- Budowę tunelu rozpoczyna się od zagłębienia ścian szczelinowych, które w rejonie ulicy Opolskiej zostały już wykonane. Kolejnym etapem budowy, do którego właśnie się przygotowujemy, będzie zamknięcie tunelu od góry - mówi Marian Gessner, inżynier ze spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie, odpowiedzialny za budowę tunelu w ul.Czechosłowackiej. Budowa tego obiektu przypominać będzie po trosze górnicze fedrowanie. Budowlańcy po wykonaniu ścian wybudują strop nad przyszłym tunelem, a następnie zaczną wybierać spod niego ziemię. Jak zapewnia inżynier kontraktu pogoda sprzyja wykonawcy i prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Przejeżdżający Opolską powinni spodziewać się wkrótce kolejnych zmian w organizacji ruchu. Na czas wykonywania ścian i płyty stropowej na skrzyżowaniu Opolskiej i Czechosłowackiej będzie zmieniony przebieg Opolskiej.
Wprowadzony zostanie też ruch wahadłowy. Po zakończeniu budowy zyskają ci, którzy jadąc z Górczyna na Dębiec będą bezkolizyjnie przejeżdżać pod linii kolejową Poznań – Wrocław. Natomiast osoby, które dotąd jeździły z Górczyna na Świerczewo, nie dojadą już Czechosłowacką do Opolskiej. Będą musiały jechać Górecką. Zmieni się też układ skrzyżowania Czechosłowacka – Łozowa. Jak zapewnia inżynier kontraktu przebieg Łozowej zostanie zmieniony. - Skrzyżowanie zostanie „wyprostowane” - wyjaśnia Marian Gessner. Zyskają kolejarze i pasażerowie pociągów, które nie będą zwalniać do takich prędkości jak obecnie. N a linii Poznań - Czempiń zaczęła się też budowa tunelu pod linią kolejową w Mosinie i wiaduktu w Łęczycy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?