Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PKP: Zwrot biletu? Złóż reklamację i czekaj 30 dni

Justyna Lewandowska
Chcesz zwrócić niewykorzystany bilet kolejowy? Jeśli nie trafisz do dobrej kasy, na gotówkę poczekasz 30 dni – o ile reklamacja będzie uznana. Pasażerowie muszą wykazać się niesamowitą cierpliwością i dobrą znajomością spółek działających na rynku kolejowym, bo... co spółka, to obyczaj.

Nasza Czytelniczka w niedzielne popołudnie jechała pociągiem na trasie Konin - Poznań. W Koninie, w kasie PKP Intercity, kupiła bilet Przewozów Regionalnych. Okazało się, że pociąg ma 15 minut opóźnienia. W tym czasie na stację podjechał pojazd Kolei Wielkopolskich.

- Wsiadłam do tego pociągu, który przyjechał wcześniej. Kupiłam kolejny bilet i poprosiłam o opisanie niewykorzystanego. Opisany bilet zawsze był podstawą do zwrotu pieniędzy. Kierownik pociągu Kolei Wielkopolskich poinformował mnie, że otrzymam zwrot gotówki w kasie na poznańskim dworcu – opowiada pani Anna.

Kiedy nasza Czytelniczka dotarła do Poznania, udała się do jedynego otwartego okienka, w ponad półmilionowym mieście, kasy PKP Intercity. Tam okazało się, że nie może dostać gotówki za niewykorzystany bilet, bo ma bilet Przewozów Regionalnych, a nie Intercity. Pasażerka może domagać się zwrotu pieniędzy, składając reklamację. Rozpatrywanie trwa 30 dni.
- Pierwszy raz spotykam się z taką sytuacją, chociaż wielokrotnie zwracałam bilety. Kiedy były opisane przez kierownika pociągu, jako niewykorzystane, nie było problemu, dostawałam gotówkę od ręki, chociaż kwota była pomniejszona o 15% – mówi pani Anna.

Jak wyjaśnia rzecznik Przewozów Regionalnych, Marta Milewska, zwrot gotówki byłby możliwy, gdyby nasza Czytelniczka udała się do kasy PR. Niestety, nikt nie udzielił jej takiej informacji.

- Kiedy chciałam uzyskać jakieś szczegółowe informacje, co mogłabym zrobić, nikt nie chciał mi pomóc. Wręczono mi wniosek reklamacyjny, miałam go wypełnić i wysłać do Warszawy, na adres PKP IC. Poszłam do kasy na starym dworcu, tam już nie kazano mi wysyłać wniosku, tylko przyjęto go od ręki. Teraz pozostaje czekać 30 dni na rozpatrzenie reklamacji – mówi pani Anna.
- Mój bilet kosztował kilkanaście złotych, ale pasażerowie, którzy chcą zwrotu pieniędzy za droższe bilety, mogą być niemile zaskoczeni. Skąd mamy wiedzieć, która kasa należy do którego przewoźnika? - dodaje.

O 22 na poznańskim dworcu czynne są tylko kasy PKP Intercity. Bilety Kolei Wielkopolskich i Przewozów Regionalnych można kupić w biletomatach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski