- Jedno jest pewne: nie będziemy w Poznaniu zasypywać turysty z szalikiem informacjami o Trzemesznie. Musimy jednak zrobić wszystko, żeby kibic, który przyjedzie na mecz, zechciał wrócić do Poznania i Wielkopolski - mówi Tomasz Wiktor, dyrektor Departamentu Kultury Fizycznej i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu.
Zadaniem priorytetowym jest teraz stworzenie profesjonalnego Systemu Informacji Turystycznej, który w 65 procentach zostanie sfinansowany z funduszy unijnych. Dzięki temu w regionie stanie 101 tablic informacyjnych i 46 infokiosków z podstawowymi informacjami turystycznymi. W projekt włączy się kilkanaście podmiotów z całego regionu. Przy autostradzie ustawione zostaną tablice kierunkowe do najważniejszych atrakcji turystycznych w regionie.
- W trakcie mistrzostw kibice nie będą mieli czasu na turystyczne atrakcje. Ale jeśli otrzymają podstawową informację i zostaną sprawnie obsłużeni , to na pewno o Wielkopolsce nie zapomną - podkreśla Tomasz Wiktor.
2,5 mln złotych kosztować ma System Informacji Turystycznej
Im bliżej Euro, tym Wielkopolska musi promować się nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Specjaliści od turystyki liczą przede wszystkim na gości z Niemiec. Wielkopolska jest drugim po Mazowszu regionem, najchętniej odwiedzanym przez naszych zachodnich sąsiadów. Wyprzedzamy nawet Małopolskę z Krakowem i Dolny Śląsk z Wrocławiem.
Każdy kibic dostanie do ręki dokładną mapkę z dojazdem do stadionu i z podstawowymi informacjami o regionie. Wydrukowane zostaną w językach reprezentacji, które grać będą w Poznaniu.
Łukasz Goździor, szef biura promocji Poznania zapowiada, że promocja związana z Euro 2012 będą rozłożone na lata. Pierwsze akcje promocyjne mają ruszyć za kilka miesięcy.
- Działania promocyjne będą skierowane zarówno do mieszkańców Poznania, jak i Polaków oraz zagranicznych gości. Chcemy pokazać bogatą ofertę miasta, nie tylko związaną z organizacją meczów Euro 2012. Liczymy na zwiększenie rozpoznawalności marki Poznań jeszcze przed mistrzostwami - mówi Łukasz Goździor.
Jeżeli chodzi o promocję w innych państwach, to Poznań stawia na reprezentacje, jakie będą rozgrywały swoje mecze w Poznaniu. Tak też czyniły miasta z Austrii i Szwajcarii. Niektórzy kibice będą chcieli zwiedzić samo miasto. Dlatego do pierwszego gwizdka trzeba jeszcze odnowić niektóre kamienice, uatrakcyjnić Ostrów Tumski i okolice Warty. Do działań promocyjnych można także włączyć odpowiednio odresturowane i zagospodarowane: Starą Gazownię, Starą Rzeźnię, czy forty.
Wizytówką Poznania może stać się także rogal świętomarciński, czyli nasz regionalny produkt z certyfikatami Unii Europejskiej. Święty Marcin ma imieniny w listopadzie, ale trudno sobie nie wyobrazić, żeby czerwcowej imprezy nie wykorzystać do jego promocji. Władze miasta powinny też zadbać o czystość miasta i... toalety publiczne. To dwa elementy, które dziś najbardziej denerwują turystów.
Turystyczne atrakcje regionu
Co musi zobaczyć kibic, który do nas przyjedzie?
Ostrów Tumski i Stary Rynek w Poznaniu
Szlak Piastowski z Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy i katedrą w Gnieźnie
Parowozownia w Wolsztynie
Gród Kaliski na Zawodziu
Sanktuarium Maryjne w Licheniu
Kolejka wąskotorowa w Gnieźnie, Środzie i Śmiglu
Skansen Soplicowo Filmowe w Cichowie
Wielkopolski Park Narodowy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?