Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PKP: Bilety wydają z błędną godziną odjazdu!

Dawid Gałat
Niektórzy podróżni otrzymują bilety z niewłaściwą godziną odjazdu pociągu
Niektórzy podróżni otrzymują bilety z niewłaściwą godziną odjazdu pociągu Fot. Szymon Siewior
Spółki PKP nadal zaskakują zdezorientowanych podróżnych. Do listy wpadek należy dodać kolejną: otóż nieprawidłowości dotyczą systemu wydawania biletów w kasach na dworcach PKP. Niektórzy podróżni otrzymują bowiem bilety z niewłaściwą godziną odjazdu pociągu.

Pasażerowie udający się np. z Poznania w kierunku Torunia pociągiem o godz. 13.40 otrzymywali bilety z godziną odjazdu, 13.44. Podobnie jest w przypadku innych połączeń, m.in. do Krakowa (odjazd o godzinie 12.39, na biletach godzina 12.44). Wielu pasażerów nie wiedziało, skąd te zmiany.
[b]PRZECZYTAJ TAKŻE:

Po strajku na kolejach. Pasażerowi źli na kolejarzy[/a]

[a]https://gloswielkopolski.pl/poznan-w-sierpniu-zmiany-w-ruchu-przed-dworcem-glownym-pkp/ar/424513

- Nawet w informacji nie potrafili nam powiedzieć konkretnie, o której godzinie odjeżdża nasz pociąg - mówi Janusz Trzmielak, jadący do Mogilna.

Wszystko zmienia się z dnia na dzień, gdy spółki PKP wprowadzają tymczasowe zmiany w terminach kursowania pociągów. Pracownicy kolei nie widzą jednak w tym żadnego problemu. To, że można z tego powodu spóźnić się na pociąg, nie jest żadnym argumentem. W informacji na dworcu Poznań Główny odpowiedzialność za to zrzuca się na pasażerów.

- Podróżni muszą sami sprawdzać swoje bilety. My za błędy nie odpowiadamy - mówi jedna z kasjerek.
Kolej broni się regulaminem, który określa obowiązki pasażera. Każdy podróżny jest zobligowany upewnić się, czy jego bilet jest prawidłowy. Prawidłowy, czyli do właściwej miejscowości i o wskazanej w rozkładzie godzinie.

Co jednak ma zrobić pasażer, który zauważy błędnie wydrukowane dane? Wtedy należy zgłosić się do kasy i poprosić o wydanie poprawnego dokumentu. Jeśli jednak jest to błąd w systemie, to nie ma możliwości wydrukowania "prawidłowego" biletu.

Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity wyjaśnia, że system sprzedażowy, na którym pracują kasjerzy na dworcach PKP, nie uwzględnia zmian w rozkładzie do 15 minut. - Sam pasażer jest zobowiązany upewnić się, czy pociąg odjeżdża o wyznaczonej godzinie - dodaje.

Z kolei Wiktor Żak, z PKP Informatyka, tłumaczy błędy anachronicznym sposobem aktualizacji danych. - System powinien być uaktualniany, jak tylko informacja dotrze do przewoźników. Zdarza się jednak, że trwa to zbyt długo.

Co ma zrobić pasażer, gdy spóźni się na pociąg z powodu błędnej informacji na bilecie? Może domagać się zwrotu pieniędzy. W Biurze Reklamacji PKP Intercity w Krakowie dowiedzieliśmy się, że każda reklamacja jest rozpatrywana, niezależnie od tego, czy pociąg odjechał za szybko czy później niż planowano. To jednak nie gwarantuje odzyskania pieniędzy.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

Chaos i brak informacji - początki Kolei Wielkopolskich w Lesznie

Kostrzyn: Remont torów kolejowych na półmetku. Pasażerowie odetchną dopiero w sierpniu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski