Po Euro turysta z szalikiem ma wrócić do Wielkopolski

Tomasz Cylka, Paweł MikosZaktualizowano 
Poznańskie Koziołki będą magnesem dla tysięcy kibiców, a na deser regionalny przysmak - rogal świętomarciński
Poznańskie Koziołki będą magnesem dla tysięcy kibiców, a na deser regionalny przysmak - rogal świętomarciński S. Seidler
Mistrzostwa Europy w 2012 roku trzeba wykorzystać do turystycznej promocji miasta i regionu. Samorządy mają już pierwsze pomysły.

- Jedno jest pewne: nie będziemy w Poznaniu zasypywać turysty z szalikiem informacjami o Trzemesznie. Musimy jednak zrobić wszystko, żeby kibic, który przyjedzie na mecz, zechciał wrócić do Poznania i Wielkopolski - mówi Tomasz Wiktor, dyrektor Departamentu Kultury Fizycznej i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu.

Zadaniem priorytetowym jest teraz stworzenie profesjonalnego Systemu Informacji Turystycznej, który w 65 procentach zostanie sfinansowany z funduszy unijnych. Dzięki temu w regionie stanie 101 tablic informacyjnych i 46 infokiosków z podstawowymi informacjami turystycznymi. W projekt włączy się kilkanaście podmiotów z całego regionu. Przy autostradzie ustawione zostaną tablice kierunkowe do najważniejszych atrakcji turystycznych w regionie.

- W trakcie mistrzostw kibice nie będą mieli czasu na turystyczne atrakcje. Ale jeśli otrzymają podstawową informację i zostaną sprawnie obsłużeni , to na pewno o Wielkopolsce nie zapomną - podkreśla Tomasz Wiktor.

2,5 mln złotych kosztować ma System Informacji Turystycznej

Im bliżej Euro, tym Wielkopolska musi promować się nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Specjaliści od turystyki liczą przede wszystkim na gości z Niemiec. Wielkopolska jest drugim po Mazowszu regionem, najchętniej odwiedzanym przez naszych zachodnich sąsiadów. Wyprzedzamy nawet Małopolskę z Krakowem i Dolny Śląsk z Wrocławiem.
Każdy kibic dostanie do ręki dokładną mapkę z dojazdem do stadionu i z podstawowymi informacjami o regionie. Wydrukowane zostaną w językach reprezentacji, które grać będą w Poznaniu.

Łukasz Goździor, szef biura promocji Poznania zapowiada, że promocja związana z Euro 2012 będą rozłożone na lata. Pierwsze akcje promocyjne mają ruszyć za kilka miesięcy.

- Działania promocyjne będą skierowane zarówno do mieszkańców Poznania, jak i Polaków oraz zagranicznych gości. Chcemy pokazać bogatą ofertę miasta, nie tylko związaną z organizacją meczów Euro 2012. Liczymy na zwiększenie rozpoznawalności marki Poznań jeszcze przed mistrzostwami - mówi Łukasz Goździor.

Jeżeli chodzi o promocję w innych państwach, to Poznań stawia na reprezentacje, jakie będą rozgrywały swoje mecze w Poznaniu. Tak też czyniły miasta z Austrii i Szwajcarii. Niektórzy kibice będą chcieli zwiedzić samo miasto. Dlatego do pierwszego gwizdka trzeba jeszcze odnowić niektóre kamienice, uatrakcyjnić Ostrów Tumski i okolice Warty. Do działań promocyjnych można także włączyć odpowiednio odresturowane i zagospodarowane: Starą Gazownię, Starą Rzeźnię, czy forty.

Wizytówką Poznania może stać się także rogal świętomarciński, czyli nasz regionalny produkt z certyfikatami Unii Europejskiej. Święty Marcin ma imieniny w listopadzie, ale trudno sobie nie wyobrazić, żeby czerwcowej imprezy nie wykorzystać do jego promocji. Władze miasta powinny też zadbać o czystość miasta i... toalety publiczne. To dwa elementy, które dziś najbardziej denerwują turystów.

Turystyczne atrakcje regionu
Co musi zobaczyć kibic, który do nas przyjedzie?

Ostrów Tumski i Stary Rynek w Poznaniu
Szlak Piastowski z Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy i katedrą w Gnieźnie
Parowozownia w Wolsztynie
Gród Kaliski na Zawodziu
Sanktuarium Maryjne w Licheniu
Kolejka wąskotorowa w Gnieźnie, Środzie i Śmiglu
Skansen Soplicowo Filmowe w Cichowie
Wielkopolski Park Narodowy

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3