyrektor Zarządzający spółki Brubeck. - Rozwiązaniem była permanentna maseczka antybakteryjna, czyli taka, którą możemy prać, a ona w dalszym ciągu zachowuje swoje właściwości.

Jak tłumaczył dyrektor Kosuń, kiedy Brubeck dostał możliwość zaprezentowania tego produktu PKN Orlen, już po pierwszych rozmowach pojawiła się nadzieja, że firma wyjdzie z trudnej sytuacji obronną ręką. - Skoncentrowaliśmy się na tej współpracy i później, w ramach kolejnych dostaw, okazało się, że zniknął problem związany z brakiem pracy i zastanawianiem się, czy firma przeżyje ten trudny czas - mówił. Dzięki współpracy z Orlenem Brubeck uratował ponad 400 miejsc pracy, zarówno w zakładzie, jak i w kilkunastu kooperujących z nim szwalniach w regionie.

Kluczowy jest polski rynek

Współpraca z PKN Orlen pozwoliła przetrwać czas pandemii także firmie Nowel, która od 1 stycznia do końca maja br. odnotowała wzrost zamówień o 60% w stosunku do poprzedniego roku. - Jesteśmy rodzinną piekarnią, która funkcjonuje na rynku już niemal od stu lat i we współpracy z kontrahentami cenimy wartości, które sami wyznajemy – poszanowanie tradycji, przestrzeganie jakości i stawianie na lokalne produkty. Nasze produkty eksportujemy również za granicę, ponieważ polskie pieczywo doceniają także konsumenci z innych krajów. Dla nas kluczowy jest jednak rodzimy rynek. Dzięki współpracy z PKN Orlen dostarczamy setkom tysięcy Polaków pieczywo najwyższej jakości, które codziennie produkujemy w naszym zakładzie w Legionowie – mówił Michał Zajezierski, Wiceprezes firmy Nowel.

Jakie korzyści daje współpraca z PKN Orlen

Przedsiębiorcy podkreślają korzyści, jakie niesie współpraca z koncernem. – Jesteśmy dostawcą PKN Orlen od kilku lat. To procentuje. Znacząco wzrosła rozpoznawalność naszej marki – podkreślał Adrian Lach, Dyrektor Handlowy firmy Secpol produkującej Sękacz Królewski. – Efektem nawiązanej współpracy było także zwiększenie wartości nowych zamówień o ponad 15%, o tyle samo wzrosła też produkcja. To z kolei spowodowało, że zatrudniliśmy kolejnych 10 pracowników – dodał.

Jak wynika z badań, Polacy doceniają współpracę PKN Orlen z rodzimymi producentami. Aż 75 proc. ankietowanych uważa, że krajowe koncerny powinny aktywnie angażować się w takie działania. Prawie 90 proc. Polaków do zakupu danego produktu zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu, a 80% badanych uważa, że polskie produkty są lepsze i bardziej ekologiczne.

Materiał oryginalny: PKN Orlen stawia na polskich dostawców - Polska Times

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3