- Ulica Garbary obok Roosevelta jest jedną z kluczowych osi komunikacyjnych na linii północ - południe przez centrum miasta - mówi Jan Gosiewski, dyrektor ZTM Poznań.
Po ul. Garbary poruszają się cztery linie autobusowe (174,176,190 i 603). W dni powszednie wykonują one 233 kursy i przewożą około 15 tys. pasażerów. Trasę na odcinku Małe Garbary - AWF linie te powinny pokonywać w 5 minut.
Tak jednak nie jest. Opóźnienia sięgają od 2 do 5 minut, zdarzają się ekstremalne sytuacje, gdy autobus stoi na Garbarach nawet 10 minut.
Zobacz też: Zmiany w organizacji ruchu na moście Lecha
Planowane wydłużenie buspasa na Garbarach ma poprawić płynność podróży transportem publicznym. Obecnie na ul. Garbary można korzystać z buspasa zaczynającego się za ul. Długą i dochodzącego do skrzyżowania z ul. Krakowską. Kolejny odcinek buspasa wraz ze śluzami będzie się rozpoczynać w rejonie przystanku Małe Garbary za skrzyżowaniem ulic Małe Garbary - Estkowskiego.
Wraz z dotychczasowym odcinkiem łączna długość buspasa wyniesie niemal 1100 metrów.
Przed wprowadzeniem nowej organizacji ruchu drogowcy zapowiadają również naprawę stanu nawierzchni ul. Garbary na odcinku gdzie pojawi się buspas.
Od ul. Wielkiej do placu Bernardyńskiego pojawi się zieleń w donicach oraz ławki. Ma to przypominać rozwiązania znane już z ul. Ratajczaka i aktualnie realizowane na ul. Paderewskiego.
Zobacz też: Nie będzie bezpłatnej komunikacji miejskiej dla uczniów
To nie koniec zmian. Na ul. Grobla wyznaczone będą równoległe miejsca postojowe po obu stronach ulicy. Na skrzyżowaniu ul. Wodnej i placu Kolegiackiego nastąpi zwężenie geometrii skrzyżowania. Wyznaczone zostaną miejsca dla niepełnosprawnych oraz koperty dla dostaw towaru.
Dla samochodów przeznaczony będzie pas jezdni o szerokości 3 metrów. Nastąpi ograniczenie prędkości do 30 km/h na całej długości, a przed skrzyżowaniami z ulicami: Wielką, Wszystkich Świętych i Marii Magdaleny powstaną tzw. poduszki berlińskie. Na skrzyżowaniu z ulicą Wodną i Wszystkich Świętych wyłączone będą sygnalizacje świetlne.
Jeśli warunki pogodowe będą sprzyjać pierwsze prace rozpoczną się w lutym lub w marcu. Buspas ma zostać uruchomiony przed wakacjami.
Buspas na Garbarach: kto może korzystać z buspasu?
Do ruchu po buspasie oprócz autobusów komunikacji miejskiej dopuszczone będą: taksówki, pojazdy służb miejskich i elektryczne, rowery, motocykle i motorowery.
Zmiany na Garbarach: trzeci pas na ulicy Jana Pawła II
Na równoległej do ul. Garbary ul. Jana Pawła II ma powstać dodatkowy, trzeci pas od ronda Śródka w kierunku ul. Baraniaka. Zostanie on wytyczony od dworca autobusowego do wysokości budynku Centrum Superkomputerowo - Sieciowego.
Rozwiązanie to ma stworzyć kierowcom alternatywę dla przejazdu przez ul. Garbary.
Rozpoczęcie prac na ul. Jana Pawła II planowane jest na początek marca. Do Wielkanocy obędzie się bez utrudnień. Wszystkie roboty mają zakończyć się w kwietniu.
Drogowcy zapowiadają również nowe rozwiązania dla pasażerów komunikacji miejskiej w tych dzielnicach Poznania, w których ze względu na roboty budowlane występują poważne utrudnienia w ruchu. Mowa tu przede wszystkim o utrudnieniach związanych z budową trasy tramwajowej na Naramowice, a także przebudową ronda Rataje. Szczegóły na temat planowanych zmian wkrótce.
Jesienią Miasto ma przedstawić także szczegółowe informację o kolejnych buspasach.
Zobacz też:
Sprawdź też:
- Oszuści i naciągacze poszukiwani przez wielkopolską policję. Rozpoznajesz ich?
- Sto najpopularniejszych nazwisk w Polsce [LISTA]
- Te restauracje z Wielkopolski przeszły "Kuchenne rewolucje"
- 20 najlepszych dentystów w Poznaniu - zobacz ranking
- Oni mają Lecha w sercu. Ci piłkarze pochodzą z Poznania!
- Nauczyciel płakał, jak poprawiał [ZDJĘCIA Z KLASÓWEK]
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?