Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Ciężki sprzęt wjechał na Kaponierę [ZDJĘCIA]

KAEF
Prace na zamkniętym rondzie Kaponiera
Prace na zamkniętym rondzie Kaponiera Marek Zakrzewski
Na Kaponierze pojawił się ciężki sprzęt. To znak, że przebudowa ronda ruszyła. Od czego zaczęli drogowcy?

Aby ciężki sprzęt mógł wjechać na rondo, drogowcy musieli zdemontować trakcję tramwajową. Na słupach wiszą już odpięte kable.

Następny krok to usunięcie nawierzchni z nieużywanej jezdni ulicy Roosevelta (odcinka od Kaponiery do mostu Teatralnego). Skruszona nawierzchnia przyda się podczas kolejnych prac.

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Rozpoczął się także demontaż fragmentów ulicy Roosevelta. A właściwie wiaduktu. Bo zarówno chodniki od strony torów kolejowych, jak i jezdnię zbudowano na wielkim moście. Na ziemi leżą dopiero tory tramwajowe.

Na prace w przejściu podziemnym jeszcze poczekamy. Dlatego na razie piesi mogą z niego korzystać. Nieużywane wyjścia drogowcy zagrodzili płotami.

- Z przejścia będzie można korzystać tak długo, jak długo będzie to bezpieczne - zapewnia Kazimierz Skałecki, zastępca dyrektora ZDM, odpowiedzialny za inwestycje.

Przypomnijmy, że w sobotę rondo zostało zamknięte dla tramwajów i większości samochodów. Te ostatnie mogą korzystać tylko z jednej trasy biegnącej przez Kaponierę. Otwarty jest przejazd z ulicy Zwierzynieckiej, przez rondo do Święty Marcin. Wszystkie inne fragmenty ronda zamknięto.

Do objazdów nie przywykli jeszcze pasażerowie MPK. W pojazdach co chwilę pada pytania: Jaką trasą jedzie ten tramwaj? Gdzie staje autobus za tramwaj? Skąd odjeżdżają autobusy nocne? Obecnie obowiązująca organizacja ruchu potrwa do 3 września. Wtedy czeka nas kolejna rewolucja komunikacyjna: wprowadzony zostanie zimowy rozkład jazdy, a tramwaje znów zaczną jeździć trasą PST i ulicą Głogowską.

Przebudowa Kaponiery ma potrwać półtora roku. Drogowcy już dzisiaj nie wykluczają jednak przesunięcia terminu. Wszystko okaże się po rozkopaniu przejścia: czy nie trafią na szczątki, czy kable ułożone są zgodnie z istniejącymi planami, czy nie trzeba będzie wykonać dodatkowych prac - choćby przebudowy mostu Uniwersyteckiego. Tego ostatnie drogowcy obawiają się najbardziej. Nieoficjalnie przyznają, że jego stan jest gorszy od stanu estakady katowickiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski