Pierwszy z nich obejmuje przygotowanie dokumentacji dla trzeciego etapu budowy trasy tramwajowej na Naramowice. Obecnie realizowany jest pierwszy etap – od pętli Wilczak do ul. Błażeja. W drugim planowana jest trasa od pętli Wilczak do ul. Małe Garbary, a w trzecim – od ul. Błażeja do zintegrowanego węzła przesiadkowego „Umultowo”.
Sprawdź też:
W ramach trzeciego etapu budowy trasy tramwajowej na Naramowice ma powstać także pętla autobusowa, parkingi – Bike&Ride i Park&Ride, stacja roweru miejskiego, bezkolizyjny przejazd przez linię kolejową nr 395 (obwodnica towarowa), dojazd do węzła przesiadkowego z północy. Koszt przygotowania dokumentacji to ok. 6,5 mln zł, miasto ma szansę uzyskać dofinansowanie do 2,5 mln zł.
Sprawdź też: Poznań. Tramwaj na Naramowice: Mieszkańcy nie godzą się na drogę serwisową
Drugi projekt jest powiązany z planami spółki PKP PLK, która chce stworzyć na obwodnicy towarowej Poznań siedem przystanków kolejowych: Franowo, Kobylepole, Zieleniec, Koziegłowy, Naramowice, Uniwersytet, Piątkowo. W rejonie tych przystanków miasto przymierza się do budowy infrastruktury, która ułatwi do nich dojazd – parkingów dla rowerów i aut, przystanków autobusowych, chodników, ścieżek rowerowych. Koszty dokumentacji technicznej i projektowej szacuje się na ok. 9 mln zł, dotacja może wynieść ponad 3,6 mln zł.
Zobacz również: Kolej miejska może zachęcić do pozostawienia auta w garażu
Zobacz też:
Sprawdź też:
Tak będzie wyglądała komunikacja miejska przyszłości? Firma Bosch zaprezentowała koncepcyjny autobus wahadłowy. Zobacz:
źródło: RUPTLY
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?