Spis treści
Poznań Game Arena: dzień pierwszy
Poznań Game Arena to największe targi rozrywki i multimediów w Europie Środkowo-Wschodniej. Wydarzenie już od 18 lat wyznacza branżowe standardy i gromadzi największą publiczność. To bez wątpienia obowiązkowy punkt w kalendarzu każdego gracza. W tym roku rozpoczęły się 7 października i potrwają do 9 października. Dla zwiedzających przygotowano 7 pawilonów, wypełnionych atrakcjami od najbardziej rozpoznawalnych marek w świecie gamingu.
- Włożyliśmy mnóstwo pracy, aby tegoroczna odsłona targów dostarczyła graczom jak najwięcej pozytywnych emocji i wrażeń. Spoglądając na listę wystawców, mogę z pełnym przekonaniem stwierdzić, że ten cel został zrealizowany
– mówi Łukasz Wołonkiewicz, dyrektor Poznań Game Arena.
Poznań Game Arena to przede wszystkim powrót Xbox oraz Nintendo, czyli dwóch czołowych konsolowych marek, które na targach prezentują swoje flagowe produkcje, również te, które nie są jeszcze dostępne w sprzedaży. W świat gry Skull and Bones za pomocą kinowego pokazu zabierze nas z kolei inny potentat gamingowego rynku, czyli Ubisoft.
- Xbox, co roku przyjeżdża na Poznań Game Arenę, ponieważ w świecie gier zawsze jest coś nowego do pokazania. W tym roku mamy m.in. przedpremierowe tytuły, co nie zawsze się zdarza
– mówi Piotr Szychowski z Xbox Polska i dodaje:
- Jeśli chodzi o zmiany w świecie gier, to, żeby opowiedzieć o wszystkim, nie starczyłoby dnia. Jeśli chodzi o Microsoft i Xbox, to wszystko zmierza w tę stronę, żeby „gaming” był dla wszystkich: dla osób grających na konsoli, na komputerze, ale też, żeby była możliwość „gry w chmurze”, czyli żeby, móc połączyć się z dowolnego miejsca, mając dowolne urządzenie przenośne.
Wirtualna rzeczywistość
PGA to też okazja, aby przetestować możliwości VR-u (ang. Virtual Reality), czyli rzeczywistości wirtualnej, która polega na stworzeniu sztucznej rzeczywistości przy użyciu technologii informatycznej. Zakładając specjalistyczne gogle, można przenieść się do innej przestrzeni i wziąć udział w wirtualnych zdarzeniach.
Biuro Nowej Technologii IPN przygotowało ciekawą historię na wyciągnięcie ręki. Prowadzi cyfrową transformację zasobów Instytutu Pamięci Narodowej. Tworzy materiały dostępne na urządzeniach mobilnych, PC, a także w wirtualnej (VR) i rozszerzonej rzeczywistości (AR). Celem jest rozbudzenie ciekawości o historii Polski wszędzie tam, gdzie znajdują się współcześni odbiorcy. Na PGA można wziąć udział w „Grze szyfrów” i przenieść się do końcówki 1920 r., do czasu wojny polsko-bolszewickiej.
- Przedstawiamy nowy projekt, przekazywania wiedzy historycznej, w nowy sposób, bardziej interaktywny, żeby dotrzeć też do młodego odbiorcy. Stworzono grę, która pozwala doświadczyć historii, będąc jej uczestnikiem. Dzięki temu łatwiej zapamiętać fakty, nazwiska i daty
– mówi Łukasz Rudzki z Biura Nowej Technologii IPN i dodaje:
- Historia wirtualnej rzeczywistości sięga już lat 70., ale dopiero w 2005 r. stało się to popularniejsze i rozwijane przez różne firmy. Teraz mamy ku temu możliwość technologiczną, więc wirtualna rzeczywistość dopiero zaczyna się rozwijać. W przyszłości mamy możliwość odkrycia w ten sposób innego świata. Dotąd oglądaliśmy obrazy na płaskim ekranie, a dzięki goglom VR zaczynamy widzieć obraz w większym spektrum. Nie płaszczyznowo, a przestrzennie. Bardziej realnie i namacalnie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?