Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań chce zdobyć kolejne pieniądze unijne na budowę trasy tramwajowej na Naramowice

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
W ramach trzeciego etapu budowy trasy tramwajowej na Naramowice ma powstać także pętla autobusowa, parkingi – Bike&Ride i Park&Ride, stacja roweru miejskiego, bezkolizyjny przejazd przez linię kolejową nr 395 (obwodnica towarowa), dojazd do węzła przesiadkowego z północy. Koszt przygotowania dokumentacji to ok. 6,5 mln zł, miasto ma szansę uzyskać dofinansowanie do 2,5 mln zł.
W ramach trzeciego etapu budowy trasy tramwajowej na Naramowice ma powstać także pętla autobusowa, parkingi – Bike&Ride i Park&Ride, stacja roweru miejskiego, bezkolizyjny przejazd przez linię kolejową nr 395 (obwodnica towarowa), dojazd do węzła przesiadkowego z północy. Koszt przygotowania dokumentacji to ok. 6,5 mln zł, miasto ma szansę uzyskać dofinansowanie do 2,5 mln zł. wizualizacja/PIM Poznań
Poznańscy radni rozpatrzą na wtorkowej sesji propozycję prezydenta dotyczącą zaciągnięcia zobowiązań finansowych na projekty transportowe, które mają szansę uzyskać dotację unijną z programu Reflow Call 2019.

Pierwszy z nich obejmuje przygotowanie dokumentacji dla trzeciego etapu budowy trasy tramwajowej na Naramowice. Obecnie realizowany jest pierwszy etap – od pętli Wilczak do ul. Błażeja. W drugim planowana jest trasa od pętli Wilczak do ul. Małe Garbary, a w trzecim – od ul. Błażeja do zintegrowanego węzła przesiadkowego „Umultowo”.

Sprawdź też:

Czytaj też: Budowa trasy tramwajowej na Naramowice. W przyszłym tygodniu archeolodzy wezmą pod lupę kolejny teren w rejonie Lechickiej i Naramowickiej

W ramach trzeciego etapu budowy trasy tramwajowej na Naramowice ma powstać także pętla autobusowa, parkingi – Bike&Ride i Park&Ride, stacja roweru miejskiego, bezkolizyjny przejazd przez linię kolejową nr 395 (obwodnica towarowa), dojazd do węzła przesiadkowego z północy. Koszt przygotowania dokumentacji to ok. 6,5 mln zł, miasto ma szansę uzyskać dofinansowanie do 2,5 mln zł.

Sprawdź też: Poznań. Tramwaj na Naramowice: Mieszkańcy nie godzą się na drogę serwisową

Drugi projekt jest powiązany z planami spółki PKP PLK, która chce stworzyć na obwodnicy towarowej Poznań siedem przystanków kolejowych: Franowo, Kobylepole, Zieleniec, Koziegłowy, Naramowice, Uniwersytet, Piątkowo. W rejonie tych przystanków miasto przymierza się do budowy infrastruktury, która ułatwi do nich dojazd – parkingów dla rowerów i aut, przystanków autobusowych, chodników, ścieżek rowerowych. Koszty dokumentacji technicznej i projektowej szacuje się na ok. 9 mln zł, dotacja może wynieść ponad 3,6 mln zł.

Zobacz również: Kolej miejska może zachęcić do pozostawienia auta w garażu

Zobacz też:

24 miliony złotych planuje wydać w 2020 roku miasto Poznań na odnowę infrastruktury publicznego transportu zbiorowego. Plan remontów 2020 obejmuje prace w centrum, na Winogradach i Jeżycach. Zobacz gdzie w 2020 roku odbędą się remonty torowisk. Jakie utrudnienia komunikacyjne czekają mieszkańców Poznania?Zobacz planowane remonty-------->

MPK Poznań: Remonty torowisk w Poznaniu 2020 - sprawdź, gdzi...

Sprawdź też:

Tak będzie wyglądała komunikacja miejska przyszłości? Firma Bosch zaprezentowała koncepcyjny autobus wahadłowy. Zobacz:

źródło: RUPTLY

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski