Poznań chce zdobyć kolejne pieniądze unijne na budowę trasy tramwajowej na Naramowice

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
W ramach trzeciego etapu budowy trasy tramwajowej na Naramowice ma powstać także pętla autobusowa, parkingi – Bike&Ride i Park&Ride, stacja roweru miejskiego, bezkolizyjny przejazd przez linię kolejową nr 395 (obwodnica towarowa), dojazd do węzła przesiadkowego z północy. Koszt przygotowania dokumentacji to ok. 6,5 mln zł, miasto ma szansę uzyskać dofinansowanie do 2,5 mln zł.
W ramach trzeciego etapu budowy trasy tramwajowej na Naramowice ma powstać także pętla autobusowa, parkingi – Bike&Ride i Park&Ride, stacja roweru miejskiego, bezkolizyjny przejazd przez linię kolejową nr 395 (obwodnica towarowa), dojazd do węzła przesiadkowego z północy. Koszt przygotowania dokumentacji to ok. 6,5 mln zł, miasto ma szansę uzyskać dofinansowanie do 2,5 mln zł. wizualizacja/PIM Poznań
Poznańscy radni rozpatrzą na wtorkowej sesji propozycję prezydenta dotyczącą zaciągnięcia zobowiązań finansowych na projekty transportowe, które mają szansę uzyskać dotację unijną z programu Reflow Call 2019.

Pierwszy z nich obejmuje przygotowanie dokumentacji dla trzeciego etapu budowy trasy tramwajowej na Naramowice. Obecnie realizowany jest pierwszy etap – od pętli Wilczak do ul. Błażeja. W drugim planowana jest trasa od pętli Wilczak do ul. Małe Garbary, a w trzecim – od ul. Błażeja do zintegrowanego węzła przesiadkowego „Umultowo”.

Sprawdź też:

Czytaj też: Budowa trasy tramwajowej na Naramowice. W przyszłym tygodniu archeolodzy wezmą pod lupę kolejny teren w rejonie Lechickiej i Naramowickiej

W ramach trzeciego etapu budowy trasy tramwajowej na Naramowice ma powstać także pętla autobusowa, parkingi – Bike&Ride i Park&Ride, stacja roweru miejskiego, bezkolizyjny przejazd przez linię kolejową nr 395 (obwodnica towarowa), dojazd do węzła przesiadkowego z północy. Koszt przygotowania dokumentacji to ok. 6,5 mln zł, miasto ma szansę uzyskać dofinansowanie do 2,5 mln zł.

Sprawdź też: Poznań. Tramwaj na Naramowice: Mieszkańcy nie godzą się na drogę serwisową

Drugi projekt jest powiązany z planami spółki PKP PLK, która chce stworzyć na obwodnicy towarowej Poznań siedem przystanków kolejowych: Franowo, Kobylepole, Zieleniec, Koziegłowy, Naramowice, Uniwersytet, Piątkowo. W rejonie tych przystanków miasto przymierza się do budowy infrastruktury, która ułatwi do nich dojazd – parkingów dla rowerów i aut, przystanków autobusowych, chodników, ścieżek rowerowych. Koszty dokumentacji technicznej i projektowej szacuje się na ok. 9 mln zł, dotacja może wynieść ponad 3,6 mln zł.

Zobacz również: Kolej miejska może zachęcić do pozostawienia auta w garażu

Zobacz też:

MPK Poznań: Remonty torowisk w Poznaniu 2020 - sprawdź, gdzi...

Sprawdź też:

Tak będzie wyglądała komunikacja miejska przyszłości? Firma Bosch zaprezentowała koncepcyjny autobus wahadłowy. Zobacz:

źródło: RUPTLY

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

d
dziadek z boranta
25 lutego, 10:37, zbl:

Trochę nie bardzo rozumiem idei wydłużania tramwaju na Umultowo, gdzie dominują domy jednorodzinne. Czyli tramwaj na wschodnie Naramowice, gdzie powstaje dziesiątki nowych bloków został odłożony i skazuje się ludzi na ponad kilometrowe spacery, a powstanie na terenach zabudowy ekstensywnej..

masz rację nikt przy zdrowym zmyślę nie będzie dymał ponad km z buta do tramwaju, po prostu wiara będzie jeździć samochodami i w pompie będzie miała ten tramwaj, dlatego lepszy od tramwaju byłby BRT ponieważ autobusy mogłyby wjeżdżać bezpośrednio w osiedle.

z
zbl

Trochę nie bardzo rozumiem idei wydłużania tramwaju na Umultowo, gdzie dominują domy jednorodzinne. Czyli tramwaj na wschodnie Naramowice, gdzie powstaje dziesiątki nowych bloków został odłożony i skazuje się ludzi na ponad kilometrowe spacery, a powstanie na terenach zabudowy ekstensywnej..

D
DS

Na razie pola budowy opustoszały... W połowie prac.. Trochę to dziwne

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3