Zobacz też: Rozpoczynamy 65. Plebiscyt na Najlepszych Sportowców i Trenera Wielkopolski
– Grupa Enea konsekwentnie angażuje się w rozwój poznańskiego sportu, sponsorując czołowe drużyny regionu, m.in. Enea AZS Politechnikę Poznań, występującą w najwyższej klasie rozgrywkowej koszykówki kobiet, Enea Energetyka Poznań, walczącego o awans do siatkarskiej elity oraz Enea Basket Poznań w 1. lidze koszykówki mężczyzn. Wszystkie te kluby łączą dwa elementy, pierwszy to systematyczny rozwój sportu dzieci i młodzieży oraz pełna piramida szkoleniowa, a drugi to stały postęp i dążenie do realizacji ambitnych celów. Wsparcie Grupy Enea zapewnia klubom stabilizację finansową oraz pozwala im skupić się na rozwoju. Kluby mają także dzięki temu możliwość tworzenia nowych drużyn młodzieżowych na różnych poziomach piramidy szkoleniowej, co idealnie wpisuje się w plan Enei na upowszechnianie aktywności fizycznej. Oprócz sponsoringu sportu profesjonalnego, Grupa Enea stawia na rozwój sportu powszechnego, a także sportu dzieci i młodzieży m.in. od kilku lat wspieramy Akademię piłkarską Lecha Poznań oraz Warty Poznań. W ubiegłym roku zostaliśmy sponsorem klubu Enea AZS Poznań rozszerzając nasze portfolio projektów sponsoringowych o kolejną dyscyplinę – piłkę ręczną, a także zawodów triathlonowych Enea Ironman 70.3 Poznań – podkreślił Marcin Wenzel, kierownik Biura Sponsoringu i Zarządzania Marką w Grupie Enea.
Jego zdaniem poznański sport mógłby skorzystać na powrocie koncepcji odrodzenia dawnych sekcji w Lechu.
– Poznań zasługuje na kluby występujące na najwyższym poziomie rozgrywkowym. Jednak, żeby było to możliwe potrzebne jest zaangażowanie wszystkich stron, czyli samego klubu, miasta i sponsorów. Kluczowe znaczenie dla rozwoju sportu drużynowego w Poznaniu ma także rozwiązanie problemu braku hali sportowej i stworzenie odpowiednich warunków do rozgrywania meczów. Lech Poznań jest oczywiście wizytówką miasta i cieszy się ogromnym zainteresowaniem kibiców, a piłka nożna cały czas jest najbardziej popularnym sportem w kraju. Lech to marka, która posiada potencjał do wykorzystania także w innych dyscyplinach. Może warto wrócić do dyskusji nad odtworzeniem sekcji koszykówki w Lechu, która w ubiegłym wieku wywalczyła 11 tytułów MP i powrotu do tych sukcesów – zauważył Marcin Wenzel.
Ciekawie wypowiedział się on również na temat znaczenia sponsoringu sportowego w życiu firmy zaangażowanej społecznie.
– Sport niesie ze sobą emocje, których nie ma w innych formach promocji i reklamy. Rok 2023 stawia przed Grupą Enea nowe cele i wyzwania, także w kontekście przyjętego modelu sponsoringu. Promujemy sport wśród najmłodszych, stawiając na kształcenie dzieci i młodzieży, dlatego też m.in. wspólnie z klubami wiele lat temu stworzyliśmy projekt Enea Akademia Sportu. Dzięki naszym wspólnym działaniom dzieci zdobywają wiedzę z zakresu sportowego abecadła, rywalizacji fair play, współdziałania w grupie oraz zdrowego trybu życia – zakończył Marcin Wenzel.
W sprawie rezerwacji zaproszeń na Enea Bal Sportowca (17 lutego) prosimy o kontakt pod nr tel. 502-499-909.
Maksym Chłań: Awans przyjdzie jeśli będziemy skoncentrowani
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?