Poznań: Buspasy na Garbarach to paraliż komunikacyjny?

Marta Danielewicz
Marta Danielewicz
Poznań: Buspasy na Garbarach to paraliż komunikacyjny? Grzegorz Dembiński
Kierowcy oponują przeciwko budowie buspasów na całej długości ulic Garbary i Mostowej. – Chcemy całkowicie zakorkować centrum? Tam jest też szpital – mówią.

Ulica Garbary, piątek rano. Od skrzyżowania z ulicą Estkowskiego tworzą się korki. Na szczęście jest lepiej, niż w innych częściach miasta o tej porze, które standardowo nie potrafią poradzić sobie z liczbą samochodów. Jednak zdaniem kierowców ulice Garbary, jak i Mostowa mogą dołączyć już niedługo do grona tych nieprzejezdnych. Zarząd Dróg Miejskich chce wytyczyć tam buspasy. Po zmianach które mają nastąpić jeszcze w lipcu jeden pas ma być zabrany kierowcom i przeznaczony głównie dla autobusów komunikacji miejskiej i taksówek. Dodatkowo drogowcy przygotowują projekt strefy uspokojonego ruchu w centrum Poznania. Strefa Tempo 30 objąć ma teren ograniczony ulicami: Św. Marcin – Podgórna – Garbary – Królowej Jadwigi – Al. Niepodległości.

– Niech zrobią jeszcze buspas na Naramowickiej i całkowicie zlikwidują ruch aut osobowych w mieście – burzy się pan Tomasz, kierowca.

Wytyczenie buspasów i kolejnej Strefy Tempo 30, zdaniem ZDM, ma być ułatwieniem dla transportu publicznego, który kursuje także tymi drogami. Nie będzie się też wiązało z przebudową ulic.

ZOBACZ TEŻ:

Zniszczone auta na Garbarach [ZDJĘCIA]

– Dla przykładu przejechanie przez autobus odcinka między przystankami AWF - Garbary, zgodnie z obecnym rozkładem jazdy, powinno zająć pojazdom linii nr 74 - 12 minut. W rzeczywistości, pokonanie tej trasy w godzinach szczytu komunikacyjnego połączonego ze wzmożonym natężeniem ruchu wynosi nieraz nawet 20 minut – mówi Agata Kaniewska, rzecznik ZDM.

Buspasy mają to usprawnić. Będzie więc wykonany nowy projekt organizacji ruchu – nowe oznakowanie pionowe i poziome pojawi się na obu ulicach. Dodatkowo ZDM planuje przeprojektować sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulic Królowej Jadwigi i Droga Dębińska, a przejście dla pieszych przez ul. Królowej Jadwigi zostanie przesunięte. Na realizację tego projektu ma być przeznaczony 1 mln złotych.
Zdaniem kierowców budowa buspasów spowoduje całkowity paraliż komunikacyjny dla przeciętnych mieszkańców. – Czy zapomniano już o zwykłym Kowalskim, który z różnych miast Polski przyjeżdża do Wielkopolskiego Centrum Onkologicznego na Garbarach i nie będzie miał gdzie zostawić samochodu? Po tych ulicach będziemy się zresztą poruszać się w żółwim tempie, bo przecież nie ma tam alternatywnych dróg dojazdu – mówi nasz czytelnik.

– Zgodnie z założeniem po buspasie na Garbarach będą mogli poruszać się także służby komunalne, rowerzyści, motocykliści i samochody, przewożące mi. 3 osoby – tłumaczy Agata Kaniewska.

Zmiany te mają zachęcić mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej. Służby medyczne Centrum Onkologii wskazały konieczność dodatkowych miejsc. ZDM temat analizuje.

Wideo

Komentarze 33

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
aaanrdzej

Przyznam, że masz wyjątkowo bujną wyobraźnię ale przestań w końcu pić

t
tolas

Moje skromne zdanie jest takie . Wjazd do Centrum wyłącznie dla mieszkańców Centrum z wyłączeniem służb podtrzymania miejskiego życia (dostawcy, służby techniczne itp. )Reszta na komunikację miejską , pieszo ewentualnie dla zdrowotności białej du..y wstrętny rower

G
Gość

Kierowcy wytresowani na absurdach drogowych serwowanych przez ZDM
sami pewnie z ochotą będą zakładać te gustowne wdzianka z zaszytymi rękawami.
Pytanie dotyczyło wątpliwości kto za kaftaniki zapłaci ZDM czy NFZ?
p.s. Lubię być doceniany, lubię zachwyty "jesteś taki ..."

G
Gość

powinieneś napisać " leki uspokajające "

u
u

kanapki i napoje ;)

M
Mirek

Ostrzegam wypowiadających się na forum, nie siejcie zamętu, każde rozwiązanie wprowadzane obecnie jest przemyślane i dobrze dopracowane. Żadne wcześniejsze zmiany (np. Grunwaldzka) nie spowodowały katastrofy mimo że tak wszyscy uważali !

b
baron cygański

obyś miał rację!

b
baron cygański

i będzie okazja żeby pozbyć się tęczowego szKODnika i "wywieźć go na taczce" z magistratu.

G
Gość

co za durnie - ZMNIEJSZAĆ przepustowość skrzyzowania o 50%, czyli wydłużać KOREK CZTEROKROTNIE co zakorkuje OSIEM następnych ulic/ skrzyżowań , które zakorkują KOLEJNE DZIESIĘĆ ulic i skrzyżowań I TAK DALEJ ! i

k
k***a poyebani ...

Przez ten odcinek busy jadą prawie puste bo najwięcej ludzi przesiada sie przy Królowej jadwigi i przy Małe Garbary wiec wychodzi na korzyść samochodów,
a JEDEN autobus ma PĘTLE (wiec jest pusty) w trójkącie Kazimierza Wielkiego - GARBARY! równie dobrze by mógł zawracać przez stacje Lotos

p
paralizu ciag dalszy

WUDARSKI, BOLIMOWSKA CZY NAWALANIEC, jaśkowiak Mieszkają i PRACUJĄ z dala od Garbar wiec ludzi którzy tam muszą jedzić mają głeboko w du...
a że autobus jedzie tam pusty to inna sprawa,

m
mieszkaniec

Przecież to jasne, że w komunikacją jeżdżą właśnie mieszkańcy miasta.

q
q

3. rama nigdy nie powstanie!! Grobelny i Kruszyński z ekipą szacowali jej koszt na 9 miliardów złotych (3 razy roczny budżet Poznania), a każda ich inwestycja była o kilkadziesiąt do kilkuset procent niedoszacowana.
Zresztą 3. rama tylko zachęciłaby więcej PZ-ów do wjazdu do miasta, korki byłyby jeszcze większe.

"burzy się pan Tomasz - kierowca" -> "burzenie się" i brak ruchu jest najczęstszą przyczyną chorób wieńcowych i udarów, a one z kolei najczęstszą przyczyną zgonów..

t
trolololo śmierdzi potem

te, srololo, myślisz że sobie kupiłeś rower z koszykiem i jesteś kozak?

Dodaj ogłoszenie