Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Chcą budować marketing na ewangelii

Karolina Koziolek
Dr Ewa Krawiecka i dr Jarosław Liberek
Dr Ewa Krawiecka i dr Jarosław Liberek Grzegorz Dembiński
Czy marketing można połączyć z religią, konkretnie z religią chrześcijańską i treściami zawartymi w ewangelii? Marketing teologiczny? To pomysł kilku poznaniaków związanych z Uniwersytetem im. A. Mickiewicza oraz Wielkopolskim Instytutem Jakości, dr Ewy Krawieckiej, dr. Jarosława Liberka oraz Michała Cichockiego.

- Firmy powinny zwrócić się w kierunku duchowości, to ogólnoświatowy trend w marketingu - mówi dr Ewa Krawiecka, na co dzień wykłada w Instytucie Filologii Polskiej, poza tym doradza firmom w zakresie komunikacji i PR. - My chcemy pójść krok dalej i zaproponować duchowość płynącą z personalizmu chrześcijańskiego - mówi.

- Chcemy, aby marketing był budowany na ewangelii - dodaje Michał Cichocki, Dyrektor Działu Obsługi Rynku WIJ.

Poznańscy specjaliści postanowili opracować metodę, która pozwoli tę ideę zastosować w wielkopolskich firmach. - Wzorcowym liderem był Jezus i do tego ideału powinien dążyć każdy menedżer w firmie - mówi dr Ewa Krawiecka. - Możemy się śmiać, że to takie amerykańskie myślenie, ale on w sposób doskonały potrafił zarządzać ludźmi. Nie tylko wydawał polecenia, ale także potrafił idealnie słuchać. Każdego traktował indywidualnie i z szacunkiem, tego powinni uczyć się dzisiejsi liderzy w firmach.

Przygotowany przez nich program ulepszenia komunikacji i szkoleń jest oparty na sześciu etapach. Wykorzystywana jest w nim zarówno mądrość biblijna i przesłania niektórych encyklik papieskich, jak również metoda hermeneutyki Hansa-Georga Gadamera i Paula Riceura, wybitnych myślicieli XX wieku.

- W świecie biznesu poruszamy się już od wielu lat i nie mamy złudzeń co do niego. Wiadomo, że najważniejszy jest zysk. Nasz pomysł również będzie służył temu, by firma zwiększała swoje dochody, ale poprzez podniesienie jakości komunikacji i lepsze zarządzanie ludźmi jako odpowiedzialną wspólnotą. Żeby komunikacja była lepsza, przede wszystkim musi być etyczna - dodaje dr Jarosław Liberek, wykładowca UAM oraz biegły sądowy w zakresie reklamy i PR.

Dr Ewa Krawiecka i dr Jarosław Liberek swój pomysł zaczęli opracowywać już kilka miesięcy temu. W poniedziałek zgłosili go do urzędu patentowego.

- Nasz pomysł ma znaczny procent innowacyjności, w związku z tym wymaga zastrzeżenia. Jest to też powód, dla którego nie możemy na razie zdradzać szczegółów - mówi dr Ewa Krawiecka.

Projekt zakładający stosowanie w marketingu metod teologicznych jego twórcy kierują głównie do małych i średnich przedsiębiorstw. - Jest on na tyle uniwersalny, że niezależnie od tego, czy ktoś wierzy, czy nie, będzie mógł z niego korzystać - zapewniają twórcy.

W przyszłości chcieliby, aby marketing teologiczny stał się autonomicznym nurtem badań.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski