- Dobrze się prowadzi, ma sporą moc - mówił po pierwszym okrążeniu Marcin Rosiak z konińskiej policji. Prywatnie jeździ motocyklem Suzuki, podczas służby korzystał do tej pory z Yamahy XJ 900 S Diversion. - To ładny, dobry pojazd. Trzeba go wyczuć, dlatego te szkolenia - wyjaśnia.
Zobacz galeriępolicyjnych motocykli
Chwilę później Jacek Molik, były mistrz, obecnie instruktor Automobilklubu Wielkopolskiego dawał ostatnie wskazówki przed jazdą: - Pamiętajcie, motocykl najlepiej trzyma się podczas jazdy na wprost. Starajcie się więc jak najbardziej "wyprostować" każdy zakręt. Nie hamujcie w zakręcie, operujcie gazem - radził funkcjonariuszom. Po chwili na torze rozległ się ryk maszyn i mundurowi z mistrzem pojechali na tor.
Motocykle Honda CBF 1000A wyposażone są w stukonne, czterocylindrowe silniki o pojemności 1000 cm sześciennych. Osiągają maksymalną prędkość 230 kilometrów na godzinę. Rozpędzenie motocykla do setki zajmuje 3,7 sekundy. Wszystkie pojazdy są oznakowane - mają nowe, srebrno-niebieskie policyjne barwy. Jesienią ubiegłego roku prawie 370 takich motocykli dla jednostek w kraju kupiła Komenda Główna Policji. Do każdego dołączone zostało odpowiednie wyposażenie: dwa kombinezony (kurtki i spodnie), dwie pary butów i rękawic, dwa kaski z zestawem specjalistycznej łączności podkaskowej.
Motocykle, ze względu na wielkość i zwrotność, będą używane nie tylko do kontroli ruchu drogowego, ale wszędzie tam, gdzie panuje duży ruch, gdzie radiowóz nie ma szans szybko dojechać.
Zobacz podobne: Policja dostała nowe supersamochody
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?