Poznań: Droga rowerowa na ul. Grunwaldzkiej powstaje szybko, ale na ścieżce rowerowej nie brakuje pułapek. Gdzie uważać na Grunwaldzkiej?

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Trasa rowerowa na ulicy Grunwaldzkiej w Poznaniu pozwoli na lepsze i bezpieczniejsze przemieszczanie się z kierunku południowo-zachodniego Poznania do ścisłego centrum. Dodatkowo ścieżka na Grunwaldzkiej wpisuje się w „Program Rowerowy Miasta Poznania 2017-2022 z perspektywą do roku 2025”. Kiedy cała droga rowerowa na ulicy Grunwaldzkiej w Poznaniu będzie gotowa?
Trasa rowerowa na ulicy Grunwaldzkiej w Poznaniu pozwoli na lepsze i bezpieczniejsze przemieszczanie się z kierunku południowo-zachodniego Poznania do ścisłego centrum. Dodatkowo ścieżka na Grunwaldzkiej wpisuje się w „Program Rowerowy Miasta Poznania 2017-2022 z perspektywą do roku 2025”. Kiedy cała droga rowerowa na ulicy Grunwaldzkiej w Poznaniu będzie gotowa? Waldemar Wylegalski
Droga rowerowa przy ul. Grunwaldzkiej w Poznaniu budzi kontrowersje, ale też i radość rowerzystów. Z jednej strony wytykają błędy projektowe i wykonawcze nowej trasy rowerowej w Poznaniu, ale z drugiej cieszą się z ich prostowania i mówią: "Ścieżka na Grunwaldzkiej będzie jedną z najlepszych dróg rowerowych w Poznaniu". Kiedy zakończy się budowa całej trasy rowerowej w ciągu ulicy Grunwaldzkiej w Poznaniu?

Droga rowerowa na Grunwaldzkiej w Poznaniu: budowa zgodnie z harmonogramem.

- Jesteśmy po odbiorze trzech odcinków (od ul. Stolarskiej do ul. Matejki, od ul. Ułańskiej do ul. Wojskowej i od ul. Promienistej do ul. Ostroroga), z których już teraz można korzystać. Na dwóch kolejnych (od ul. Matejki do ul. Ułańskiej i od ul. Wojskowej do ul. Promienistej) trwają jeszcze drobne prace wykończeniowe, powinny zakończyć się jeszcze w roku 2019 – mówi Maja Chlopocka – Nowak z Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Na ten moment wszelkie zgłaszane nam usterki zostały usunięte. Patrząc na rok 2020, planujemy ukończyć prace na kolejnych trzech odcinkach na ul. Grunwaldzkiej (od ul. Słonecznej do ul. Grochowskiej, od ul. Grochowskiej do ul. Sowińskiego, od ul. Sowińskiego do ul. Jugosłowiańskiej), a także na ul. Wyspiańskiego na odcinku od ul. Reymonta do ul. Iłłakowiczówny.

mówi Maja Chlopocka – Nowak z PIM

Docelowo w ramach inwestycji powstanie infrastruktura rowerowa po południowej stronie ul. Grunwaldzkiej w Poznaniu o łącznej długości ok. 5 km.

Zobacz też: Poznań: Droga rowerowa na ul. Grunwaldzkiej jest już prawie gotowa, ale musi być poprawiona [ZDJĘCIA]

Ścieżka rowerowa na Grunwaldzkiej: rowerzyści czekają

- Droga wzdłuż ul. Grunwaldzkiej jest najbardziej oczekiwaną przez rowerzystów inwestycją od wielu lat – mówi Andrzej Janowski, prezes Stowarzyszenia Rowerowy Poznań. - Na pewno będzie jedną z najbardziej uczęszczanych dróg rowerowych w mieście, szczególnie wtedy, gdy będzie zakończony etap doprowadzający do os. Kopernika i kolejny – włączający w jej zasięg użytkowników z rejonu ronda Krzysztofa Skubiszewskiego, czyli pracowników biurowców i szeregu tamtejszych firm, uczniów i mieszkańców.

Obecnie budowana droga jest pilnie śledzona przez internautów, a ich uwagi publikowane na bieżąco pod raportami Rowerowego Poznania. Taka kontrola społeczna przynosi efekty, bo inwestor koryguje znalezione usterki i niedociągnięcia. Tak było ze słupem latarni i znakami drogowymi, w linii drogi czy ze słynnymi już wśród rowerzystów „falami grunwaldzkimi” - pofalowaną powierzchnią, która została naprawiona m.in. po sygnałach stowarzyszenia. Nie wszystko jednak można skorygować.

Nowa trasa rowerowa w Poznaniu: Słup - pułapka na ulicy Grunwaldzkiej

- Na razie widzimy słabe punkty, których korekta jest obecnie bardzo trudna – wymienia Andrzej Janowski. - Za rondem Nowaka–Jeziorańskiego, patrząc w stronę centrum, po prawej stronie ronda, droga zbiega się z chodnikiem w wąskim gardle, na małej przestrzeni. Do tego stoi tam słup, oznaczony z jednej strony żółto-czerwoną tablicą ostrzegawczą. To pułapka – tablica jest na wysokości głowy rowerzysty, który na tej niewielkiej przestrzeni może w nią wjechać. Co więcej, widać ją, gdy jedziemy od Junikowa, ale gdy wyjeżdżamy zza narożnika budynku od strony centrum, to nie dość, że za nim wpadamy na ten słup, to jeszcze od tej strony tablica jest słabo widoczna, bo nie ma kontrastowych pasów! Druga wada obecnego etapu drogi rowerowej wzdłuż ul. Grunwaldzkiej związana jest z podobnym znacznym zwężeniem – wspólną przestrzenią z pieszymi w rejonie kina Olimpia. Jeśli na terenie parkingu targów powstanie osiedle, to idący z niego na przystanki ludzie będą narażeni w tym miejscu na kolizje z rowerzystami. Jest jeszcze załamanie kierunku drogi przy kopertach dla samochodów przy szpitalu.

Zobacz też: Jeździsz rowerem? To te przepisy musisz znać!

Stowarzyszenie nie ukrywa, że o tych mankamentach wiadomo było jeszcze od etapu projektowego: droga pierwotnie miała biec po jednym z obecnych pasów drogowych, ale przesunięto ją na chodnik. W tym układzie za wiele miejsca już nie można było w obu trudnych lokalizacjach wygospodarować. Tym bardziej, że jak mówi Andrzej Janowski, stowarzyszenie nie zostało dopuszczone do konsultacji projektu, gdy trwały nad nim prace, a dopiero wtedy, gdy ogłoszono przetarg na wykonawstwo.

Progi na medal na drodze rowerowej na Grunwaldzie

Trzeba przyznać, że są też plusy drogi, doceniane przez użytkowników i uznane przez nich za wzorcowe: wyniesione nad poziom jezdni odcinki przy skrzyżowaniach z ul. Iłłakowiczówny i z Ułańską, niczym progi spowalniające zmuszające kierowców do hamowania. Odcinki te są poprowadzone razem z przejściami dla pieszych, a ich podniesienie zapewnia rowerzystom i pieszym więcej bezpieczeństwa.

Zobacz, jak obecnie wygląda droga rowerowa na ul. Grunwaldzkiej

Trasa rowerowa na ulicy Grunwaldzkiej w Poznaniu pozwoli na lepsze i bezpieczniejsze przemieszczanie się z kierunku południowo-zachodniego Poznania do ścisłego centrum. Dodatkowo ścieżka na Grunwaldzkiej wpisuje się w „Program Rowerowy Miasta Poznania 2017-2022 z perspektywą do roku 2025”. Kiedy cała droga rowerowa na ulicy Grunwaldzkiej w Poznaniu będzie gotowa?

Poznań: Droga rowerowa na ul. Grunwaldzkiej powstaje szybko,...

Sprawdź też:

Znamy decyzję w sprawie trzeciej dawki szczepionki.

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
5 września, 10:19, kasienka:

Druga kadencja POrażki. Druga kadencja wycinania zieleni, drzew, wylewania betonu na propagandowe sciezki. Druga kadencja braku koncepcji, marnej organizacji, ordynarne lewackiej propagandy. Dobrze, ze jeszcze kolektory nie wybily do Warty.. choć może to też nas czeka.. "Specjaliści" z PO wszystko parafia zdemolowac.

Zieleni u nas nie brakuje BYLE TYLKO PIS ICH NIE WYCINAL JAK W PUSZCZY BIAŁOWIESKIEJ.

T
Tomek
Rozumiem, że teraz rowerzyści, którzy na Grunwaldzkiej nie będą korzystać ze ścieżki, tylko jeździć chodnikiem czy jezdnią, będą karani mandatami.
k
kasienka
Druga kadencja POrażki. Druga kadencja wycinania zieleni, drzew, wylewania betonu na propagandowe sciezki. Druga kadencja braku koncepcji, marnej organizacji, ordynarne lewackiej propagandy. Dobrze, ze jeszcze kolektory nie wybily do Warty.. choć może to też nas czeka.. "Specjaliści" z PO wszystko parafia zdemolowac.
A
Andrzej Janowski
Dla uscislenia: konsultowane ze strona społeczną była koncepcja budowy drogi rowerowej (w ZDM). Nie był konsultowany projekt (W PIM)
G
Gość
Niestety ta ścieżka rowerowa doprowadza do tworzenia betonowej pustyni. Wycinanie starych drzew, które dają cień w efekcie wokół Ostroroga nie można już nigdzie się schować przed słońcem w upalne dni a wieszcza będzie tych dni przybywać. Czy kolejne drzewa tez nam wytną???
i
ig
Louis!!!calkowita zgoda!!!
N
Noe
Z Wrocławskiej zrobiony rzygownik dla nachlanych patusów. Stary Rynek sprowadzony do roli kloaki. Plac Kolegiacki w trakcie ubogacania rzygo-pijacko-kulturowego. Miasto zakorkowane do granic, 30 % miejsc do parkowania zlikwidowanych na złość mieszkańcom, bo niczym sensownym tego wytłumacyć nie sposób.. Ale najważniejsze, że kaska leci i Marcinek ma sutą wypłatę, a w ślad za tym zdrowy jest i dobrej myśli, co nie pozostaje bez znaczenia.

"By żyło się lepiej!"
G
Gość
dla ekipy Jaśkowiaka pieszy nie ma znaczenia, ważne są rowery i blachy
31wB
4 września, 19:56, Elżbieta:

zeszpecona została struktura miejska przez te ohydne, szerokie, byle jak "ududlane" pseudo-ścieżki rowerowe; wstyd dla miasta, TFU!!

Pełna zgoda.31

31wB
Kolejny chory pomysł tęczowych nieudaczników z Kolegiackiego...Powoli rowerzyści doganiają motocyklistów w roli dawców organów..31
L
Louis
Miliony utopione w ścieżki rowerowe, a pedalarze i tak jadą jezdnią albo chodnikiem. Jak zwykle.
Dodaj ogłoszenie