Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Po Euro turysta z szalikiem ma wrócić do Wielkopolski

Tomasz Cylka, Paweł Mikos
Poznańskie Koziołki będą magnesem dla tysięcy kibiców, a na deser regionalny przysmak - rogal świętomarciński
Poznańskie Koziołki będą magnesem dla tysięcy kibiców, a na deser regionalny przysmak - rogal świętomarciński S. Seidler
Mistrzostwa Europy w 2012 roku trzeba wykorzystać do turystycznej promocji miasta i regionu. Samorządy mają już pierwsze pomysły.

- Jedno jest pewne: nie będziemy w Poznaniu zasypywać turysty z szalikiem informacjami o Trzemesznie. Musimy jednak zrobić wszystko, żeby kibic, który przyjedzie na mecz, zechciał wrócić do Poznania i Wielkopolski - mówi Tomasz Wiktor, dyrektor Departamentu Kultury Fizycznej i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu.

Zadaniem priorytetowym jest teraz stworzenie profesjonalnego Systemu Informacji Turystycznej, który w 65 procentach zostanie sfinansowany z funduszy unijnych. Dzięki temu w regionie stanie 101 tablic informacyjnych i 46 infokiosków z podstawowymi informacjami turystycznymi. W projekt włączy się kilkanaście podmiotów z całego regionu. Przy autostradzie ustawione zostaną tablice kierunkowe do najważniejszych atrakcji turystycznych w regionie.

- W trakcie mistrzostw kibice nie będą mieli czasu na turystyczne atrakcje. Ale jeśli otrzymają podstawową informację i zostaną sprawnie obsłużeni , to na pewno o Wielkopolsce nie zapomną - podkreśla Tomasz Wiktor.

2,5 mln złotych kosztować ma System Informacji Turystycznej

Im bliżej Euro, tym Wielkopolska musi promować się nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Specjaliści od turystyki liczą przede wszystkim na gości z Niemiec. Wielkopolska jest drugim po Mazowszu regionem, najchętniej odwiedzanym przez naszych zachodnich sąsiadów. Wyprzedzamy nawet Małopolskę z Krakowem i Dolny Śląsk z Wrocławiem.
Każdy kibic dostanie do ręki dokładną mapkę z dojazdem do stadionu i z podstawowymi informacjami o regionie. Wydrukowane zostaną w językach reprezentacji, które grać będą w Poznaniu.

Łukasz Goździor, szef biura promocji Poznania zapowiada, że promocja związana z Euro 2012 będą rozłożone na lata. Pierwsze akcje promocyjne mają ruszyć za kilka miesięcy.

- Działania promocyjne będą skierowane zarówno do mieszkańców Poznania, jak i Polaków oraz zagranicznych gości. Chcemy pokazać bogatą ofertę miasta, nie tylko związaną z organizacją meczów Euro 2012. Liczymy na zwiększenie rozpoznawalności marki Poznań jeszcze przed mistrzostwami - mówi Łukasz Goździor.

Jeżeli chodzi o promocję w innych państwach, to Poznań stawia na reprezentacje, jakie będą rozgrywały swoje mecze w Poznaniu. Tak też czyniły miasta z Austrii i Szwajcarii. Niektórzy kibice będą chcieli zwiedzić samo miasto. Dlatego do pierwszego gwizdka trzeba jeszcze odnowić niektóre kamienice, uatrakcyjnić Ostrów Tumski i okolice Warty. Do działań promocyjnych można także włączyć odpowiednio odresturowane i zagospodarowane: Starą Gazownię, Starą Rzeźnię, czy forty.

Wizytówką Poznania może stać się także rogal świętomarciński, czyli nasz regionalny produkt z certyfikatami Unii Europejskiej. Święty Marcin ma imieniny w listopadzie, ale trudno sobie nie wyobrazić, żeby czerwcowej imprezy nie wykorzystać do jego promocji. Władze miasta powinny też zadbać o czystość miasta i... toalety publiczne. To dwa elementy, które dziś najbardziej denerwują turystów.

Turystyczne atrakcje regionu
Co musi zobaczyć kibic, który do nas przyjedzie?

Ostrów Tumski i Stary Rynek w Poznaniu
Szlak Piastowski z Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy i katedrą w Gnieźnie
Parowozownia w Wolsztynie
Gród Kaliski na Zawodziu
Sanktuarium Maryjne w Licheniu
Kolejka wąskotorowa w Gnieźnie, Środzie i Śmiglu
Skansen Soplicowo Filmowe w Cichowie
Wielkopolski Park Narodowy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski