Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Budowa trasy na Franowo

Katarzyna Fertsch
Powstaje tunel, którym pojadą tramwaje na Franowo
Powstaje tunel, którym pojadą tramwaje na Franowo
Stawiają już ściany i kładą strop tunelu dla tramwajów. Kończą rozbiórkę wiaduktu Chartowo. Na samym Franowie powstaje kanalizacja deszczowa. Krótko mówiąc: robota idzie pełną parą. A to dopiero początek, bo już wkrótce rozpocznie się budowa pętli tramwajowej i nowej zajezdni.

Stary wiadukt Chartowo nie został jeszcze do końca rozebrany, a już rozpoczęto prace przy budowie nowego. To tu będzie się rozpoczynał ponad kilometrowy tunel, którym tramwaje pojadą na Franowo.

- Tunel już powstaje. Stawiamy ściany, wybieramy ziemię na kolejnych odcinkach, gdzieniegdzie pojawia się już strop - opowiada Stanisław Leśniak, reprezentujący inżyniera kontraktu.

CZYTAJ TEŻ:
POZNAŃ: POWSTAJE TUNEL NA FRANOWO

Jednocześnie trwają prace na drugim końcu nowej trasy, czyli w miejscu, gdzie powstaną pętla i zajezdnia. Budowa torowiska ruszy zaraz po zakończeniu montażu kanalizacji.

- Około 26 lipca wykonawca powinien wejść na plac budowy zajezdni. A na przełomie lipca i sierpnia zacznie powstawać podbudowa torowiska - dodaje Leśniak.

Wieści z placu budowy są bardzo optymistyczne. To jedna z niewielu inwestycji, jakie udało się uratować przed mistrzostwami Euro 2012. I prace przebiegają zgodnie z harmonogramem.

- A na niektórych odcinkach wręcz go wyprzedzają - twierdzi Sławomir Kożuch ze spółki Infrastruktura Euro Poznań 2012, która odpowiada za inwestycję.

Budowa nowej trasy to jednak także utrudnienia dla kierowców i mieszkańców. Od wtorku inaczej jeździmy ulicą Szwedzką (na niektórych odcinkach została ona zwężona do jednego pasa ruch). Nieprzejezdny jest również rozbierany wiadukt Chartowo. Wraz z postępem prac wyłączane z ruchu będą kolejne ulice w tej części miasta.

Budowa nowego wiaduktu oraz tunelu dla tramwajów powinna zakończyć się późną jesienią (około listopada). Pozostałe prace, choćby układanie torowiska oraz montaż trakcji wewnątrz tunelu, będzie można prowadzić nawet zimą.

Budowa nowej trasy pochłonie 270 mln zł. Ponad 100 mln zł dołoży nam Unia Europejska.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski