Kończą się kolejne ważne remonty na kolejowych trasach w Poznaniu i w jego okolicach.
- Dla osób, które odwiedzają groby najbliższych lub znajomych na cmentarzu Miłostowo ważną informację jest ta, że na teren nekropolii można już wjeżdżać od strony ul. Gnieźnieńskiej - mówi Leszek Grabarski ze spółdzielni Universum, która zarządza największymi poznańskimi cmentarzami.
Zobacz: Z Naramowic i Moraska pociągiem do centrum miasta? To możliwe!
W czerwcu rozpoczął się remont wiaduktu kolejowego. Dlatego wstrzymano ruch samochodami pod torami i trzeba było przygotować alternatywny wjazd na teren nekropolii.
Koniec tych prac oznacza też możliwość przyspieszenie prędkości przejeżdżających pociągów.
Sprawdź też: Uruchomiono połączenie kolejowe między Poznaniem a Frankfurtem nad Odrą
Natomiast we wrześniu zakończy się modernizacja linii Wolsztyn - Luboń na odcinku Drzymałowo - Grodzisk Wielkopolski. - Już od 31 sierpnia ruch zostanie wznowiony, a pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 100 km/h - zapowiada Mirosław Siemieniec ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Inwestycja ma poprawić dojazd do aglomeracji poznańskiej. Prace obejmują unowocześnienie 11 km torowiska pomiędzy Drzymałowem, a Grodziskiem, budowę nowego przystanku w Grąblewie, a także modernizację peronów i oświetlenia na stacji Rakoniewice.
W elementy małej infrastruktury zostaną wyposażone także remontowane przystanki w miejscowościach: Tłoki, Rostarzewo, Drzymałowo i Ruchocice. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Dzięki modernizacji zwiększy się także poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym, ponieważ kolejarze wyremontowali 10 przejazdów kolejowo-drogowych, a na 5 montowane są nowoczesne sygnalizacje.
Natomiast jak zapowiada Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego mówi, że od grudnia pojawią się nowe wyremontowane wagony w pociągach obsługiwanych przez Przewozy Regionalne. - Mają one kursować pomiędzy Poznaniem, a miastami w innych województwach - wyjaśnia Wojciech Jankowiak. Najwięcej kursów ma być do Wrocławia, Kluczborka i Zielonej Góry. Dlatego, że jednym z warunków uzyskania dofinansowania było stworzenie połączeń międzyregionalnych.
- Po Wielkopolsce będą jeździły pociągi dwóch regionalnych przewoźników (drugim są Koleje Wielkopolskie) i obaj będą dysponować nowoczesnymi i wygodnymi wagonami - dodaje W. Jankowiak.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?