Na większości odcinków Dąbrowskiego kierowcy korzystają z jednego tylko pasa ruchu w każdą stronę. Środkiem jedzie tramwaj. Przynajmniej teoretycznie. Bo są miejsca, jak właśnie na skrzyżowaniu z Kościelną, gdzie torowisko dzieli miejsce z pasem dla skręcających w lewo samochodów.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
KOMENTARZ KATARZYNY FERTSCH...
... I KOMENTARZ TOMASZA NYCZKI
- I auta, czekające na zielone światło do skrętu, blokują przejazd tramwajom - opowiada Jan Firlik, szef przewozów tramwajowych w MPK.
Czasami blokują tak bardzo, że kilka tramwajów musi w czekać w rządku na przejazd. Dlatego nadzór ruchu MPK wpadł na pomysł, by zupełnie zlikwidować pas do skrętu w lewo dla samochodów.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Bezpłatna komunikacja? W Tallinie to możliwe
- Przygotowujemy projekt zmiany organizacji ruchu - przyznaje Rafał Kupś, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:
Bukowska: Samochody nie skręcą w lewo [INFOGRAFIKA]
Podobnie jak w przypadku skrzyżowania ulic Głogowskiej i Berwińskiego. Tam, mimo że samochody skręcające w lewo mogą stać na pasie dla samochodów, to i tak wjeżdżają na torowisko, żeby przepuścić... inne samochody.
Pomysł zlikwidowania pasa do skrętu w lewo na Głogowskiej popiera Józef Klimczewski, naczelnik poznańskiej drogówki. Absolutnie nie zgadza się za to na likwidację pasa na Dąbrowskiego.
- Nie można nonszalancko proponować likwidacji pasa, patrząc tylko przez pryzmat jednej instytucji. Nawet jeśli jest to MPK - uważa naczelnik Klimczewski. - Za komunikację trzeba patrzeć ogólnie. Przecież wielu kierowców skręca w lewo z Dąbrowskiego w Kościelną. Wniosek jest prosty: pas jest potrzebny.
Jak bumerang wraca pytanie: Czy powinno się usprawniać komunikację miejską kosztem kierowców? Ostatnio zmiany wprowadzono tymczasowo choćby na Grunwaldzkiej (gdzie jeden pas ruchu zmieniono w buspas). Drogowcy likwidują też obecnie wszystkie lewoskręty na ulicy Bukowskiej. Zastąpią je pasy dla autobusów. ZTM przygotowuje projekty zlikwidowania po jednym pasie ruchu i utworzenie buspasów na ulicach Garbary i Arciszewskiego. Kontrowersje budzi ta pierwsza.
- Tam zawsze są korki. Jak dodatkowo zlikwidowany zostanie jeden pas, to grozi nam paraliż komunikacyjny - uważa Paulina Stańczyk, mieszkanka Poznania.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Ujawniono przyczynę śmierci młodego gwiazdora. "Śmiertelna kombinacja"
- Lista imion zakazanych w Polsce! Urzędnik nie pozwoli ci tak nazwać dziecka!
- Poniżający cios. Atak Ukraińców na bazę pod Moskwą wywołał panikę na Kremlu
- Przepis na stworzenie nowego życia istnieje! To zrewolucjonizuje badanie kosmosu?