PKP: Przejście podziemne na dworcu będzie dłuższe?

Norbert Kowalski
PKP: Przejście podziemne na dworcu będzie dłuższe?
PKP: Przejście podziemne na dworcu będzie dłuższe? Lukasz Gdak
Politycy PiS przedstawili swoje pomysły na udoskonalenie poznańskiego dworca klejowego. Postulują przede wszystkim o przedłużenie przejścia podziemnego pod peronami w stronę Wildy oraz osłonięcie peronów 4-6 wiatami podobnymi do tej, która została zbudowana nad peronem pestki przy dworcu zachodnim.

– Poznań Główny to nie jest tylko dworzec kolejowy, ale węzeł przesiadkowy. Oprócz kolei mamy w pobliżu tramwaje, autobusy miejskie i PKS. Jeżeli transport publiczny ma być konkurencyjny dla prywatnego to musi być sprawny i szybki – przekonuje Adam Pawlik, radny PiS.

I apeluje o przedłużenie obecnego przejścia podziemnego pod peronami o około 250 metrów w stronę Wildy. – Wtedy maksymalnie skrócilibyśmy trasę z peronów w stronę postoju taksówek czy autobusów – wyjaśnia.

Jednocześnie politycy PiS chcieliby również budowy odpowiedniego zadaszenia nad peronami 4-6, gdzie za niedługo rozpoczną się prace modernizacyjne. – Wszystkie perony powinny być przykryte wspólną wiatą, która ochraniałaby przed deszczem i mocnym wiatrem, tak jak jest to na peronie pestki przy dworcu zachodnim – tłumaczy Adam Pawlik.

I dodaje: – Obecne daszki na tych peronach to relikt XIX wieku. Jeśli w XXI wieku będziemy odtwarzać rozwiązania z XIX wieku, to jest to nieporozumienie. Poza tym jeżeli nie zrobimy tego teraz, to nie zrobimy tego przez kolejne 50 lat. Obecnie to nie jest dobry dworzec.

Przedstawiciele PiS nie zgadzają się również z opiniami, że ich pomysły są niemożliwe do zrealizowania. Jak przekonują, zarówno inżynierowie, jak i konserwator zabytków, twierdzą, że można je wprowadzić w życie.

FLESZ: Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gąsiu

Wejście przedłużonego do chlebaka z Głogowskiej rozwiązałoby wszelkie problemy komunikacyjne. Nie byłoby potrzeby ciągłego zmieniania poziomów (raz nad ziemią, raz po ziemi a raz pod ziemią, żeby przejść z budynku dworca powiedzmy na peron 5). Przechodziłoby się budynkiem dworca nad wszystkimi peronami. Dodatkowo przedłużony budynek dworca tworzyłby ochronną wiatę nad wszystkimi peronami.

t
trek

ten cały dworzec to jeden wielki bubel ,nadaje się tylko do rozbiórki

i
iv

zbudują progi zwalniające
albo labirynt na schodach, jak do monopolowych przy szkołach

na pewno wtedy przejście będzie dłuższe

K
Kaju z Łazarza

Budynek nowego dworca kolejowego należy ... wydłużyć ku ulicy Głogowskiej, tak, aby perony 4,5,6 były podobne do peronów 1,2,3. Poza tym wejście do dworca byłoby od strony ul. Głogowskiej z podziemnym przejściem w kierunku Targów. to byłby dopiero prawdziwy dworzec !

K
Karol

Postój Taxi jest źle zlokalizowany!!! Osoby idące wybierają najczęściej najbliższą taksówkę, czyli ostatnią w kolejce. Kto pójdzie do pierwszej około 100 metrów dalej?
Brak koperty dla inwalidy!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3