Poznań: Eksperci o grach i biznesie w Starym Browarze

MMR
Maciej Piotrowski z firmy Benchmark Sp. z o.o. opowiadał o innowacyjnych rozwiązaniach zwiększających zyski z gier
Maciej Piotrowski z firmy Benchmark Sp. z o.o. opowiadał o innowacyjnych rozwiązaniach zwiększających zyski z gier Artur Frąckowiak
Między innymi fenomenu Simów oraz aplikacji na platformie Facebook dotyczyły wykłady, które odbyły się dzisiaj w ramach spotkania "Gry - zabawa czy biznes" w Słodowni w poznańskim Starym Browarze. Od godz. 13 przez około pięć godzin studenci słuchali prelekcji ekspertów z dziedziny gier.

Wśród tematów poruszonych podczas spotkania najbardziej "na czasie" były nie tylko aplikacje na Facebooku, ale również Simy. - Nasze działania marketingowe wynikają z tych cech, które ta gra posiada. Wykorzystujemy potrzebę tworzenia, robimy konkursy na podobiznę aktorów, konkursy na teledyski, komunikujemy zabawy i zapraszamy do nieprzewidywalnego i bogatego świata, gdzie powiedzmy, że każdy jest w stanie znaleźć coś dla siebie - mówiła dzisiaj w Słodowni Anna Ficek-Madej z Electronic Arts Sp. z o.o.

Prelegentka wyraziła ubolewanie, że audytorium stanowili gównie mężczyźni. Wśród graczy duży odsetek według statystyk stanowią kobiety. - Mniej więcej połowa graczy gra historię Simów, druga połowa tworzy tekstury, meble, dodatki Simów, ubrania. Cały fenomen też polega na tym, że społeczność to jest fundament i bez społeczności nie byłoby tej gry. Gracze kontaktują się ze sobą przez fora tematyczne, tworzą strony, proszą nas o pomoc, bardzo aktywnie z nami współpracują - opowiadała Anna Ficek-Madej.

Jako, że celem wydarzenia było wspieranie pomysłów technologicznych w biznesie, nie mogło zabraknąć również wykładu dotyczącego zysków z gier. O innowacyjnych rozwiązaniach mówił Maciej Piotrowski, redaktor aktualności oraz dyrektor kreatywny portalu benchmark.pl.

- Zalety cyfrowej dystrybucji gier są wadami dla graczy. Dla nich istotne są między innymi częste promocje i obniżki cenowe. Gdyby dystrybucja całkowicie przeszła na drogę cyfrową, prawa graczy byłyby jeszcze bardziej ograniczone - oceniał zagrożenia związane z cyfrową dystrybucją gier Maciej Piotrowski. W swojej prelekcji wspominał o systemie do walki z piractwem DRM (Digital Rights Management), planach wprowadzenia płatnych wersji demonstracyjnych przez Electronic Arts, a także o grach w serwisach społecznościowych.

Prowadząca Katarzyna Klimek zapowiadała również wykłady dotyczące advergamingu (tworzeniu gier na potrzeby marek), aplikacji 3D oraz edukacji w kierunku gier. Tematyka zainteresowała głównie studentów poznańskich uczelni. Spotkanie otwarte było bowiem szansą na kontakt z ekspertami. Sam projekt Speed Up "TechShare - nowatorskie akademickie pomysły technologiczne w biznesie" stworzony został w celu promowania przedsiębiorczości akademickiej. Jesienią odbędzie się spotkanie "Jak sprzedajesz" poświęcone rynkowi e-usług, natomiast w lutym przyszłego roku "Zatrudnić telefon" dotyczące rynku mobile'u.

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, a jego partnerami są Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości Politechniki Poznańskiej, Politechnika Poznańska, Uniwersytet Ekonomiczny oraz Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3