Poznań: Będą zmiany na Garbarach. Miasto zapowiada wydłużenie buspasa na ulicy Garbary. Powstanie także trzeci pas na Jana Pawła II

Igor Chudziński
Planowane wydłużenie buspasa na ul. Garbary ma poprawić płynność podróży transportem publicznym.
Planowane wydłużenie buspasa na ul. Garbary ma poprawić płynność podróży transportem publicznym. Robert Woźniak
Do wakacji zostanie wydłużony buspas na ulicy Garbary, a na ulicy Jana Pawła II powstanie trzeci pas. Tak miasto chce walczyć z ogromnymi opóźnieniami autobusów komunikacji miejskiej. Dodatkowo ul. Garbary zyska nową nawierzchnię i zieleń. Planowane są również nowe buspasy w innych częścach miasta.

- Ulica Garbary obok Roosevelta jest jedną z kluczowych osi komunikacyjnych na linii północ - południe przez centrum miasta - mówi Jan Gosiewski, dyrektor ZTM Poznań.

Po ul. Garbary poruszają się cztery linie autobusowe (174,176,190 i 603). W dni powszednie wykonują one 233 kursy i przewożą około 15 tys. pasażerów. Trasę na odcinku Małe Garbary - AWF linie te powinny pokonywać w 5 minut.

Tak jednak nie jest. Opóźnienia sięgają od 2 do 5 minut, zdarzają się ekstremalne sytuacje, gdy autobus stoi na Garbarach nawet 10 minut.

Zobacz też: Zmiany w organizacji ruchu na moście Lecha

Planowane wydłużenie buspasa na Garbarach ma poprawić płynność podróży transportem publicznym. Obecnie na ul. Garbary można korzystać z buspasa zaczynającego się za ul. Długą i dochodzącego do skrzyżowania z ul. Krakowską. Kolejny odcinek buspasa wraz ze śluzami będzie się rozpoczynać w rejonie przystanku Małe Garbary za skrzyżowaniem ulic Małe Garbary - Estkowskiego.

Wraz z dotychczasowym odcinkiem łączna długość buspasa wyniesie niemal 1100 metrów.

Przed wprowadzeniem nowej organizacji ruchu drogowcy zapowiadają również naprawę stanu nawierzchni ul. Garbary na odcinku gdzie pojawi się buspas.

Od ul. Wielkiej do placu Bernardyńskiego pojawi się zieleń w donicach oraz ławki. Ma to przypominać rozwiązania znane już z ul. Ratajczaka i aktualnie realizowane na ul. Paderewskiego.

Zobacz też: Nie będzie bezpłatnej komunikacji miejskiej dla uczniów

To nie koniec zmian. Na ul. Grobla wyznaczone będą równoległe miejsca postojowe po obu stronach ulicy. Na skrzyżowaniu ul. Wodnej i placu Kolegiackiego nastąpi zwężenie geometrii skrzyżowania. Wyznaczone zostaną miejsca dla niepełnosprawnych oraz koperty dla dostaw towaru.

Dla samochodów przeznaczony będzie pas jezdni o szerokości 3 metrów. Nastąpi ograniczenie prędkości do 30 km/h na całej długości, a przed skrzyżowaniami z ulicami: Wielką, Wszystkich Świętych i Marii Magdaleny powstaną tzw. poduszki berlińskie. Na skrzyżowaniu z ulicą Wodną i Wszystkich Świętych wyłączone będą sygnalizacje świetlne.

Jeśli warunki pogodowe będą sprzyjać pierwsze prace rozpoczną się w lutym lub w marcu. Buspas ma zostać uruchomiony przed wakacjami.

Buspas na Garbarach: kto może korzystać z buspasu?

Do ruchu po buspasie oprócz autobusów komunikacji miejskiej dopuszczone będą: taksówki, pojazdy służb miejskich i elektryczne, rowery, motocykle i motorowery.

Zmiany na Garbarach: trzeci pas na ulicy Jana Pawła II

Na równoległej do ul. Garbary ul. Jana Pawła II ma powstać dodatkowy, trzeci pas od ronda Śródka w kierunku ul. Baraniaka. Zostanie on wytyczony od dworca autobusowego do wysokości budynku Centrum Superkomputerowo - Sieciowego.

Rozwiązanie to ma stworzyć kierowcom alternatywę dla przejazdu przez ul. Garbary.

Rozpoczęcie prac na ul. Jana Pawła II planowane jest na początek marca. Do Wielkanocy obędzie się bez utrudnień. Wszystkie roboty mają zakończyć się w kwietniu.

Drogowcy zapowiadają również nowe rozwiązania dla pasażerów komunikacji miejskiej w tych dzielnicach Poznania, w których ze względu na roboty budowlane występują poważne utrudnienia w ruchu. Mowa tu przede wszystkim o utrudnieniach związanych z budową trasy tramwajowej na Naramowice, a także przebudową ronda Rataje. Szczegóły na temat planowanych zmian wkrótce.

Jesienią Miasto ma przedstawić także szczegółowe informację o kolejnych buspasach.

Zobacz też:

MPK Poznań: Mandat za jazdę bez biletu - co zrobić, żeby zos...

Ciebie też to doprowadza DO SZAŁU? TOP 10 najbardziej WKURZA...

15 nietypowych zdarzeń, które spotkały pasażerów MPK Poznań

Sprawdź też:

FLESZ: Wybory Prezydenckie 2020 już w maju - to musisz wiedzieć.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 8

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
Poznań Miasto Głupców

Śmierć Miasta Poznania przebiega w galopującym tempie

S
Shimano

No nic. Pora odkurzyć wszystkie Wigry, Jubilaty, Gazele, Waganty i Pelikany. Kupić cyklistówki i jazda w teren! Szybciej i taniej.

A
A co tam

Lepiej już tędy nie jeździć. Ciągły korek obok obecnego buspasa wydłuży się jeszcze bardziej. Oj poznaniacy nie wybacza tego, że są zmuszani do komunikacji miejskiej . Pamiętać będą jeszcze nasze wnuki.

m
marych

kiedy wreszcie poznaniacy wybudzą się z tego letargu, w którym tkwią od lat i odwołają z urzędu tęczowego ? Zastanawiam się co jeszcze ten szkodnik musi zrobić, żeby ludzie otrzeźwieli, ostatnio zafundował nam gigantyczną podwyżkę opłat za parkowanie i jako bonus 20% podwyżkę cen biletów mpk, podczas gdy np. Kraków obniżył ceny sieciówek. Jakby tego było mało to ptaszki ćwierkają, że ZTM planuje zmniejszenie ilości linii autobusowych i zmniejszenie ich częstotliwości, tak że będzie trzeba więcej razy się przesiadać, jakie jeszcze atrakcje ma dla nasz ten szkodnik?

z
z

Miało być buspas na

z
z

Buspas na poduszki berlińskie na -

G
Gość

I jeszcze tramwaj Garbarami puścić. Kiedyś tam jeździł i było dobrze, to i teraz może :)

G
Gość

"Ulica Garbary obok Roosevelta jest jedną z kluczowych osi komunikacyjnych na linii północ" ze "śluzą" pomiędzy kościołami na Placu Bernardyńskim szerokiej w sam raz na dwa buspasy. Pozostałą część jezdni Garbar można zalesić, żeby kierowcom aut w korkach zbytnio słoneczko nie doskwierało.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3