Buspasem autobusy mogłyby omijać samochody, które czekają na Niepodległości do skrętu w Solną. Projekt zakłada również wyznaczenie dróg dla rowerzystów: w pasie zieleni między obiema jezdniami alei Niepodległości.
- Projekt jest gotowy, ale nie ma na razie pieniędzy na jego realizację - wyjaśnia Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich.
Zarząd Transportu Miejskiego rozważał też możliwość wprowadzenia pasów dla autobusów na Arciszewskiego czy Garbarach. Ten ostatni pomysł wzbudza jednak sporo kontrowersji. Bo zabranie kierowcom jednego pasa może doprowadzić do całkowitego paraliżu komunikacyjnego w tym rejonie. Poza tym autobusy i tak musiałyby korzystać z normalnych pasów omijając samochody dostawcze.
Największe szanse na wyznaczenie buspasa jest na Alejach Solidarności. Urzędnicy chcieliby, by powstał od ronda przynajmniej do ulicy Mieszka I.- Buspas powinien być jak najdłuższy - uważa Rafał Kupś, zastępca dyrektora ZTM.
Obecnie urzędnicy analizują projekt i sprawdzają możliwości. Ale nie tylko w pasach dla autobusów jest nadzieja dla komunikacji miejskiej. Innym pomysłem są torowiska, dostosowane również do jazdy autobusem. Takie istnieje już na rondzie Jana-Nowaka Jeziorańskiego. Inne mogłyby powstać na Jana Pawła II, Zamenhofa czy Roosevelta.
Dzisiaj w Poznaniu buspasów jest łącznie niemal 4 kilometry. Autobusy jeżdżą nimi m.in. na ulicach Hlonda, Słowiańską, Kurpińskiego, Opolskiej, Szpitalnej, Dąbrowskiego czy na ulicach położonych w okolicach PST.
NAJNOWSZE INFORMACJE Z POZNANIA I WIELKOPOLSKI: GLOSWIELKOPOLSKI.PL
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?