Sobota. Godzina 5.10. 28-letni kierowca na przejściu dla pieszych przy skrzyżowaniu ul. Głogowskiej i Berwińskiego potrąca swoim peugotem 63-letnią pieszą. Kobieta po przewiezieniu do szpitala umiera. Kierowca auta był trzeźwy.
- Cały czas czekamy na przekazanie materiałów przez policję. W środę lub czwartek powinna zostać przeprowadzona sekcja zwłok zmarłej – informuje Michał Smętkowski, rzecznik prokuratury okręgowej w Poznaniu.
Andrzej Borowiak, rzecznik wielkopolskiej policji tłumaczy, że w tej chwili biegli przyglądają się nagraniom z monitoringu. – Na pierwszy rzut oka widać jednak, że kierowca nie jechał z dozwoloną w tym miejscu prędkością, czyli 50 km/h – mówi.
Sobotni wypadek, to kolejna z wielu tragedii, jakie w ostatnich latach miały miejsce na ul. Głogowskiej, która według policyjnych statystyk jest od lat jest najbardziej niebezpieczną ulicą stolicy Wielkopolski.
W 2017 r. w wypadkach, do których doszło właśnie na Głogowskiej, zostało rannych 48 osób, a zginęły aż 3. W tym samym okresie doszło tam do 350 kolizji. Rok później liczba wypadków wyniosła 36, zginęły 3 osoby, a 37 zostało rannych. W tym roku do 7 grudnia odnotowano 31 wypadków, w których rannych zostały 34 osoby, a jedna zginęła.
Przypomnijmy, że na początku ubiegłego roku Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania na podstawie kilkutygodniowych testów przygotowało raport, z którego wynikało m.in., że pasy ruchu na łazarskim odcinku ul. Głogowskiej są za wąskie. Autorzy postulowali w nim konieczność usunięcia jednego z dwóch pasów ruchu samochodowego. "Oczywiście powinno temu towarzyszyć ograniczenie prędkości co najmniej do 40 km/h" - dodawali.
Swoje badania w kwietniu zlecił także Zarząd Dróg Miejskich. Przez kilka miesięcy, korzystając z systemu ITS sprawdzano natężenie ruchu na głównych skrzyżowaniach ulicy, począwszy od Mostu Dworcowego aż do ul. Ściegiennego (pomiary wykonywano również w dni targowe. Dzięki zgromadzonym danym ma dojść do wypracowania co najmniej trzech wariantów zmian organizacji ruchu.
Pod uwagę mają być brane zwężenie Głogowskiej na wybranych odcinkach do jednego pasa, wyłączenie sygnalizacji świetlnej, jeśli się okaże, że bardziej przeszkadza niż pomaga w regulacji ruchu lub też wprowadzenie nakazu skrętu w prawo na wybranych wlotach ulic poprzecznych do Głogowskiej. Wiceprezydent Poznania Mariusz Wiśniewski tłumaczy, że otrzymał już roboczy draft od firmy przygotowującej wariantowe analizy zmian organizacji ruchu dla całego śródmiejskiego odcinka ul. Głogowskiej.
- Jeszcze w grudniu powinna zapaść decyzja o wyborze wariantu. Szybko przedstawimy go radom osiedli. Do połowy przyszłego roku będą gotowe propozycje zmian organizacji ruchu, a w drugiej połowie nastąpi ich wdrażanie w życie – wyjaśnia M. Wiśniewski.
Przesądzone są już jednak zwężenia ulicy. – W tym zakresie nie ma żadnego pola do dyskusji. Pasy w wielu miejscach są zbyt wąskie i niezgodne z obowiązującymi przepisami. Będziemy natomiast rozmawiać o pozostawianiu dwóch pasów z każdej strony przed większymi skrzyżowaniami na przykład z ulicą Hetmańską – dodaje.
Zobacz też:
Sprawdź też:
- 21 miejsc w Wielkopolsce idealnych na wycieczkę
- 20 najczęściej używanych słów przez poznaniaków. Znasz je?
- 20 najlepszych dentystów w Poznaniu - zobacz ranking
- Nauczyciel płakał, jak poprawiał [ZDJĘCIA Z KLASÓWEK]
- Jarmark bożonarodzeniowy na placu Wolności już działa!
- Najpiękniejsze fanki Lecha Poznań [TOP 50]
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?